Tommosta vahvaria vähän ihmettelin
http://www.aussieamplifiers.com/avamp.htm
Jäähdytyslevyn jäähdytystehoks ilmoitetaan minimissään 0,5C`W ja laitteen teho on 820W RMS eli teho n. 580W.
Mut eiks tolla jäähdyttimen 0,5C`W + piitahnan johtavuudel X + fetin lämmön johtavuudel X jäähdytystehoks tulis vaikka 1C`W.
Eli lämpönä 580`C täydellä teholla !!! ( Taidan laskee päin peetä, mut tommoinen kaava jossain oli )
Osaisisko joku sanoo kuin paljon toi laite todella lämpenis ( noi kaavat on mulle sen verran outoi et itelläni menis päin p**** )
Sivulta löytyy kans kilowatin laite mis on noin samankokoinen jäähdytyslevy ja äijä sanoo et tunnin käytön jälkeen se on 40 asteinen..
Nyt multa löytyy kotoota itse rakennettu päätevahvari 2 x 220W RMS. Tehty STK4231 piiril. Jäähdytyslevynä on AMD:n zalman cnps-6000CU, jäähdytysteho tuulettimel 0,23C`W. Lämmön johtuvuus hydrin sisältä jäähdytyslevyn liitospintaan on 1,1C`W ja siilin välissä piitahnaa. Osaakos joku sanoo et miten kuumaks tämä laite kuumenis jos täysillä rokitettais ( oletetaan et kokoajan ulostuleva teho on yht. 300W )?
Jos joku ymmärsi tekstin ja vielä vastaa siihen niin että minä ymmärrän niin kiitos ja kumarrus, toivon sinulle lihaksikkaita tulevia vuosia