Jääkiekon MM-kisat 2009

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Pistää oikein silmään ettei kenelläkään ole rakasta naapurimaata Ruosia mukana listoilla. Onko muka niin surkea joukkue?

Voisiko tänä vuonna olla erikseen ketju jossa voi leikkiä asiantuntija-analyytikkoa ja katsomovalmentajaa, ja sitten toinen ketju jossa voi heitellä näitä loputtomia määriä sijoituslistoja ja muita banaanitanssi-marakatti tsemppijuttuja?

Voisiko tänä vuonna olla erikseen ketju jossa voi leikkiä asiantuntija-analyytikkoa ja katsomovalmentajaa, ja sitten toinen ketju jossa voi heitellä näitä loputtomia määriä sijoituslistoja ja muita banaanitanssi-marakatti tsemppijuttuja?

Kyllä vois. Voisit vaikka perustaa semmosen arvontaketjun! Ja tänne voitas jäädä leikkimään kotitammista ja keskustelemaan kisoista, niin kun otsikko kertoo.

Pistää oikein silmään ettei kenelläkään ole rakasta naapurimaata Ruosia mukana listoilla. Onko muka niin surkea joukkue?
Katoin just aivan samaa että suunilleen b-sarjan joukkueitakin on arvailtu ruotsin eteen:hyvä: Ruotsi tulee jokatapauksessa olemaan pirullisen kova tänäkin vuonna, sanokaa mitä sanotte:whip:

1.Venäjä
2.Suomi
3.Ruotsi
4.Kanada

En pistä pahakseni vaikka kaksi ekaa olisikin väärinpäin ja Ruotsi rämpii jossain pohjamudissa:D

kertokaa mulle mitä vittua toi komarov tekee maajoukkueessa?????????????

en oo paskempaa pelaajaa hetkeen nähny siellä.

1. ei pelisilmää

2. tyhmiä jäähyjä

3. ei osaa luistella

4. ei osaa vetää

5. onko se ees jääkiekkoa se sen touhu? :D

Se nyt on sanottu että joukkue on paperilla heikko. Sitä se onkin. Lähtökohtaisesti pitää jokaista suurempaa kiekkomaata vastaan pystyä hyvin tiiviiseen viisikkopeliin, avoimessa coast-to-coast maalintekokisassa tulee lähes väistämättä tukkaan.

Huolestuttaa myös tuon puolustuksen fyysisyys, sen puute lähinnä. Ja mitä ihmettä tekee kisajoukkueessa Topi Jaakola? Näytöt ovat kovin ohuet, eikö meillä parempaa olisi löytynyt? Niinimaa oli päivänselvästi hyvä valinta, meillä ei ole mitään varaa valittaa kun rapakon takaakaan ei apuja herunut. Vähän kyllä pelottaa taas kun Pohjois-Amerikan nakkikioskin kokoiset vahvat ja taitavat hyökkääjät ajavat maalille.

Jalonen haluaa selvästi tasoittaa eroja paperilla roolittamalla viimeisen päälle. Hyvä onkin ettei ole vaan "Aramaisesti" pistetty kaikkia jotka löytyy pistepörssin kärkipäästä. Komarov - Hytönen - Ruutu voi hyvinkin olla tehokas ase muiden joukkueiden terävintä kärkeä vastaan. Noin muuten senttereiden taso on aika sama. Kapanen teki hyvät tehot tasokkaassa KHL:ssa. Immonen on "NHL-tasolla kolmossentteri", Santala taas melko takuuvarma suorittaja. Ehkä haetaan taas tutkaparia Santala-Miettinen?

Lähtökohtaisesti pistäisin itse Riksmanin ykköseksi. Rinne on pelannut loistavan kauden mutta on kuitenkin pudotuspelipaineessa kokematon. Alkusarjan pelit näyttänevät kumpi on ykkönen. Rämön en usko olevan mukana kuin hätätilaa varten.

Summa summarum: nyt ollaan taas siinä klassisessa tilanteessa että pitää tiiviillä paketilla ja yhteishengellä sekä 100% suorituksella paikata tasoeroja, entistäkin enemmän vain. Puolustukseen pelkään meidän kaatuvan.

kertokaa mulle mitä vittua toi komarov tekee maajoukkueessa?????????????

en oo paskempaa pelaajaa hetkeen nähny siellä.

1. ei pelisilmää

2. tyhmiä jäähyjä

3. ei osaa luistella

4. ei osaa vetää

5. onko se ees jääkiekkoa se sen touhu? :D

Ja silti vaan liigan eliittiä omassa roolissaan, sanos muuta että mitä vittua. :david:

Jalosella on tapana koota ja roolittaa yksilöistä MENESTYVÄ joukkue. Mieluummin monelle ns: " kakkosluokan tähtiä" joukkueellinen, kuin kaikki NHL pelaajia, jotka eivät sitten saa tarpeeksi peliaikaa... Eivät ole roolitukset monissa kisoissa Suomelta onnistuneet. Nyt olisi jo taas aika...

Itse asiassa, jos oltais saatu M. Koivu vielä mukaan, ja puolustukseen ehkä hieman kovuutta, niin toi olis ollu varmaan aika hiton kova joukkue. Saattaahan se olla sitä kyllä nytkin...

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
jos liigan eliittiä on istua jäähyllä (mihin Pelsujenkin pleijarit kaatuivat) niin huh huh on menty metsään SM-liigassa.

