Lupasin kysellä ajatuksia siitä minkälaista laitetta kannattasi alkaa suosittelemaan vanhemmalle ihmiselle. Käyttökohteet on kutakuinkin iltasanomat, pankkiasiat, youtube/areena/mahdollisesti maksullisia videopalveluja ja satunainen verkkosurffaus (tuskin tulee nousemaan merkittävään rooliin).
Itse olen ollut Applen leirissä pitkään, enkä oikeasti osaa suositella muuta. Yhtä Antero -pohjaista padia joskus aikoinaan testailin (vuosia sitten) ja kaikki tuntui omppumiehen silmiiin hankalalta. Ei mahdotonta, mutta vaati kuitenkin ihan liikaa teknistä ymmärystä. Lähdetään siis tasolta jossa ei tiedetä mikä on 'Enter' tai 'välilyönti-nappula' Lisäksi padi lagasi melkoisesti. Tätä ei saa tapahtua, henkilö menettää hermot sekunnissa ja sen jälkeen ei ole enää pädiä. Veikkaan, että näin tulee joka tapauksessa käymään mutta koitetaan nyt!
Tärkeitä ominaisuuksia:
* HELPPOKÄYTTÖISYYS. Tämä on se tärkeysjärjestyksessä se ehdottomasti ykkönen.
* 3G nettiin (varmaan löytyy jokaiselta valmistajalta 3G -versio)
* hinta
Eli seuraavia asioita EI tarvitse huomioida juurikaan millään tavalla. Eikä kyseisistä ominaisuuksista kannata maksaa euroakaan ylimääräistä.
*Muistin määrä (~2Gt vapaata tallennustilaa riittää varmasti)
*Design, aivan vitun sama. Tämä tapaus ei erota Iittalaa Ikeasta.
*Laajennusvara. Oli sitten kyse tulevista standardeista ja hyvä olla valmius tyyppisistä ratkaisuista.
*kustomointi
Itse olen ollut Applen leirissä pitkään, enkä oikeasti osaa suositella muuta. Yhtä Antero -pohjaista padia joskus aikoinaan testailin (vuosia sitten) ja kaikki tuntui omppumiehen silmiiin hankalalta. Ei mahdotonta, mutta vaati kuitenkin ihan liikaa teknistä ymmärystä. Lähdetään siis tasolta jossa ei tiedetä mikä on 'Enter' tai 'välilyönti-nappula' Lisäksi padi lagasi melkoisesti. Tätä ei saa tapahtua, henkilö menettää hermot sekunnissa ja sen jälkeen ei ole enää pädiä. Veikkaan, että näin tulee joka tapauksessa käymään mutta koitetaan nyt!
Tärkeitä ominaisuuksia:
* HELPPOKÄYTTÖISYYS. Tämä on se tärkeysjärjestyksessä se ehdottomasti ykkönen.
* 3G nettiin (varmaan löytyy jokaiselta valmistajalta 3G -versio)
* hinta
Eli seuraavia asioita EI tarvitse huomioida juurikaan millään tavalla. Eikä kyseisistä ominaisuuksista kannata maksaa euroakaan ylimääräistä.
*Muistin määrä (~2Gt vapaata tallennustilaa riittää varmasti)
*Design, aivan vitun sama. Tämä tapaus ei erota Iittalaa Ikeasta.
*Laajennusvara. Oli sitten kyse tulevista standardeista ja hyvä olla valmius tyyppisistä ratkaisuista.
*kustomointi