Jäykät nivuset+heikko alaselkä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Manala
  • Aloitettu Aloitettu
Elikkäs tuli tosta Multivitan threadista mieleen, että miten voisin korjata näitä asioita. Jalkani ovat nivusista ja ehkä pohkeista jäykät, sekä alaselkä on törkeän heikko/pyöristyy helposti.
En esimerkiksi pääse tavalliseen kyykkyyn ellen nosta kantapäitäni, tai ota Sumo asentoa. Samanlainen ongelma on juuri tuo pitkästä selästä johtuva alaselän heikkous mikä näkyy pyöristymisenä. Maastaveto on kuulemma aivan kauheaa katsottavaa kapealla tyylillä.
Olisiko mitään venyttävää/staattisesti vahvistavaa keinoa tai ideaa näiden parantamiseksi. nimim: Kyykky ja ryhti kärsii! :(

Manala sanoi:
Jalkani ovat nivusista ja ehkä pohkeista jäykät, sekä alaselkä on törkeän heikko/pyöristyy helposti.
En esimerkiksi pääse tavalliseen kyykkyyn ellen nosta kantapäitäni, tai ota Sumo asentoa. Samanlainen ongelma on juuri tuo pitkästä selästä johtuva alaselän heikkous mikä näkyy pyöristymisenä.

Tuon perusteella vaikuttaa aika tavalliselta tilanteelta eli lantion ja takareisien jäykkyydeltä. Selkäkin on varmasti hiukan liian 'suora'.

Itselläni oli (on) taipumusta ihan samaan ongelmaan, pitkäselkäinen kuin olen. Paikat alkoivat avautua vasta kun aloitin kokonaisvaltaisen venyttelyn ja selkälihasten kuntoutuksen (ilman painoja, hankitaan selälle ekaksi kestävyyttä). En osaa tähän nyt mitään ihmekikkoja luetella, mutta ilman venyttelyä homma ei tosta parane. Meillä jäykillä se on vielä työläämpää kuin muilla - mutta kyllä toimii.

Tuolta löytyy ihan hyviä venytyksiä:
http://www.exrx.net/Lists/ExList/HipsWt.html#anchor1938163

Hmmm.... Mulla taitaa olla sama ongelma. Toi venyttely vaan risoo mua ylikaiken. Se ei niinkuin voisi vähempää kiinnostaa. Se ei tunnu kivalta, siitä ei tule hyvä olo ja se ei kiinnosta iltaisin. Tämän vuoksi en myöskään venyttely, olen kankea kuin rautakanki ja kärsin siitä.

Kitinät pois ja eikun venyttelemään! :evil:

Siitä tulee ajan myötä rutiinia (niinkuin melkein mistä tahansa), eikä osaa olla ilman, on kummallinen (ja ärsyttävän kankea) fiilis, jos jättää väliin.

Mitä kaikkia lihaksia poijat vetyttelee, meinaa ite venyttelen vaan jalat ja seljän, meinaa muis en oo kokenu mitään hyötyä ( varmaanki teen väärin).

Koko kropan ja kiinnitän erityistä huomiota takareisiin ja alaselkään (tai oikeestaan koko selkään).

GoA sanoi:
Hmmm.... Mulla taitaa olla sama ongelma. Toi venyttely vaan risoo mua ylikaiken. Se ei niinkuin voisi vähempää kiinnostaa. Se ei tunnu kivalta, siitä ei tule hyvä olo ja se ei kiinnosta iltaisin. Tämän vuoksi en myöskään venyttely, olen kankea kuin rautakanki ja kärsin siitä.

WTF? Kaikkeinparas tunne on kunnon venytyksen jälkeen jalkatreenipäivänä.

jos tuota venyttelisi eikä olis tärkeintä panostaa noihin "ryhtiliahksiin" eli selkä, rinta, pakarat, takareidet, lonkankoukistajat ja syvät lantiolihakset mitä ovatkaan?

Yksinkertainen tapa mitata lantioseudun jäykkyyttä on mennä lattialle vatsalleen makaamaan, niin että lantion seutu (ja vehkeet) koskettaa maata. Siitä sitten levittämään jalkoja sivu suunnassa. Mitä aikaisemmassa vaiheessa lantio alkaa nousta irti maasta, sen jäykempi on lantio. Kun aloitin venyttelyn ei jalat auenneet kuin vajaan metrin. Nyt menee jo puolitoista.

Back
Ylös Bottom