Suomella ei todella ole aihetta istua tyhmillä jäähyillä huippumaita vastaan. Varsinkin noin kapealla pakistomateriaalilla soi armotta omissa jos jäähyilemään aletaan. Siellä on jo esim Jake Ruutu joka todenäköisesti osaa tämän Komarovin roolin hoitaa inan suuremmalla ammattitaidolla kuin heikkohermoinen Komarov.

Suuri huoli tossa tiimissä onkin ehkä kuka tekee ratkaisut? Entä kuka kantaa joukkueen johtajanroolin kentällä kun luottomiehet (Peltonen, Selänne Koivu) ovat kaikki pois. Vahvaa johtajaa ei tuosta porukasta löydy. Suomen ainoa toivo onki löytää toimiva viisikko peli. NHL pelaajien vahvuus on kovuus (siis miksi olisi ollut hyvä saada pakistoon lisää nimimiehiä). Isojen kanadalaisten vyöryessä pitäisi jonkun pystyä laittamaan luukurkkuun ja siivota maalinedusta.

Komarov on vähäku j ruutu. Aika kiistelty pelimies ja moni varmasti kyseenalaistaa miehen valinnan ku ottaa ratkasevassa pelissä vikalla 10 minuutilla idioottimaisen jäähyn.

mut noin kokonaisuudessaan armottoman tärkeä pelaaja joukkueelle.

riksman ei hullumpi vaihtoehto ykkös mokeks koska on pelannu isossa kaukalossa. Vaikka eihän se välttämättä rinteellekään kovin vierasta ole.

Täytyy toivoa että nytku puuttuu isot jehut, selkeät joukkueenjohtaja hahmot ja odotetut maalitykit niin ehkä, ehkä kaikki laittaa itteensä enemmän likoon ku ei tuudittauduta siihen että onhan meillä selänne ja koivu.

Entä kuka kantaa joukkueen johtajanroolin kentällä kun luottomiehet (Peltonen, Selänne Koivu) ovat kaikki pois.

Peltosesta tulikin mieleen, että voisin jopa kiittää luojaa, ettei se tällä kertaa päässy kisoihin mukaan. Ihan liian monta kertaahan Peltonen on mukaan raahattu, vaikka mies on viime vuodet ollu kentällä ehkä maailman näkymättömin ja mitäänsanomattomin pelaaja. Pelillisistä ansioista sitä ei varmasti hullukaan pitäis enää mukana, mutta just kopissahan se on varmaan kova jätkä.

Viime vuosina tullu aina mieleen, että porukka ottaa sen mukaan, jos se vaikka heittäis finaalissa kolme häkkiä.

Hehe :) mut varmaan vähän sellainen jääkiekon litti tuolta puuttuu. Varsinkin jääkiekossa tuo pukukoppipelaaja on hyvin tärkeä ja se joka saa siihen joukkueeseen energiaa. Itse oon jotenkin kyynistynyt koko jääkiekkoon - kattoo junnujen mm-pelejä niin Suomi on nykyään valovuoden perässä ja parin kolmen vuoden päästä se näkyy aikuisissakin. Sääli.

Hehe :) mut varmaan vähän sellainen jääkiekon litti tuolta puuttuu. Varsinkin jääkiekossa tuo pukukoppipelaaja on hyvin tärkeä ja se joka saa siihen joukkueeseen energiaa. Itse oon jotenkin kyynistynyt koko jääkiekkoon - kattoo junnujen mm-pelejä niin Suomi on nykyään valovuoden perässä ja parin kolmen vuoden päästä se näkyy aikuisissakin. Sääli.

Ai Suomen junnut on valovuoden perässä?

Perässä mitä tai ketä? Ootko edes kattonu noita kisoja :david:?

ööh katoin olisko ollu 2007 vai 2008 kisat? Viimeksi tullut mitalli 2006.

Tänä vuonna ei suomi päässyt edes jatkolohkoon.

Ja viimevuonna matka tössäsi puolivälieriin.

Ei siinä kauheasti kaunisteltavaa ole

ööh katoin olisko ollu 2007 vai 2008 kisat? Viimeksi tullut mitalli 2006.

Tänä vuonna ei suomi päässyt edes jatkolohkoon.

Ja viimevuonna matka tössäsi puolivälieriin.

Ei siinä kauheasti kaunisteltavaa ole

Mitähän kuviokellunnan kisoja sä oot kattonu? Vai oonko mä seurannu ihan vääriä kisoja kun mun mielestä Suomi voitti oman lohkonsa ja kaatoi just Kanadan pronssipelissä rankkareilla?

http://fi.wikipedia.org/wiki/Jääkiekon_nuorten_maailmanmestaruuskilpailut

viimeksi 2006 tullut pronssia :)

Viime vuonna Kanada pudotti puolivälierissä.

2008 tosiaan jäätiin pudotuslohkoon.

2007 oltiin taas kuudensia

2006 pronssia

2005 kuudensia

e:

tossa vielä
http://en.wikipedia.org/wiki/2009_World_Junior_Ice_Hockey_Championships englannin kielinen laajempi versio

e:

voinu pärjätä siin u18? en oo niit seuraillu.... ku eikös sellaisetkin ole :)

e:

ja sen voin myöntää etten kauhean innokas junnukiekon seuraaja ole - yhden yön muistelin vaan valvoneeni taannoin kun katselin pelin missä tuli takkiin ja ei päästy edes jatkoon ja oli kait viime vuonna.....

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom