Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tarkista onko firmassa käytössä lomaraha vai lomaltaPALUUraha. Ne ovat kaksi eri asiaa vaikka samansuuruisia ovatkin. Nämä menevät yleensä ihmisten suussa sujuvasti sekaisin. Yleisemmin on nykyään lomaraha käytössä mitä itse olen tutkaillut eri tessejä.
Lomaraha = 50% loma-ajan palkasta joka maksetaan yleensä etukäteen ja sen saamisen ehtona on vain lomalle jääminen. Ei tarvitse palata takaisin töihin sitä saadakseen. Joskus se jopa maksetaan lomakorvauksen kanssa pitämättömistä lomista (esim. yksityinen sosiaalialan tes jos työsuhde on kestänyt yli 4kk)
Lomaltapaluuraha = 50% loma-ajan palkasta ja maksetaan kun palaa lomalta sovittuna ajankohtana takaisin tai on töihinpaluun rinnastettavasta poissaolosto kyse (esim. sairasloma, isyysvapaa yms. työnantajan palkanmaksuvelvollisuuteen kuuluva poissaolo)
Meille maksetaan ennen lomaa kaikki mutta kun menin konttorille mulle sanottiin että kannattaa tulla takaisin töihin muuten menetän lomaltapaluurahat. Sitten kuin menin uudestaan niinpomo sanoi että ei tarvitse tulla, melkein suuttui kuin otin puheeksi lomarahat niin jätin asian sihen. Ymmärrän kyllä sitä mutta en sitä että se luulee että voi päättää milloin mä irtisanoudun.
Helpoin olisi jos kertoisit mikä TES on kyseessä.
Kaupan alan
Noniin asia on harvinaisen selvä. Kaupan alan TES edellyttää töihinpaluuta min yhdeksi päiväksi loman jälkeen että lomarahaoikeus syntyy. Paska nakki. Jos joudut saikulle lomasi ajaksi tai aikana ja pyydät loman siirtämistä niin vuosilomasi eivät kulu ja saat sairasloma-ajan lomapäivät lomakorvauksena ja sairasloma-ajalta sairasloma-ajan palkan. Jos satut jäämään sairaslomalle niin muista heti ensimmäisestä päivästä lähtien pyytää loman siirtämistä sairasloman vuoksi.
Noniin asia on harvinaisen selvä. Kaupan alan TES edellyttää töihinpaluuta min yhdeksi päiväksi loman jälkeen että lomarahaoikeus syntyy. Paska nakki. Jos joudut saikulle lomasi ajaksi tai aikana ja pyydät loman siirtämistä niin vuosilomasi eivät kulu ja saat sairasloma-ajan lomapäivät lomakorvauksena ja sairasloma-ajalta sairasloma-ajan palkan. Jos satut jäämään sairaslomalle niin muista heti ensimmäisestä päivästä lähtien pyytää loman siirtämistä sairasloman vuoksi.