Jääkiekon MM-kisat 2009

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Kanada taitaa tehä rumat lukemat, ihan yhteen maaliin peliä ollu koko erä. odotetusti

Taitaa todellakin tulla rumat lukemat varsinkin jos Kanada viittii pelata täysillä loppuun asti. Käsittämättömiä ratkaisuja Unkarilaisilta silloin harvoin kun Kanadan alueelle pääsevät.

On kyllä järkyttävä joukkue tuo Unkari! Vaikka vastassa onkin Känädä, niin onhan niitten oma pelikin aivan sekasin.

Naureskeleekohan nuo kanukit tuolla vaihtoaitiossa unkarilaisten paskuudelle vai mille...

Onpahan joku johon verrata kun miettii kovimpien joukkueiden tasoa. Ja hyvät lämmittelyt, nostaa joukkuehenkeä.

Venäjän maalivahti ei kuulemma vakuuttanut.. itse en nähnyt mutta venäläinen kaveri manaili miten surkeasti pelasi Ranskaa vastaan :)

Sveitsiin vähän pettyneenä tänään.. Peli kyllä luisti aina välillä sen muutaman minuutin / erä mutta useita surkeita syöttöjä ja ratkaisuja :D No toivotaan että heräilevät kisojen edetessä

Turha edes arvostella Unkaria, joka on aivan omassa sarjassaan. Itse asiassa onko jopa ekaa kertaa tässä sarjassa? Ja tälle joukkueelle muuten Suomi hävisi muutama viikko sitten. Lisäksi vastassa kavereita, joita unkarilaiset katselevat joka viikko telkusta, mikäli heillä televisio ja NHL-lähetyksiä on.

Norja, Tanska ja Ranska ovat lähes samaa tasoa ja nämä kaikki voisikin nakata suoraan pihalle näistä kisoista. MM-kisat voitaisiin pelata 12 joukkueen voimin, jotta vältettäisiin tällaiset pelleilyt. Toisaalta silloin ei lajin suosiokaan paljoa kasvaisi.

Venäjän maalivahti ei kuulemma vakuuttanut.. itse en nähnyt mutta venäläinen kaveri manaili miten surkeasti pelasi Ranskaa vastaan :)

No selkeä kakkosmaalivahti oli maalilla Venäjältä, turha odottaa että maalivahtipeliin Venäjä tässä turnauksessa kaatuisi.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
eihän siin tullu ku kaks sääntö rikettä, pysähdys ja kiekko pakitti muuten ihan hieno maali:D vaik omasta mielestäni tyyppi ei pysähtyny, pikemmin jarrutti:rolleyes:

no ei slovakeista oo näis kisoissa mihinkää

tuo kiekon liikkuminen taaksepäin on vähän siinä ja siinä miten niitä vihelletään pois jääkiekossa. Kattoo noita slovakian ampumia rankkeja niin kyllähän sen melkein kaikissa liikahtaa taaksepäin :)

En kyllä usko, että Unkari on oikeasti ihan niin huono kuin eilisessä pelissä näytti. Taisi vaan pojilla olla turhan kova kunnioitus suurta ja mahtavaa Kanadaa kohtaan.
Eivät raukat uskaltaneet edes taklata, kun kanukit vähän ärähti pojille muutamaan kertaan :D

Onhan se selvä, että noilla joukkueilla oli ihan järkyttävä tasoero, mutta ehkäpä Unkarikin olisi vähän enemmän saanut aikaan, jos olisivat keskittyneet enemmän omaan tekemiseensä vastustajan ihailun sijaan.

Nimen omaan. Näky ihan selvästi, että Unkari ei uskaltanu edes taklata. :D

Kaikki menee jo vituiks siinä vaiheessa, kun unkarilaisten pelaajien henkilökohtanen taito on järkyttävän paljon jälessä kanukkien taitoja.

Ei tuo nyt ihan yhtä hienosti mennyt kuin Hirsolla liigassa. Tökkö pysähdys ja ajeli maalivahdin päälle.

Milläs perusteella tuo nyt sitten hylättiin? Ainakin änärisääntökirja kertoo:

"Rule 25.2:

..The puck must be kept in motion towards the opponent’s goal line and once it is shot, the play shall be considered complete.

...The spin-o-rama type move where the player completes a 360° turn as he approaches the goal, shall be permitted as this involves continuous motion."

Mun mielestä kiekko liikkui vähemmän taaksepäin kuin näissä perinteisissä leipomisjutuissa joissa se tulee usein jopa 20-30cm taaksepäin ennen kutia. Vähän tököstihän se vispas sen rystyltä mutta kuitenkin yhtäjaksoinen liike IMO.

En tiedä onko säännöissä mitä eroja, kansanvälisten sääntöjenhän mukaan mennään. Mutta olen melko varma että syynä oli maalivahdin häirintä. Veska oli jo kyllä ajautumassa väärään suuntaan, mutta vetäjä ajeli maalivahdin niskaan.

Näin päättelin itekkin että kun pelaaja liukui maalivahdin alueelle ja osui/työnsi veskaa niin siksi hylättiin.

mites muuten rangaistuslaukauksissa päteekö se sääntö, että kiekon pitää mennä aina eka maalivahdin alueelle ja sen jälkeen saa vasta hyökkäävän joukkueen kaveri mennä alueelle?

mites muuten rangaistuslaukauksissa päteekö se sääntö, että kiekon pitää mennä aina eka maalivahdin alueelle ja sen jälkeen saa vasta hyökkäävän joukkueen kaveri mennä alueelle?

pari viestiä ylempää lainattu:

"..The puck must be kept in motion towards the opponent’s goal line and once it is shot, the play shall be considered complete"

Mun mielestä tuo olisi pitänyt hyväksyä. Ei tuo mokkea mitenkään työntänyt eikä ollut edes alueella vaan tanssahteli ihan viivan tuntumassa. Mokke itse syöksyy jalkoihin.

video

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom