Iron Maiden Hartwallilla 06.07.2005

Joo, settilista oli lähes sama. Oli kyllä saatanallinen meininki siellä. Jalat on ihan palasina kaikesta kävelystä ja seisomisesta ja kurkku huutamisesta. Ja Aces high on 5 cd:llä ja noi soitti vaan 4:ltä ekalta. Itse haluaisin kans kuulla joskus Powerslave, Aces high ja Rime of ancient marinerin livenä.

Helvetin hyvä meininki :rock:

Oli mun eka maidenin keikka ja fiilis oli ihan mahtava. Kyllähän sitä olkapäät ja pohkeet tuli pirun kipeeksi ja hiki valus naamassa ja kurkku käheänä lauleskeltiin vähän nuotin vierestä mutta eipä toi menoa haitannut. Olin katsomossa 107 rivillä 3, ja oli tosi hyvät paikat.

Saa nähdä vaikuttaako noi lontoon iskut tämän päivän esitykseen?

Oli kyllä pirun hyvä meininki ainakin tuolla 6.7 keikalla. Eka Maidenin keikka mullakin millä olen ollut, mutta toivottavasti ei todellakaan viimeinen. :rock: Seuraavallekin pitäisi päästä, mieluummin tietysti kentälle, vaikka kyllä nuo katsomopaikatkin hyvät olivat.

sgege sanoi:
PS: Olikos jollain pakkiksen porkkanaklubista punaiset trikoot joissa luki TROOPER perseessä. :hyper:

Siinä luki POOPER! :)

Edit: Tämä oli vitsi. En ollut tällä kertaa IM keikalla...

Olipahan vaan saatanan hyvä keikka eilen :rock:
Olkapäät tuli treenattua huolella ja jostain syystä ääni on tänään kuulostanut muutamaa astetta käheämmältä kuin normaalisti... ;)

Saapa nähdä, että missä soittavat uuden levyn julkaisukiertueella, Olympiastadion olisi varmaan aika hyvä vaihtoehto. Jossain oli jopa huhua, että Maiden saattaisi äänittää seuraavan livelevyn Suomessa... se olisi aika mielenkiintoista, mutta jääpi nähtäväksi.

Kyllä vahvasti luulen että maiden pysyy hartwallilla tai sitten se siirtyy vanhaan jäähalliin. Turha niiden on ulos mennä pilaamaan valoshow.

sgege sanoi:
Kyllä vahvasti luulen että maiden pysyy hartwallilla tai sitten se siirtyy vanhaan jäähalliin. Turha niiden on ulos mennä pilaamaan valoshow.

Ei se ulkonakaan ole pilalla, jos järjestetään myöhemmin kesällä/aluksyksystä, kun illat ovat jo pimeitä.

Bruce kuitenkin totesi, että eivät voi tulla enää Hartwall:ille, koska paikka on liian pieni... vanha jäähalli ei siis ainakaan tule kyseeseen...

Hyvä keikka Meideniltä. On se Bruce vaan äijä. :rock:
Äänentoisto olisi vaan saanut olla parempi. Ainakin lavaa vastapäätä olevassa katsomossa laulusta ei saanut oikein kunnolla selvää. Mitenkäs muualle kuului soitto?

unreal sanoi:
Hyvä keikka Meideniltä. On se Bruce vaan äijä. :rock:
Äänentoisto olisi vaan saanut olla parempi. Ainakin lavaa vastapäätä olevassa katsomossa laulusta ei saanut oikein kunnolla selvää. Mitenkäs muualle kuului soitto?

Me oltiin teidän katsomosta katsottuna vasemmalla puolella, melko keskellä. Siihen kuului niin soitto kuin laulukin ihan mukavasti.

Heavy-rock sanoi:
Itse kuulun siihen sukupolveen joka dikkaa The number... seventh soniin väliä ja melkein kaikki on tullut jo kuultua usein... siis melkein. Ehdottomasti haluaisin kuulla livenä Rime Of The Ancient Marinerin..

Sama homma.

training_day sanoi:
Saapa nähdä, että missä soittavat uuden levyn julkaisukiertueella, Olympiastadion olisi varmaan aika hyvä vaihtoehto. Jossain oli jopa huhua, että Maiden saattaisi äänittää seuraavan livelevyn Suomessa... se olisi aika mielenkiintoista, mutta jääpi nähtäväksi.

Eikö Bruce jotain sen suuntaista puhunut ennen encorea. Ei siinä metelissä tosin puheesta mitään selvää saanut.

Oli kohtuu lämmin keskiviikkona Areenalla, kaverin Suunnon mittarin mukaan 35 astetta. Tarkeni hyvin.

Keikan jälkeen ajettiin Pendolinolla Pasilasta Helsinkiin, hieno kokemus sekin. :)

Oli kyllä mahtava keikka, ääni oli aika käheänä jälkeenpäin. Oli paikka katsomosta 118 paikalta 108. Ei tarvinnut kiirehtiä paikalle menon suhteen, toisin kuin permannolle mentäessä. Viimeksi kavereiden kanssa seisoskeltiin ~8 tuntia että päästiin seisomapaikoilla lähes eturiviin. Selkä ei siitä tykänny.

Mastodon oli mielestäni "kuunneltava", en ennen ollu ees kuullu koko bändistä. Parhainta antia tältä bändiltä oli kuitenkin ne välispiikit: "Next song is about crushing and destroying at the same time" ja "This song is about Iceland; it tells about ice" :D

Kello läheni yhdeksää ja roudarit alkaa virittää kitaroita. Yleisö helvetin hyvin mukana ku joku soitti Highway to Helliä ja odotus oli piinallinen kunnes The Ides of March alkoi soida. En muista oikein muuta siitä kuin sen että ajattelin "Täähän on loistava intro".

Soundeista sen verran, että välillä yksi kitaroista ei kuulunut niin hyvin, muuten oli hyvin tasapainossa kaikki. Ja mukavaa oli vaihteeksi seurata Maidenin keikkaa jossa ei soiteta pelkästään niitä iänikuisia hittejä, sillä oiskohan sitä enää jaksanu hoilata The Evil that Men Do:ta Brucen mukana? Killersin olisivat voineet myös vetää, sitten ois ollu täydellinen ilta :)

Encoret oli sitä samaa tuttua mitä aina. Sinänsä huvittavaa on se, että näitä biisejä ei varmasti otettaisi kovin paljon huomioon, jos niitä ei vedettäisi aina Maidenin keikan lopussa. Alunperin täytebiiseiksi tarkotetuista on tullu kuuluisia kappaleita tän takia.

Yksi miinus yleisölle: minkä ihmeen takia jonkun pitää aina buuata siinä vaiheessa kun valot laitetaan päälle? Itse ainakin tunsin pientä helpotusta kun keikka loppui; olen kyllä fani henkeen ja vereen mutta ei siellä ikuisuuksia jaksa heilua. Onneksi toissa kesän buuausta/keskisormea ei tällä keikalla nähty (Murderdolls oli tuolloin lämppärinä)

Kovat keikat oli. Ääni meni ja kunto myös. Oli perkeleen kuuma kentällä vaikka oli shortsit ja t-paita vaan päällä. Maiden on niitä ainoita bändejä joiden keikalla vielä tosisaan riehaantuu :rock:
On se Maiden aina yhtä kova, kuinka moni muu bändi pystyy vetämään tollasen keikan pelkästään neljän ekan levyn biiseistä. Ja silti jää toisen keikan verran yhtä hyviä biisejä soittamatta. Tunnelma oli todella hyvä ja yleisö messissä.
Ainoa miinus keikalla kaljupäistä jotka rupes mätkimään toisiaan tosissaan turpaan mun takana.

Keskiviikkona olin itse.. Mahtava keikka. Toinen kerta ku Maiden in nään livenä. Lippu oli katsomoon mutta permannollehan sitä marssittiin ;) Lennyn konserttiin permannolle mennessä se järkkäri siinä ovella suurinpiirtein vilkas että lippu on kädessä ja anto mennä. Biisejä ois tosiaan saanu olla enemmän :) Piece of mindilta jäin kyllä kaipaamaan Flight of icarusta. Ensi vuonnakin pakko olla paikalla, seuraavaavat neljä levyä kun kuuluvat ehdottomasti suosikkeihini! Miten muuten oli torstain konsertissa? Vaikuttiko pommi-iskut mitenkään näkyvästi esiintymiseen?

Otso sanoi:
Miten muuten oli torstain konsertissa? Vaikuttiko pommi-iskut mitenkään näkyvästi esiintymiseen?

Ei hirveästi. Välispiikissä ennen remember tomorrow:ia bruce puhui siitä, korvaten eirttäin hauskan jaques chirac mollaamisen keskiviikolta.

Ron Moss sanoi:
Tais olla sama setlisti molempina päivinä, tosin torstaina running free oli encorena.

Running Free oli eka encore molemmilla keikoilla. Yleensäkin maidenillä on aina tapana soittaa samaa settilistaa koko kiertue. ainoastaan rundin alkupäässä saatetaan vaihtaa joku biisi jos se ei toimi. kuten esim. tällä kertaa Wratchild korvasi Charlotte the harlotin parin keikan jälkeen...
Muutenkin näin seitsemännen maiden keikan jälkeen täytyy vaan todeta että ei oo maideniä parempaa... :worship: :worship:

Back
Ylös Bottom