Jääkiekon MM-kisat 2009

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Vaikea tästä on vetää johtopäätöksiä tulevaan Kanada-peliin. Nyt näyttää siltä että pelataan kovasti vastustajan mukaan. Kanada tulee todennäköisesti huomattavasti kovempaa päälle ja meille jää rikkova rooli pelissä, toivotaan että saadaan vastahyökkäyksistä rokotettua.

Paras sauma pisteille on käytännössä pelata kuten Valko-Venäjä pelasi tänään. Keskialue on sumputettava ja mihinkään maalintekokilpailuun ei ole varaa.

Ihan mukava vaan, että tänään tuli pataan. Saattoi jopa tehdä ihan hyvää joukkueelle tämmöinen pieni näpäytys.

Ei tämän illan pelin jälkeen kannata kirvestä kaivoon heittää.

Oliko Nurminen selvinpäin studiossa? Minä veikkaan että ei ollut.

Nurminen on näyttänyt koko ajan siltä kuin olisi pienessä sievässä. En pitäisi minään ihmeenä kaverin historian huomioon ottaen. Lahden putkakin on käynyt jo miehelle tutuksi kuitenkin...

Keskialue on sumputettava ja mihinkään maalintekokilpailuun ei ole varaa.
Näinhän sen pitäisi mennä, mutta muistaako joku Suomen pelanneen näin näitä kovia vastaan ihan viimevuosina? Yleensähän jo alussa tulee takaisku ja on pakko avata peliä.

Tulee taas mieleen mitä Jalonen sanoi taannoin tv-haastattelussa: "Suomella on maine että kovassa paikassa paskat tulee housuun." Näköjään nyt käy näin jo rupuisempienkin maiden kohdalla ja koko joukkue on täydessä kriisitilassa. Pelaajat vielä vakuuttelevat ja tuudittautuvat ajatukseen että oli vaan vähän huono päivä eikä mitään ongelmaa ole.

Todellisuus on se että jos ei 45 laukauksella saa kuin yhden maalin ollaan suurempia maita vastaan täydellisesti kusessa. Kun vielä Suomen puolustus mokailee miten sattuu alá Niinimaa, Salmela ja Koistinen niin katastrofi on valmis. Jos peli ei parane merkittävästi joka ikisen jannun kohdalla voittaa Kanada Suomen 6-0, vaikka pelaisivatkin puolivaloilla.

Kärjistäen: Suomen ei pitäisi koskaan olla ennakkosuosikki missään ottelussa tai yleensäkään johtaa yli kahdella maalilla (varsinkaan Ruotsia vastaan). Ei vaan pää kestä paineita kun siihen ei olla totuttu. :wall:

Toisin on esim. Kanadalla ja Ruotsalaisilla kun menestystä on tullut vuosien mittaan vaikka millä mitalla.

Ihailtavaa on kuitenkin leijonien venymiskyky kovia maita vastaan (tässä turnauksessa Tsekki-matsi toimii esimerkkinä) ja uskonkin että Kanada-pelistä saadaan vielä kalu aikaiseksi.

Ihan mukava vaan, että tänään tuli pataan. Saattoi jopa tehdä ihan hyvää joukkueelle tämmöinen pieni näpäytys.

Ei tämän illan pelin jälkeen kannata kirvestä kaivoon heittää.
Mä luulin että jo sen Slovakia-pelin piti toimia näpäytyksenä... ;)

Mielenkiintoista muuten tulee jos Sveitsi onnistuu voittamaan huomenna Ruotsin varsinaisella peliajalla. Se tarkoittaa sitä että Suomi saa puolivälierissä vastaan joko Latvian tai Sveitsin, riippuen siitä miten Kanada pelissä käy. Ja Tsekin täytyisi myös hoitaa Valko-Venäjä.:) Ehkä Latvia Ruotsi kaadosta huolimatta vois olla Suomelle parempi vastus, ja oletuksena että Sveitsi todellakin kaataisi Ruotsin niin silloin Suomen kannattaisi jäädä lohko kakkoseksi. Otetaan sveduilta mallia vuoden 2006 olympialaista kun häviämällä "vahingossa" Slovakialle ennen puolivälieriä saivat vastaansa toisen lohkon ykkösen eli Sveitsin.

Jaa kyllä Suomi sittenkin tarvitsisi sen lohkovoiton jos Latviaa mielisi puolivälieriin koska Sveitsi taisi voittaa alkusarjassa Latvian.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Itse asiassa Suomi on lohkon toinen myös huomenna kunhan Valko-Venäjä ei voita Tsekkiä varsinaisella peliajalla. :D

Mä luulin että jo sen Slovakia-pelin piti toimia näpäytyksenä... ;)

Itse pidän slovakiaa kumminkin vielä sen verran hyvänä joukkueena, että tuo eilinenkin oli vielä ihan hyvä suoritus.

Valkovenäjä taas on selkeästi suomea heikompi ja ainahan se selkeästi heikommalle häviö napsahtaa pahemmin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom