jäätelö ja kesä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Wanger
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
VALION - HUOM! - VALION lakritsajäätelö (jäljitelmät eivät kelpaa). Sitten noista spice ice- kioskeista saatavat pehmikset, joihin saa kaikkea krumeluuria päälle :rolleyes: Tänäänkin meni yksi vanilja-päärynäpehmis suklaakuorrutuksella... namnamnam

Tässä iloinen yllätys monelle. 100g jätskiä on pikkasen vajaa 2dl.
Eli ne jotka luuli että 100g jätskiä on 1dl ni voitte nyt syödä jätskiä kaksin verroin!!! Jätski on ihan luksus herkutteluruoka! Suht vähäkalorista jopa siihen nautintoon nähden!!! JA SIIHEN MÄÄRÄÄN KUINKA PALJON SITÄ PYSTYY SYÖDÄ!!! :p

Hmm..eipä taida kovin monntaa muuta olla jotka eivät pidä jäätelöstä! muutaman kerran kesässä (ja samalla siis vuodessa) tulee jädeä syötyä, muttei silloinkaan litra tolkulla..

Ite tulee ostettua noita Ingmanin litrasia lakritsipöniköitä. Saa taistella, ettei vetäisi kaikkea kerralla...

Se niiden lakritsikönttien ettiminen sieltä seasta on harrastus numero 1!!!

Nam Nam!!

Joo kyllä ois niiin paljon helpompaa jossei ois jäätelöö (ja irtomellejä) keksitty. Ois tää poika varmaan ympari vuoden kireessä kunnossa, mutta kyllä toi jäätelö on mut ihan rappiolle vienyt:p Suosikki?! Kaikki uppoo mut tän hetken on valion piparminttu pingviini.

Oon ollu siis koko ikäni koukussa jädeen (nytki huutaa kone keittiössä:) ) Ja aina sitten joku kaveri kerää rohkeutensa ja haastaa jätski kisaan. Viimeks lupasin voitosta viikon salidrinkit ja siitähän sisuuntena kaveri pysy mukana vähän vaille seitsemään litraan kunnes kuului "Pidä vittu drinkkis, kyllä ny tulee jo korvista":D

Tosin täälä taitaa olla noita kovan luokan "bulkkaajia" sen verran että vois vaikka tulla noutaja kylään.

Kiitti rintafile tiedosta. Kahden litran pötikkä banaani-toffee-suklaa on viikonloppujen vakiokamaa. Nyt sitä vissiin saa vetää neljä litraa. :)

Täällä on yksi.

Mä on oikeen pidä jäätelöstä, enkä kakuista sun muista
makeista. Karkki menee. Ehkä penskana tuli vedettyy liikaa
makeeta. Nyttemmin on ruvennu ruoka maistumaan.

Jäätelöö oon viimeks syöny viime kesänä jos oikeen muistan.
Noh, syökää jäätelöö munki puolesta!

Hyvät kesänalut kaikille!

Mulla on silleen, ettei oikeen makeet yleensä uppoa. Karkkeja ja kakkuja ei tee mieli. Mutta jäätelöä voisi kyllä pistellä hiukkasen vaikka joka ilta...

(poikkeus: joskus erehdyn mättämään noita karkkeja, ja sillon niitä menee. se on mulla kausiluontoista.)

Ois muuten aika hauskan näköstä kun joku 130kg mörssäri tilais jossain jätskiannoksen ja ottais lusikan käteen ja rupeis vispaamaan sitä kun viimestä päivää pehmikseks kun mikäkin pikkupaapero. Siis ei todellakaan mitenkään pahalla petkele... toi ois aika sulosta LOL :D

Originally posted by rintafile
Tässä iloinen yllätys monelle. 100g jätskiä on pikkasen vajaa 2dl.
Eli ne jotka luuli että 100g jätskiä on 1dl ni voitte nyt syödä jätskiä kaksin verroin!!! Jätski on ihan luksus herkutteluruoka! Suht vähäkalorista jopa siihen nautintoon nähden!!! JA SIIHEN MÄÄRÄÄN KUINKA PALJON SITÄ PYSTYY SYÖDÄ!!! :p

Jep. Pitää paikkansa. Litran jäätelöpaketti painaa aika tarkalleen 500g. Johtuu siitä, että valmistusvaiheessa jäden sekaan vatkataan ilmaa. Mulla kyllä menee aika paljon jädeä. Herkkutrio on ihan kuningas pakettijäätelöistä, ja sitte jostain torilta on mukava ostaa vaikkapa pehmis. nam:p

Originally posted by jpm
Hmm..eipä taida kovin monntaa muuta olla jotka eivät pidä jäätelöstä! muutaman kerran kesässä (ja samalla siis vuodessa) tulee jädeä syötyä, muttei silloinkaan litra tolkulla..

Samoilla linjoilla. Mä pystyn vaivatta kieltäytymään mistä tahansa jäätelöstä koska tahansa, enkä ole siitä moksiskaan. Ei oikeastaan tee edes mieli jädeä. Tokihan se on hyvää, mutta ei kyllä ikinä oo tullut mitään sellaista "pakko saada jädeä" -syndroomaa.

Huh, kuinka ikävä aihe näin dieetillä - mutta jädesuosikkini kyllä on ehdottomasti "After Eight" - makuinen minttu-suklaasekoitus, valmistajaa en muista...sellaisissa 1l:n purkeissa myydään. Mokan makuiset menevät myös vauhdilla alas, perusvaniljakin on (kahvin kanssa) hyvää...No, jospa sitten lokakuussa kisojen jälkeen taas pääsisi herkuttelemaan...:(

Nythän on noita vähärasvasia versiotakin aika hyviä...Esim Valion mustikka JADE vaan 3% rasvaa. Sit ihan luksus on sellanen mansikkasorbet pönikkä rasvaa tais olla alle 3% aika kallis mut sikä hyvää (en muista valmistajaa).

Vähälaktoosista lakujädee putos yks ilta litra. Toinen suosikki on mansikkasorbette. Intoleranssi rajoittaa kuitenkin hyvin mun jäätelön syömisiä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom