Iron Sky (Rautataivas)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Omskakas
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Perkele, rantautuu Englantiin vasta 20. päivä. Pakko mennä katsomaan. Jonkinlaista historiaa mulla on Star Wreck -saagan kanssa, ei kyllä yhtään mitään kiintoisaa mutta senmoista että täytyy tsekata tää leffa :)

Mulla oli aika kovat odotukset, kun menin tätä katsomaan. Odotin kerrankin HYVÄÄ elokuvaa, mutta ensimmäiset sanani leffan loputtua taisivat olla "Voi luoja, miten huono!"
Olin varmaan ajautunut mukaan odotukseen ja hypetykseen. Saattaa olla, etten tiedä elokuvista mitään, mutta kokonaisuutena tämä oli keskitasoa, ellei jopa hivenen huonompi.

En osaa edes oikein kuvailla, miksi tämä ei minua sytyttänyt. Elokuva oli.. LAIMEA! Kyllä, laimea. Ei naurattanut kovin, ei itkettänyt, en kertaakaan peittänyt silmiä käsilläni jännityksestä, en kokenut henkistä valaistumista, en haukkonut henkeä erikoistehosteiden tai näyttelijäsuoritusten erinomaisuudesta.

Oliko leffalipun hinnan väärti? Ei.

Mulla oli aika kovat odotukset, kun menin tätä katsomaan. Odotin kerrankin HYVÄÄ elokuvaa

Tässä kohtaa teit virheen. Ikinä ei pidä odottaa mitään elokuvalta, vaikka olisi minkälaista hypeä tullut vastaan. Odotukset pilaa elokuvan, tai vähintään laimentaa sitä huomattavasti. Tän takia mä pyrin välttelemään kaikkea hypeä ja pyrin suhtautumaan mahdollisimman neutraalisti kaikkiin elokuviin joita meen katsomaan. Oon nimittäin onnistunut pilaamaan itseltäni monta hyvää elokuvanautintoa liioilla ja turhilla odotuksilla. Arvioisin omalta kohdaltani, että elokuvista joku 5%:n parhaimmisto on kovan hypen, hehkutusten ja odotusten jälkeenkin oikeasti hyviä.
Iron Sky on kuitenkin ihan viihdyttävä leffa ja mukavan tavallisesta poikkeava, vaikka ei mikään mestaritekele olekaan. Keskinkertaiseksi sitä voi sanoa jos kriitikkokiikareilla katsoo.

On se joskus niinkin, että vaikka kaverit olisi haukkunu jonkun leffan susipaskaksi ja ite erehdyt kattomaan vaikkapa sen samaisen leffan niin se voikin omasta mielestä olla hiton hyvä.:D

Jotain viikko sitten tarkastin leffan Lontoon-teatterissa. En kummemmin antanut ennakkoluuloille sijaa vaan menin vain uteliaana möllöttämään. IMO ihan vitun hyvä :) Komppaan termistä siinä, että Amerikan näyttelijät olivat ripulia, sillä huomautuksella että he olivat Australialaisia :) Ei siinä, komediallisessa mielessä kyllä toimivat ihan kohtalaisesti, mutta esim. eräs raivokohtaus aiheutti myötähäpeää. No mutta, jos ei suomalainen indie-teos kertaakaan aiheuttaisi näitä tunteita, ei oltaisi kyllä tässä maailmassa. Ja tosi on että ohjaus hieman pomppi, mutta en mitenkään voi allekirjoittaa näitä väitteitä että Vuorensola olisi kenties halunnut tehdä vakavamielisen elokuvan. En ole koskaan nähnyt näin järjetöntä elokuvaa. Leffa pieksi epäautenttisuudessaan kaikki Star Warsit ja Stargatet, ja hyvä niin, oli todella virkistävää nähdä tällaista. Elokuvan tuotantovaiheessa Vuorensolalle ehdoteltiin kerta toisensa jälkeen, että tekisi vakavan elokuvan, kun making-of materiaali oli niin vakuuttavaa. Halu tehdä komedia oli kuitenkin selvä.

Ainoa mikä todella tökki oli loppu, koska en tajunnut sitä.
Miksi siinä lopussa posahteli ohjuksia ympäri ämpäri maapalloa?

Ja loppukaneettina todettakoon, että pakollinen Suomi-vitsi oli paras ikinä :hyvä:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Katselin eilen tämän himassa Blu-Ray:ltä ja fiilis oli hienoinen positiivinen yllätys. Olen tosin tosin vanha Wreck fani ja muutenkin kohderyhmää. Muutama ihan hauska juonikäänne ja teknisesti hienosti toteutettu kaikenkaikkiaan. Ei tämä nyt mikään historiallinen merkkiteos ole, mutta ei tuon kanssa nyt juurikaan koe aikaansa hukanneensa.

Jatko-osan Putin esittelyssä.

[video=youtube_share;OSHaVH9HhfI]http://youtu.be/OSHaVH9HhfI[/video]

Paikoittain Ketonen on kyllä lähellä doppelgangeria.

Kirjoita vastaus...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom