Jäätelökone

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

Huppe

Iso Kingi H.
VIP
Ikä
48
Kokkausketjusta aloin kiinnostumaan aiheesta. Valion ja Carte Dorin ja Mövenpickin jäätelöt ovat silkkaa paskaa kun on päässyt paremman makuun. Meillä täällä Saksassa omalla kylällä on italialainen jäätelökioski ja ukkeli tekee joka päivä itse jäätelöt. On muuten parasta jäätelöä mitä olen koskaan syönyt.

Hieman samansuuntaista saa Cafe Giovannista Helsingin WTC:stä.

Eniwei, googlettelin hieman ja löysin murojen threadin aiheesta:
http://murobbs.plaza.fi/yleistae-keskustelua/488948-jaeaeteloekone-2.html

Josta päästiin tuonne Italian sivustolle:
http://www.espressocoffeeshop.com/store/ice_cream_makers.html

Ja sieltä mm. koneeseen Gelatiera Gaggia:
http://www.espressocoffeeshop.com/store/product171.html

Kokemuksia? Philipsin "kuluttajakonetta" olen testaillut eikä oikein ollut toimiva.

Jäätelöt voi jakaa kahteen kastiin:

Italialaiset ja paskat.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Parasta kotijäätelöä syntyy nestemäisen typen avulla. Sen avulla tehty jäde on paljon pienikiteisempää kuin normi jäätelö, joten sen rakenne on samettisen pehmeää. Tässä linkki yksinkertaiseen reseptiin, noitahan voi muunnella sitten oman maun mukaan :

http://www.helsinki.fi/kemia/opettaja/aineistot/maito/typpijaatelo.htm

Suomesta nestemäistä typpeä saa tilattua Agan palvelupisteiltä, Saksasta saa esim Linde Gasin pisteiltä.

Onhan se totta että itse tehty vaniljajäätelö(tietenkin vaniljatankoja käyttäen) pieksee mövenpickitkin 100-0. Tuttu kävi ostamassa hyvän koneen roomasta 300 eurolla samantasoisesta laitteesta olisi suomessa joutunut maksamaan yli 500e. Tollaset 50 euron koneet kannattaa jättää suosiolla kaupan hyllylle.

Onhan se totta että itse tehty vaniljajäätelö(tietenkin vaniljatankoja käyttäen) pieksee mövenpickitkin 100-0. Tuttu kävi ostamassa hyvän koneen roomasta 300 eurolla samantasoisesta laitteesta olisi suomessa joutunut maksamaan yli 500e. Tollaset 50 euron koneet kannattaa jättää suosiolla kaupan hyllylle.

Sori :offtopic: Aina pakkisella tämmösissä ketjuissa saa lukea kuinka niistä perustallaajille tarkotetuista koneista ei oo mihinkään :hyvä:

Sori :offtopic: Aina pakkisella tämmösissä ketjuissa saa lukea kuinka niistä perustallaajille tarkotetuista koneista ei oo mihinkään :hyvä:

Sanotaan näin, että kyllä varmasti kehutaan sellaista halpaa konetta, joka todella kestää ja toimii. Mutta nyrkkisääntönä on, että kuplan saat otsaan kun ostat halpaa, joka ei toimi ollenkaan.

Kuningaskuluttajassa oli viimevuonna jäätelökoneet testissä, kaikki oli ihan paskoja ei niillä tehny yhtään mitään rehellisesti sanottuna. Perus tavaratalo kamaa oli siis testissä.

Olisihan se mahtava jos kotona olisi leikkikaluna esimerkiksi Pacojet, noin 3900€ maksava ammattikäyttöön tarkoitettu vehje. Itse olen sitä mieltä että markettivehkeilläkin saa niitä jäätelöitä ja sorbetteja väännettyä ihan riittämiin.

Olisihan se mahtava jos kotona olisi leikkikaluna esimerkiksi Pacojet, noin 3900€ maksava ammattikäyttöön tarkoitettu vehje. Itse olen sitä mieltä että markettivehkeilläkin saa niitä jäätelöitä ja sorbetteja väännettyä ihan riittämiin.

Pari vuotta, niin tuokin masiina on maksanut itsensä takaisin, jos pitää jäätelöstä ;)

Pari vuotta, niin tuokin masiina on maksanut itsensä takaisin, jos pitää jäätelöstä ;)
ei taida ihan pari vuotta riittää ellei kraanasta tule veden sijasta kermaa...

mutta tosissaan ihan sikahyvää saksassa gelati - paikoissa ne jätskit. onneks ei ole mahkuja moisia maistella, jäisi pian itsekin koukkuun eikä kelpais enää valion kermajäätelöt...

e: siis ei tuota säästön takia tehdä vaan siksi että tahtoo jotain parempaa mitä risman pakkasaltaalla on tarjota.

ei taida ihan pari vuotta riittää ellei kraanasta tule veden sijasta kermaa...

mutta tosissaan ihan sikahyvää saksassa gelati - paikoissa ne jätskit. onneks ei ole mahkuja moisia maistella, jäisi pian itsekin koukkuun eikä kelpais enää valion kermajäätelöt...

e: siis ei tuota säästön takia tehdä vaan siksi että tahtoo jotain parempaa mitä risman pakkasaltaalla on tarjota.

Osta lidlestä jäätelöä, se vanilia jäätelö siellä hakkaa ainakin kaikki normikaupan vaniljat 100-0.
Meinaan sitä kalliimpaa kermaversiota jossa on oikeeta vaniljaa, mustia pilkkuja. Halvempikin kasvirasva versio hakkaa kaikki normaali vanillat.

Osta lidlestä jäätelöä, se vanilia jäätelö siellä hakkaa ainakin kaikki normikaupan vaniljat 100-0.
Meinaan sitä kalliimpaa kermaversiota jossa on oikeeta vaniljaa, mustia pilkkuja. Halvempikin kasvirasva versio hakkaa kaikki normaali vanillat.
Lidlin jätski on parasta jätskiä mitä kaupasta saa. Myös Saksassa. Juuri se sininen paketti jossa kellertävää vaniljajätskiä ja mustia murusia.
Hakkaa myös Ben & Jerryt, Häägen Daazit yms.

Lidlin jätski on parasta jätskiä mitä kaupasta saa. Myös Saksassa. Juuri se sininen paketti jossa kellertävää vaniljajätskiä ja mustia murusia.
Hakkaa myös Ben & Jerryt, Häägen Daazit yms.

Totta. Se iso paketti on nykyään valkoinen ja siinä on punainen kansi. Se jäätelö on vaan vuosien varrella nostanut hintaansa aika rajusti. Eikö se ollut 1.99 kun liiteri suomeen tuli?

Oisko 1.49e saksassa... Punainen taitaa täälläkin olla se paketti nykyään

Totta. Se iso paketti on nykyään valkoinen ja siinä on punainen kansi. Se jäätelö on vaan vuosien varrella nostanut hintaansa aika rajusti. Eikö se ollut 1.99 kun liiteri suomeen tuli?
ite oon törmännyt vaan siihen kasvisrasvahöttöön jonka hinta oli tuota luokkaa. aika ironista että sekin on paljon parempaa kuin valion kermaköntit.

just tuli puhetta viime vkl että pitäisi käydä lidlissä joten ei kai se auta kun käydä hakemassa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom