Iskari vuotaa ja katsastus

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Xyrix
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
29.11.2005
Viestejä
244
Ajelen 18 vuotta vanhalla rellulla ja 353tkm jälkeen toinen etuiskari viimein alkoi vuotaan. Olis nyt saanu kestää vielä hieman...

Mikä on todennäköisyys, että ei mene katsastuksen testistä läpi jos iskari on alkanut hieman vuotamaan? Huomasin aivan hiljattain eikä sieltä nyt vielä kovin paljoa ole nesteitä ulos tullut...

Mietin tässä että kannattaako suosiolla vaihdattaa uudet eteen ja sitten katsastaa vai pelatako uhkapeliä ja mennä kokeileen onnea vanhoilla...Jos vielä pyyhkii vuodot pois ja pölyttää pinnan ettei silmällä huomaa :) Jos ei mene läpi niin uusintakatsastus tuo lisäkuluja ja mahdollisimman alhaisilla kustannuksilla tässä edetään.
 
Eikö olisi järkevää vaihtaa se iskari ihan jo sen takia että siitä ei ole hyötyä rikkinäisenä, päin vastoin? Vai onko kiva tunne ajaa autoa jossa tietää olevan vikaa? Jos vaihdat ne iskarit ennen katsastusta niin selviät vähemmällä. Ne katsastusmiehet taitaa mitata sen iskunvaimentimen iskunvaimennuskyvyn, ei siinä auta pyyhkimiset ja peittelyt jos se ei vaimenna.
 
No sitä tässä utelinkin että onko mahdollisuuksia mennä siitä testistä läpi vaikka hieman vuotaakin. Kyllähän se tuntuu toimivan samaan malliin kuin ennenkin mutta riittääkö se testiin...

Tällä autolla tulee ajeltua lähinnä metsäteitä ja autolla ei juuri arvoa ole....

Edit: eli pointtina on että autolla ei ns. yleisen liikenteen seassa juuri ajeta siirtymiä lukuunottamatta. Joten mulle on ihan yksi lysti jos vähän kolisee kunhan sais leiman :)
 
Kaverilla ei aikoinaan mennyt auto katsastuksesta läpi koska iskari vuoti. No sitten se sen pesi ja meni uudelleen näyttämään, läpi meni. Ilmeisesti vaimennuskyky oli vielä siinä vaiheessa tallella.
 
Jos jotain autosta korjaisin niin rikkinäisen iskarin, maksoi mitä maksoi, Biltemaltahan noita öljypaskoja saa 40 egee /kpl. Motonetiltä kaasuiskareita sitten vähän kalliimmalla. Varmasti yksi ehkä eniten turvallisuuteen vaikuttavista osista jarrujen jälkeen. Itse asiassa olen ajanut sekä jarruttomalla (vain käsijarru toimi) että iskarittomalla autolla, en oikein osaa valita kumpi on pahempi.
Mutta joo, pesua vain ja äkkiä näyttämään, ei ne puusilmät sitä huomaa jos vähänkin vielä vaimentaa. Muistat sitten että se vaimennus ei siellä kauaa kestä jos nesteet tulevat ulos.

Ei muuten kannata edes kokeilla ajaa autolla jossa on tehottomat iskarit. Nimim. kokemusta.
 
Kaverilla ei aikoinaan mennyt auto katsastuksesta läpi koska iskari vuoti. No sitten se sen pesi ja meni uudelleen näyttämään, läpi meni. Ilmeisesti vaimennuskyky oli vielä siinä vaiheessa tallella.

Jotain tällaista arvelinkin...voisi ehkä mennä läpi. Mutta voi olla että vaihdan ne suosiolla, tosin jousetkin olis varmaan hyvä vaihtaa samalla. Lisää kustannuksia...

Katotaan nyt miten rahakkaaksi tunnen itseni ensi kuun kuluessa :D
 
Itsellä vuosi tojotasta hieman iskari ja katsastuksessa meni ihan normaalisti niistä täristys testeistä läpi ja kun autoa tutkittiin pohjasta ja jotain tukivarsia niin katsastusukko sanoi että näyttääpä vuotavan tuo iskari hieman mutta vielä toimii kuitenkin ihan jees joten kannattaa vähän tarkkailla sitä eikä pistänyt edes mitään korjauskehotusta asiasta
 
Jos vähän vuotaa, niin se vielä mitään iskarin loppua meinaa. Pösön vein ihan semmoisenaan katsastukseen, eikä mitään valittamista iskaritestissä, eikä sitä kyllä huomannut ajaessakaan että se olis vähän vuotanu. Sellaisenaan ehdin ajaa 30tkm.
 
Back
Ylös Bottom