Irtisanominen

Meillä noudatetaan Majoitus ja ravitsemusalan tessiä.. :) Ja kuulun Pamiin kyllä.
Niin ja ei ole edes työsuojeluvaltuutettua kun täällä meijä työpaikasa on vaa 4 työntekijää.

Pitääpä lukea tietoa.. huomenna ois tarkoitus soitella pamiin vielä toistamiseen ja kysellä että miten jatko. Työnantaja kun tuntu ottavan asian aika kevyesti ja kuvitteli ettei hänellä ole mitään hätää... liekö tietämättömyyttä, vai voikohan tätä asiaa kiertää jotenkin?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Meillä noudatetaan Majoitus ja ravitsemusalan tessiä.. :) Ja kuulun Pamiin kyllä.
Niin ja ei ole edes työsuojeluvaltuutettua kun täällä meijä työpaikasa on vaa 4 työntekijää.

Pitääpä lukea tietoa.. huomenna ois tarkoitus soitella pamiin vielä toistamiseen ja kysellä että miten jatko. Työnantaja kun tuntu ottavan asian aika kevyesti ja kuvitteli ettei hänellä ole mitään hätää... liekö tietämättömyyttä, vai voikohan tätä asiaa kiertää jotenkin?

No, jos kuulut liittoon niin sulla on asiat hyvin! Voin lyödä vetoa, että tulette voittamaan tämän keissin. Jos asia menee eteenpäin niin muista vaatia korvauksia siitä asti kun se aikaisempi täysaikainen otettiin taloon ilman että sulle tarjottiin lisävuoroja/kokoaikaista työtä.:thumbs:
 
Todennäköisesti käy niin, että työnantaja hävittyään jutun irtisanoo sinut perusteettomin syin ja maksaa korvaukset.
 
Todennäköisesti käy niin, että työnantaja hävittyään jutun irtisanoo sinut perusteettomin syin ja maksaa korvaukset.

Aika suolaset on korvaukset jotka työnantaja joutuu maksaan. En nyt muista tarkalleen mitä tessissä sanottiin, mutta summa oli sen verran kiva, että sitä jopa toivois että työantaja irtisanois ja maksais ne korvaukset perusteettomasta irtisanomisesta.
 
Aika suolaset on korvaukset jotka työnantaja joutuu maksaan. En nyt muista tarkalleen mitä tessissä sanottiin, mutta summa oli sen verran kiva, että sitä jopa toivois että työantaja irtisanois ja maksais ne korvaukset perusteettomasta irtisanomisesta.

Kyllä tostta selkeessä väärinkäyttötapauksessa varmaan vuoden palkan nettoo, ehkä enemmänkin. Joten kyl tollasen erorahan itsekin ottas!
 
Aika suolaset on korvaukset jotka työnantaja joutuu maksaan. En nyt muista tarkalleen mitä tessissä sanottiin, mutta summa oli sen verran kiva, että sitä jopa toivois että työantaja irtisanois ja maksais ne korvaukset perusteettomasta irtisanomisesta.

Suolaset kyllä, mutta varsinkin isoissa yrityksissä varmasti maksetaan korvaukset mikäli on syntynyt riitaa työntekijän kanssa.
 
Nyt kävi sitten niin että mut irtisanottiin... oon saanu aiemmin varoituksen työtehtävien laiminlyönnistä kun kiiren takia on jäänyt ihan pikkujuttuja tekemättä jotka eivät sinällään kuulu iltavuoron hommiin vaan aamuvuorolle, esimerkiksi sipulia en ehtinyt tehdä.. ja sen jälkeen tuli tämä varoitus. Allekirjoitin sen silloin, kun en jaksanu ruveta riitauttaan..

Ja no tänään sitten pomo soitti että tuuppa käymään ja menin ja lykkäs irtisanomislapun kouraan.... jossa luki että työtehtävien laiminlyönti, kun yritin kysyä että mitä mulla on nyt muka jäänyt tekemättä niin ei osannut itsekkään vastata sen kummemmin kuin "pikkujuttuja vaan, enkä oo niistä jaksanu aina huomauttaa." No oon tehny hommat listan mukaan ja jos hirveän kiireen takia jouduin viimeksi maanantaina jäämään omalla ajallani tekemään jtn hemmetin kanaa niin eiköhän tuossa jo nää että en välttämättä muista/ehdi pestä sitä kahvipannun kippoa. Nää jutut on siis tätä luokkaa..
Ja en muista että olisi vähäänaikaan jäänyt mitään tekemättäkään, ja tämän myös myönsi pikkupomo... joten onkohan tässä jotain laittoman irtisanomisen perusteita? Vai kannattaako asiaa edes eteenpäin viedä?
 
Nyt kävi sitten niin että mut irtisanottiin... oon saanu aiemmin varoituksen työtehtävien laiminlyönnistä kun kiiren takia on jäänyt ihan pikkujuttuja tekemättä jotka eivät sinällään kuulu iltavuoron hommiin vaan aamuvuorolle, esimerkiksi sipulia en ehtinyt tehdä.. ja sen jälkeen tuli tämä varoitus. Allekirjoitin sen silloin, kun en jaksanu ruveta riitauttaan..

Ja no tänään sitten pomo soitti että tuuppa käymään ja menin ja lykkäs irtisanomislapun kouraan.... jossa luki että työtehtävien laiminlyönti, kun yritin kysyä että mitä mulla on nyt muka jäänyt tekemättä niin ei osannut itsekkään vastata sen kummemmin kuin "pikkujuttuja vaan, enkä oo niistä jaksanu aina huomauttaa." No oon tehny hommat listan mukaan ja jos hirveän kiireen takia jouduin viimeksi maanantaina jäämään omalla ajallani tekemään jtn hemmetin kanaa niin eiköhän tuossa jo nää että en välttämättä muista/ehdi pestä sitä kahvipannun kippoa. Nää jutut on siis tätä luokkaa..
Ja en muista että olisi vähäänaikaan jäänyt mitään tekemättäkään, ja tämän myös myönsi pikkupomo... joten onkohan tässä jotain laittoman irtisanomisen perusteita? Vai kannattaako asiaa edes eteenpäin viedä?
Tuossa voi oikeasti olla takana aivan muut syyt, esim. paska työntekijä, vittumainen kasvo, huono päivä... Muuhun en osaa vastata
 
No mää soitin pari kolme viikkoa sitten pomolle että minkätakia ovat palkkaamassa uutta kokoaikaista jos entisille osa-aikaisillekkaan ei ole töitä tarpeeksi.. tässä samassa threadissa siitä aiemmin keskusteltiinki... ja nyt sitten tämä.. tuntuu vähän siltä että heidän mielestään olen liian "valittaja" että nuorethan eivät mistään saa älähtää vaikka heidät irtisanottaisiin laittomasti, tai kohdeltaisiin muuten vain paskasti.

Ja luultavasti syynä on juurikin tämä että naama ei miellytä.
 
Nyt kävi sitten niin että mut irtisanottiin... oon saanu aiemmin varoituksen työtehtävien laiminlyönnistä kun kiiren takia on jäänyt ihan pikkujuttuja tekemättä jotka eivät sinällään kuulu iltavuoron hommiin vaan aamuvuorolle, esimerkiksi sipulia en ehtinyt tehdä.. ja sen jälkeen tuli tämä varoitus. Allekirjoitin sen silloin, kun en jaksanu ruveta riitauttaan..

Ja no tänään sitten pomo soitti että tuuppa käymään ja menin ja lykkäs irtisanomislapun kouraan.... jossa luki että työtehtävien laiminlyönti, kun yritin kysyä että mitä mulla on nyt muka jäänyt tekemättä niin ei osannut itsekkään vastata sen kummemmin kuin "pikkujuttuja vaan, enkä oo niistä jaksanu aina huomauttaa." No oon tehny hommat listan mukaan ja jos hirveän kiireen takia jouduin viimeksi maanantaina jäämään omalla ajallani tekemään jtn hemmetin kanaa niin eiköhän tuossa jo nää että en välttämättä muista/ehdi pestä sitä kahvipannun kippoa. Nää jutut on siis tätä luokkaa..
Ja en muista että olisi vähäänaikaan jäänyt mitään tekemättäkään, ja tämän myös myönsi pikkupomo... joten onkohan tässä jotain laittoman irtisanomisen perusteita? Vai kannattaako asiaa edes eteenpäin viedä?

Tietenkin jos asia jää vaivaamaan niin kannattaa olla yhteydessä liittoon. Näin äkkiseltään tuntuisi siltä, ettei lievä huolimattomuus ole oikea irtisanomisperuste.
 
No samaa tässä itsekkin mietin, että jos jää jotain asioita mitkä eivät millääntavalla vaikuta esimerkiksi aamuvuoron hommiin tekemättä, niin tuskinpa se on syy irtisanoa.
Eriasia jos ne hommat olisi sellaisia että aamuvuoro olisi kusessa kun mitään ei ole tehty, tai talletukset jäänyt laittamatta tai tulisin myöhässä töihin tms.
En oo ikään myöhästynyt, kämminy talletuksia, tai muuta sen suurempaa.
Esim kerran pyyhin pöydät päivän päätteeksi ja vielä tarkistin ne, aamulla toinen työntekijä valittaa että pöydillä oli roskia... ja olin ihan varmasti tarkistanu ne eikä illalla lähtiessäni ollut... joten meillä on myös nää muut työntekijät ihme nipottajia ja heti juoruamassa pomoille jos niiden MIELESTÄ on jotain tekemättä. Huomenna otan pamiin yhteyttä ja selvittelen.
 
Ensimmäisenä tulee mieleen se, ettei varoitukseen saa vedota kohtuuttoman ajan kuluttua. Toisekseen, varotukseen ei voi vedota jos irtisanomisperuste ei siihen mitenkään liity. Muutenkaan "pikkujutuista" ei lain mukaan voisi irtisanoa. Käytäntö onkin sitten toinen, mutta kyllä ne liitosta auttaa tarkemmin ja jos sitä ennen ei saa mieltään leppymään niin työsopimuslain voi lukaista.
 
Joo siis todellakin nyt liittoon tän jutun kanssa. Nää on just näitä tapauksia, joiden takia niitä jäsenmaksuja maksetaan. Sieltä saat sen avun mitä tarvitset, kun tää irtisanominen nyt kuulostaa vähän hämärältä alkutilanteen huomioon ottaen. Jos et nyt vie asiaa eteenpäin, jatkaa tämä työnantaja valitsemallaan linjalla jatkossakin.

Ja mainitsit tossa aiemassa viestissä, että kyseessä on ketju. Voithan myös ottaa yhteyttä johonkin henkilöstöihmiseen siellä "pääkonttorilla" ja kyselet hieman, onko tällainen toiminta ketjun toimintamallien mukaista. Se voi olla, ettei tuon pomosi kaltaisilla esimiestaidoilla varustettua henkilöä kaivata ketjussa lainkaan.
 
Back
Ylös Bottom