Ipad vs muut, apua padin hankintaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu
Lupasin kysellä ajatuksia siitä minkälaista laitetta kannattasi alkaa suosittelemaan vanhemmalle ihmiselle. Käyttökohteet on kutakuinkin iltasanomat, pankkiasiat, youtube/areena/mahdollisesti maksullisia videopalveluja ja satunainen verkkosurffaus (tuskin tulee nousemaan merkittävään rooliin).

Itse olen ollut Applen leirissä pitkään, enkä oikeasti osaa suositella muuta. Yhtä Antero -pohjaista padia joskus aikoinaan testailin (vuosia sitten) ja kaikki tuntui omppumiehen silmiiin hankalalta. Ei mahdotonta, mutta vaati kuitenkin ihan liikaa teknistä ymmärystä. Lähdetään siis tasolta jossa ei tiedetä mikä on 'Enter' tai 'välilyönti-nappula' Lisäksi padi lagasi melkoisesti. Tätä ei saa tapahtua, henkilö menettää hermot sekunnissa ja sen jälkeen ei ole enää pädiä. Veikkaan, että näin tulee joka tapauksessa käymään mutta koitetaan nyt!

Tärkeitä ominaisuuksia:

* HELPPOKÄYTTÖISYYS. Tämä on se tärkeysjärjestyksessä se ehdottomasti ykkönen.
* 3G nettiin (varmaan löytyy jokaiselta valmistajalta 3G -versio)
* hinta

Eli seuraavia asioita EI tarvitse huomioida juurikaan millään tavalla. Eikä kyseisistä ominaisuuksista kannata maksaa euroakaan ylimääräistä.

*Muistin määrä (~2Gt vapaata tallennustilaa riittää varmasti)
*Design, aivan vitun sama. Tämä tapaus ei erota Iittalaa Ikeasta.
*Laajennusvara. Oli sitten kyse tulevista standardeista ja hyvä olla valmius tyyppisistä ratkaisuista.
*kustomointi

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No applen tuotteet ovat saletisti helppokäyttöisimpiä joku ipad mini tarjouksesta ja se on siinä.

Tätä minä vähän olen miettinyt. Mini ei kyllä mene, mutta tavallinen kelpaa ja voi olla vanhempaakin sukupolvea. Vaikka ykkönen, kelpaa ja kerkiää mainiosti.

Noh, katsotaan nyt vielä mitä muuta kommenttia tulee. Itsellä kun ei oikein arviointipohjaa ole.

Tullut testailtua vähän kaikkia, ja applen padit selvästi parhaita. Samsungin uudet myös hyviä.

Riippuu aivan käyttötarkoituksesta. Kannattaa käydä jossain kaupassa leikkimässä tuotteilla eka.

Applella surffailiu helpompaa, samsungilla ja asuksella kaatuu netti välillä.. Myös musiikin kuunteluun padi paras.

Tässähän se vika vähän on,kun henkilöllä ei ole tietotaitoa tehdä testiä. Testin pitäsi kestää pari viikkoa. Allekirjoittanut ei jaksa veivata toisen puolesta kaupoissa. Parempaakin tekemistä.

iPad 2 ainakin jonkun revikan mukaan laskettiin fiksummaksi ostokseksi kuin mini. Samaa/parempaa rautaa about samaan rahaan ja näyttökin isompi. Poislukien tietty jos väkisin haluaa pienemmän.

Onko noista jostain samsungin tai jonkun muun tabeista kokemusta että millä ois helppo katsella vaikka netistä ladattuja sarjoja? Ipadiin ainakin on vissiin kohtuu vaikeeta saada tungettua videoita koneelta sisään ja katsoa ne padilla. Varsin suurta plussaa ois jos se padi osais lukea subeja tai jopa hakea ne itse jollain ohjelmalla.

Asusta ei ainakaan kannata hankkia musiikin kuunteluun tai videoiden katseluun. Ei vaan yksinkertaisesti toimi. Itellä oli siinä varmaan 10 eri playeriä ja joka video piti katsoa eri soittimella kun ei tunnistanut mitään tavallisimpiakaan tiedostomuotoja..

Ipadiin hankala saada videoita, varsinkin jos käyttää itunesia.

Samsung varmaan vie tuossa koska siihen saa vaikka muostikortilta ne videot tai ihan omaankin muistiin.

Ipad 4, kuvanlaatu omaa luokkaansa eikä tehot lopu kesken, kakkosen saa halvalla mutta näyttö ja tehot ovat neloseen verrattuna tuhnuja. Ykkösellä ei tee mitään, tuolla se pölyttyy pojan sängyn alla.

Mä voin sen ykkösen ostaa pois. Jos Youtube videot pyörii niin se riittää (voin vipata vaikka veneeseen jos ei muulle kelpaa)!

Mä voin sen ykkösen ostaa pois. Jos Youtube videot pyörii niin se riittää (voin vipata vaikka veneeseen jos ei muulle kelpaa)!

Tänks mutta on pelkkä wifi. Ykkösen ongelmana on sen käyttis, vanha ios alkaa olla niin obsoliitti ettei siihen saa edes 6-vuotiasta kiinnostavia pelejä. Youtube sillä vielä pyörii ja SD netflix.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom