Irtisanoutuminen

Katsotaan jos pomo on ens pe paikalla niin saan allekirjoituksen. Sihteeri on ainakin paikalla. Kertyy jonkinlaiset lomakorvaukset eli täydet vuosilomat. tänx

Joo uuden treadin nostin, kun tuli searchia käytettyä :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ajattelin irtisanoutua huomenna osa-aikatöistä. Vähän haikea fiilis, kun ollut vuoden kyseisessä lafkassa ja viihtynyt melkoisen hyvin. Toisaalta oon innoissani uudesta työpaikasta.

Aikaisemmat työsuhteet on aina loppunut määräaikaisuuteen, joten tämä on tilanteena täysin uusi. Irtisanoutumisilmoitus kirjallisena pomolle ja sen jälkeen vielä kaksi viikkoa hommia. Ei kai tuossa muuta?

Minkälaisia kokemuksia pakkislaisilla on irtisanoutumisista? Ongelmia?

Ajattelin irtisanoutua huomenna osa-aikatöistä. Vähän haikea fiilis, kun ollut vuoden kyseisessä lafkassa ja viihtynyt melkoisen hyvin. Toisaalta oon innoissani uudesta työpaikasta.

Aikaisemmat työsuhteet on aina loppunut määräaikaisuuteen, joten tämä on tilanteena täysin uusi. Irtisanoutumisilmoitus kirjallisena pomolle ja sen jälkeen vielä kaksi viikkoa hommia. Ei kai tuossa muuta?

Itse olen yleensä siellä toisella puolen pöytää eikä tuohon nyt yleensä ihmeempää draamaa liity. Kirjallisena kannattaa irtisanominen tehdä ja jos pomo nyt ei täysi ääliö ole niin ei sen pitäis mitään suuria tunteita herättää...

Kandee vaan ottaa selville mikä se irtisanoutumisaika oikeasti on. Mulle on jo kaks kertaa käynyt niin, että ex-pomo naama pokkana valehtelee, että mun irtisanoutumisaika on sitten kuukauden. Ja on sitten itte tarvinnut todeta, että: "Ehei, kyllä se on kaks viikkoo." Paha maku jääny loppumetreillä suuhun.

Kyllä se mulla on työsopimuksen mukaan on nykyisillä vuosilla jo kuukauden. Kymmenen työvuoden jälkeen nousee kahteen. Siitä ei enää nouse.

Edit: Ei nousekkaan kahteen kuukauteen kuukaudesta. Tämän muistin väärin. Oiskin aika paha sanktio jos uutta duunia halajais...

Joo, ja siis tässä tapauksessa on kyse TU:n sopparista, jos se jotakuta kiinnostaa. Muita nyt en jaksa kattoa.

Ja noissa tapauksissa missä pomo yritti kusettaa oli kyse tälläisistä duuneista missä oli todella kova vaihtuvuus. Eli tavallaan ymmärrän, että yritettiin vedettää vielä kaksi viikkoa ylimääräistä panosta. Mutta teki mieli kyllä kysyä että: "Olenko mä oikeasti sun mielestä noin tyhmä, että sä luulet että tollanen menis läpi?".

Kandee vaan ottaa selville mikä se irtisanoutumisaika oikeasti on. Mulle on jo kaks kertaa käynyt niin, että ex-pomo naama pokkana valehtelee, että mun irtisanoutumisaika on sitten kuukauden. Ja on sitten itte tarvinnut todeta, että: "Ehei, kyllä se on kaks viikkoo." Paha maku jääny loppumetreillä suuhun.

On tarkistettu ja sopimuksessa lukee selvästi, että se on tuo kaksi viikkoa. Ei pitäisi tulla ongelmia. Käsittääkseni viiden vuoden jälkeen tuo nousee kuukauteen.

Eipä ollut ongelmia, pari viikkoa vielä töitä. Hyvä fiilis! :)

Olen tässä pyöritellyt irtisanoutumisen mahdollisuutta. Irtisanomisaikani on 2 kk, mutta kuukauden kesälomahan tässä pukkaisi päälle. Mikäs olisi sen parempaa kuin sluibailla ensin kuukausi töissä kattoon syljeskellen ja sit lomalle. Vaan ryhdyin pyörittelemään tässä päässäni, että miten vittumaiseksi työnantaja voi ryhtyä? Voidaanko minulta evätä tuo loma (työnantaja korvaisi pitämättömän loman rahana) tai alkaa sanelemaan milloin sen pidän? Työnantaja on kyllä ollut tähän asti ihan reilu, mutta enpä ole koskaan aiemmin irtisanoutunut.

Olen nimittäin ilmoittanut jo olevani heinäkuun lomalla ja tehnyt jo suunnitelmia ja varauksia, joita ei kaikkia voi välttämättä perua (ts. lomareissu). Toki onhan tässä ketjussa jo väläytelty sairaslomakortti aina käytettävissä, jos tilanne niin vaatii.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom