"Isona" olemisen haittapuoli?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jamba
  • Aloitettu Aloitettu
Minäkään en ole iso mies ( :jahas: ) ja mullekin käy noin!

Se on hankalaa kun aina ei jaksa hiuksia föönata ja laittaa kun hapottaa niin olkapäitä. On se elämä vaikeeta...

E: LOL mun viesti sopii tämän nimiseen trediin mainiosti. Olenhan 9. kuulla raskaana.

Minäkin olen pieni, mutta halusin toivottaa onnea:)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse näen "isoksi" kasvamisessa lähinnä vaaran ruokailutottumusten puolella. Jos vetää jollain mäkkiruoalla massaa, niin ei varmasti useiden vuosien jälkeen näytä veriarvot yms. kovin lupaavilta. Ja tietenkin kun on tottunut syömään sen reippaasti yli 3000kcal päivässä, ilman mitään fyysistä aktiviteettia voi kertyä nopsaan soma vararengas. Toisaalta se "ylimääräinen" lihaskudos kuluttaa varsin runsaasti energiaa, ja ehkä useamman bodailuvuoden jälkeen on sitä itsekuria yms. että osaa rajoittaa syömisiään eikä liho aivan sairaalloisesti... :arvi: Saas nähdä miltä näyttää viiskymppisenä.

Itse näen "isoksi" kasvamisessa lähinnä vaaran ruokailutottumusten puolella. Jos vetää jollain mäkkiruoalla massaa, niin ei varmasti useiden vuosien jälkeen näytä veriarvot yms. kovin lupaavilta. Ja tietenkin kun on tottunut syömään sen reippaasti yli 3000kcal päivässä, ilman mitään fyysistä aktiviteettia voi kertyä nopsaan soma vararengas. Toisaalta se "ylimääräinen" lihaskudos kuluttaa varsin runsaasti energiaa, ja ehkä useamman bodailuvuoden jälkeen on sitä itsekuria yms. että osaa rajoittaa syömisiään eikä liho aivan sairaalloisesti... :arvi: Saas nähdä miltä näyttää viiskymppisenä.

Tuohon vain, että kuka täysijärkinen vetää "massaa" (mitä tässä ikinä tarkoitetaankaan),

-A. Niin että haluaa sitä "massaa", mutta ei harrasta fyysistä aktiviteettia (sali, lenkki, muu aerobinen jne...)
-B. Lopettaa kuntoilun, mutta syö silti mäkkiruokaa (?)
-C. Syö jo niin paljon mäkkiruokaa jne, että veriarvot heittää ketunleipää ja ei ole edes kiinnostunut niistä vaikuttaakseen niihin
-D. Kerää sitä "massaa" mäkkiruualla yleensäkin(???)
-E. Näin ollen valtaosa kerääntyy ihan muuksi kuin lihakseksi

ja kolme 3000 kcal on aika pieni kalorimäärä, kun "isot pojat" vetävät työn ja tuskan kanssa sen 5000-6000 kcal. Eikä nyt ajeta takaa mitään Pertti Kotisohvabulkkaajaa, vaan ihan kunnon treenaamista harrastavaa suht kookasta kaveria.

Mites muuten 100 kilosena normi. elämä sujuu? Luulis että yli 100kg massalla varustetun kaverin luulis olevan vähän hankala jo jotakin portaita nousta??

Kiitos... Päivä lähti mukvavasti nauraessa käyntiin :lol2:

Itse syön 9-12 kertaa päivässä (3-4 lämmintä ateriaa). Joka päivä vähintään kerran seuraavia.

-A. Niin että haluaa sitä "massaa", mutta ei harrasta fyysistä aktiviteettia (sali, lenkki, muu aerobinen jne...)
-B. Lopettaa kuntoilun, mutta syö silti mäkkiruokaa (?)
-C. Syö jo niin paljon mäkkiruokaa jne, että veriarvot heittää ketunleipää ja ei ole edes kiinnostunut niistä vaikuttaakseen niihin
-D. Kerää sitä "massaa" mäkkiruualla yleensäkin(???)
-E. Näin ollen valtaosa kerääntyy ihan muuksi kuin lihakseksi

ja kolme 3000 kcal on aika pieni kalorimäärä, kun "isot pojat" vetävät työn ja tuskan kanssa sen 5000-6000 kcal. Eikä nyt ajeta takaa mitään Pertti Kotisohvabulkkaajaa, vaan ihan kunnon treenaamista harrastavaa suht kookasta kaveria.
Niin lähinnähän tarkoitin massan kasvatuksella nyt lihasmassan kasvatusta. Ja isona olemisella suhteellisen vähäistä rasvaprosenttia ja suurta lihasmassaa. 3000kcal nyt oli vaan joku heitto. Yleensäkin meinasin koko tilanteella sitä että syystä tai toisesta ei enää kuntoilu kiinnosta ja safka maittaa entiseen malliin -> läskiä tulee mitä todennäköisimmin.

Itse en mikään iso ole, mutta keskivartalon muuttuminen | | ->\ / hankaloittaa paitojen ostoa. Kaikki tuppaavat olemaan tehtyjä tasapaksuille, tai mahakkaille ihmisille, ei selkäville.
Jos hankit normaalin t-paidan, voit valita a) onko paita hyvä rinnan kohdasta, jolloin se roikkuu mahan kohdasta kuin mekko b) vatsan kohdasta hyvän, jolloin se on rinnasta "homokireä". Elastiset materiaalit nyt menevät jotenkin, mutta eivätpä nekään jousta, ennenkuin kiristyvät jostain kohdasta ->liimaantuu ihoon kuin sukkahousut.

Itel semmone juttu että pituutta löytyy mutta kokoo ei sitten nimeksikään - paidat usein sopivia ja istuu ihan ok, mutta tahtoo jäädä liian lyhyiksi. Pitäskö sitä sitte pissikseks ruveta ja herutella napapaidoilla..

Eniten vituttaa istua jossain bussissa kun joutuu puristautumaan ihan törkeen pieneen väliin ja reidet kiinni toisissaan, ja just toi lampun vaitho on kanssa ärsyttävää kun puutuu olat siinä...
Ja välillä hävettää kun ollaan syömässä jotain isolla porukalla kun muut vetää salaatin ja muuta pientä niin meitsi hakee jo lisää safkaa samanlaisen satsin...

Toi bussi juttu ärsyttää eniten, sen takia en kulje ees pahemmin julkisilla.

Edit: Ja sitten noi vaatteet välillä tuottaa ongelmia, eipä ole farkkuja tullut pahemmin löydettyä.

Itselle haittaa on ollut vaan siitä, että salin myötä aineenvaihdunta on parantunut roimasti ja hikoilen ku sika, jos vaikka kävelen rappuset ylös. Vaikka rappusten kävely ei mitenkään fyysisesti ole rankkaa, niin silti pistää hikoilemaan ihan vitusti ja kiva sitten olla kun on paita ja housut hiestä ihan märät. :(

Eniten vituttaa istua jossain bussissa kun joutuu puristautumaan ihan törkeen pieneen väliin ja reidet kiinni toisissaan, ja just toi lampun vaitho on kanssa ärsyttävää kun puutuu olat siinä...
Ja välillä hävettää kun ollaan syömässä jotain isolla porukalla kun muut vetää salaatin ja muuta pientä niin meitsi hakee jo lisää safkaa samanlaisen satsin...

Toi bussi juttu ärsyttää eniten, sen takia en kulje ees pahemmin julkisilla.

Edit: Ja sitten noi vaatteet välillä tuottaa ongelmia, eipä ole farkkuja tullut pahemmin löydettyä.

Se on tuo Helsingin joukkoliikenne. Voi pojat siinä kun heiveröisen mummon viereen istuukin astetta isompi potari ja valtaa 1,5 osaa kahdesta penkistä ja ahistaa mummon ikkunaa vasten täydessä tulikuumassa bussissa klo. 16.00 keskustassa, niin se jos joku on kivaa. Aurinko porottaa ja alkaa ammoniakki kärytä vienosti niin se on vielä kivempaa.:D

Mitä sitten käytät jos et farkkuja?:D

Mäkään en ole mies enkä edes ISO, mutta kirjoitan silti.:) Tuo Pitbullin juttu kolahti. Ei mua niinkään hävetä, mutta tuleehan siinä vähän sellanen hassu olo, kun yleensä kuitenkin on melkeinpä se porukan pikkuisin ja sitten kuitenkin vetelee ruokaa hyvällä halulla vaikka kuinka... Sama töissä ruoka-ja kahvitauolla... Joskus pystyi oikein aistimaan sen ihmetyksen&epäluulon ilmapiirin, kun mä tulin kahvihuoneeseen ja suoraan jääkaapille jotain syömistä hakemaan...:lol2: No ei vaan, ihanhan siihen on totuttu vaikka on sitä moni ääneenkin hämmästellyt.:D

Itellä tuli tuossa viikko sitten tilanne kun olin tuttujen luona grillaamassa ja safkat tuli heidän puoleltaan.. joka sopii tottakai! noh sitten pöydässä katsoin itse lihoja ja laskeskelin että jos syön sen mitä maha/ruokahalu vetää ei isännille paljon jää :D

Nälän tunne häviää totuttelemalla :jahas: armeija opettaa kun ruokaa saa 3x päivässä niin ei paljoa ole varaa nälän kurnia kuten yleensä. Mutta näköjään se paino pysyy kun illalla sitten korvaa energiavajetta limsalla, suklaalla ja munkeilla :P

Yleensäkään ei kannata mennä sen näläntunteen mukaan aina. Parempi jakaa vaan ruokailut päivän mittaan, eikä santsata liian isoja annoksia kerralla, vaikka näyttämisenhalu kavereille olis kuinka kova.

Kesälomalla tuli käytyä noissa huvipuistoissa ja huomasin itselläni ongelmaa noissa laitteissa kun tahtoi turvakaaret painaa jokapaikkaan niin pirusti tai oli epämukava istua tai sitten ongelmana oli vierustoverin kanssa vierekkäin istuminen vahingoittamatta tätä.. en ole lihasmassalta suuri mutta olen isoluinen (190cm ja 110kg) ... samoin myös tuo vaatteiden osto on hankalaa.. ja kyllä se rappusten kävely hikeä nostattaa mukavasti :whip::thumbs:

Itsekään en ole mikään iso, mutta oon jo tottunu syömään ku iso mies :D Tyttöystävän porukoilla jos on syömässä niin ei kehtaa vetää omaa normi annosta ja sama juhannuksena ku oon vielä aika nopee syömään, nii muut oli:"huhhuh ku on ihan ähky". Meikäläisellä ei tuntunu vielä, että olis ees syöny mitää...

Vaikken ole todellakaan mikään iso vielä, niin bulkkivaiheella todellakin syön. Kyllähän sitä tulee vedettyä ruokaa, joskus tuntuu että kahden edestä. Ainakin jos ruoka maistuu. Mutta harvapa se tajuaa, kuinka vähän kunnon ruoassa on vähemmän niitä kaloreja mitä pullassa, sipsissä, mässyssä ja kaikissa kaloripommeissa.

Nyt dieettivaihe onkin tympeämpi :(

En oo iso mutta: proteiinipierut :nolo:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom