Intrajuoma vaihtoon?

Minkä verran porukka lyönyt intrajuomaan suolaa? Treenilitkuna menee 30g hiilaria ja 20g EAA, ja nyt ottanut suolaa pitkin pv kidemuodossa mutta mietin että löisin juoman joukkoon kun runsaasti hikoilen.
Riittää kyllä ennen treeniä otettuna.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Minkä verran porukka lyönyt intrajuomaan suolaa? Treenilitkuna menee 30g hiilaria ja 20g EAA, ja nyt ottanut suolaa pitkin pv kidemuodossa mutta mietin että löisin juoman joukkoon kun runsaasti hikoilen.

5g ennen treeniä. Jos vedät pitkin päivää ja ennen treeniä suolaa niin ei tartte intrassa olla ellet +1,5h treenaa ja hikoile litroja.

Ennen vedin ruokasoodaa (natriumbikarbonaatti) missä 27 % natriumia. Siinä pH 8,4 ja puskuroi maitohappoa ja tutkimuksissa saatu lievää hyötyä suorituskykyyn. Ongelmaksi tulee vaan että pakki ei kestä vetää sitä +20g annosta mitä pitäis ottaa.

Täälläpäin yks sm-tason (ja voi olla tuleva mm-tasonkin) voimanostaja syö banaanin kesken pidemmän voimatreenin ja juo vettä.

Itte kokeillu kyllä nyt viime aikoina >10 000 kg kyykky- tai vetovolyymin treeneissä (wendlerin 531 bbb teen ny) intrajuomaa vs. vettä, niin ei kyl huomaa mitään eroa paitsi Fastin intralitku maksaa ja maistuu esanssipersikalta/lisäaineroskalta. Jos ei sitä tarvi niissä niin missä muualla voimaharjoittelussa (paitsi jos olis joku äärimmäinen hiilariton kitudieetti päällänsä?)? Toki syön hyvin ja paljon ja usein. Joten hiilarivarastot täydentyy kyllä ja ei niitä varmaan salilla kovin helposti tyhjiksi saa?

Mielellään näkisin kyllä kunnollista tutkimusdataa myös siitä jos intrahiilarista on jossain tutkimuksessa todettu olevan merkittävää hyötyä alle 2 h kestävässä voimaharjoittelussa. Juoksut, maratoonit sunmuut tietty eri homma...

Miinuskaloreilla ymmärrän kyllä hyödyn, johan siinä hiilariextran suuhun saapuessa jotain harhaluuloa kropassa tapahtuu ainakin Hulmin mukaan...

Riippuu edelleen puhutaanko energiansaannista vai 20g annoksesta dextriniä jonka pointtina ei ole se energia. Harvoin salilla energia loppuu että joutuisi kesken kaiken syömään, intralla vaan saa verensokerit pysymään tasaisena ja palautuminen voi olla helpompaa. Se on korvien välissä jos 100kcal juoma potkii treenin aikana, toki onhan se placebokin silloin hyödyllistä. Jos ei palautumisessakaan eroa huomaa niin en tuhlaisi rahaa intraan, mukavampi juodakin pelkkää vettä.

^Joo näihän se on, juokoot vaikka verta/kossua/piimää jos siitä saa buustia/lisää toistoja/rautaa/palautuu paremmin tai emäntä/kissa/lähikauppias on tyytyväisempi. Vesi vanhin voitehista kuiteskin.

Mielellään näkisin kyllä kunnollista tutkimusdataa myös siitä jos intrahiilarista on jossain tutkimuksessa todettu olevan merkittävää hyötyä alle 2 h kestävässä voimaharjoittelussa
Nostaa verensokerit ja blokkaa kortisolia.

Eikö tuo oo aika kova annos eaa:ta??Itellä kanssa kokeilussa toi himalajan suola ,jota laitan juomaan(mehu/vesi) ku teen semi pitkää pv kirvesmiehenä plus tämä ennennäkemätön hellekesä!!asiaan siis,laitan vaan ripauksen suolaa ennen reeniä 1,5h...kaurapuuro-kaakao,kananmuna,maito kombo juoma..hikoilen mielestäni paljon reenin aikana..ja reenini on voimannostoa/maitohappokestävyyttä tämä kesän ajan...pitääpä ottaa fikti ja postata ihan tarkka lukema tosta suolasta...Kuullu olen aika rajuja suola määriä mitä on voimamiehet otellu ennen reeniä!!huhuj

Itsellä on kaapissa pari tuubillista Dexalin pro hydration nestetasapainoa ylläpitäviä poretabletteja. Niitä mä juopottelen samalla ku jumppailen. Se että onko niistä nyt sit hyötyä nimeksikään on eri asia. En ole niin asian osaava että voisin selkeästi osoittaa niiden paremmuuden verrattuna esim pelkkään veteen 🤷‍♂️ Kunhan nyt vaan juon niitä pois ku työmaalta niitä joskus ilmaiseksi olen saanut. Kesähelteillä on kyllä hyvä juoma kivennäisveden lisäksi. Metsämarja maistuukin hyvälle. Hintaa muistaakseni n. 4e/tuubi.

Itsellä on kaapissa pari tuubillista Dexalin pro hydration nestetasapainoa ylläpitäviä poretabletteja. Niitä mä juopottelen samalla ku jumppailen. Se että onko niistä nyt sit hyötyä nimeksikään on eri asia. En ole niin asian osaava että voisin selkeästi osoittaa niiden paremmuuden verrattuna esim pelkkään veteen 🤷‍♂️ Kunhan nyt vaan juon niitä pois ku työmaalta niitä joskus ilmaiseksi olen saanut. Kesähelteillä on kyllä hyvä juoma kivennäisveden lisäksi. Metsämarja maistuukin hyvälle. Hintaa muistaakseni n. 4e/tuubi.
Harvemmin niistä mitään eroa huomaa mihinkään jos nestetasapaino on kunnossa. Se mihin uskoo toimii. Henkisiä juttuja.Itse en huomannut boosterista mitään vaikutusta. Johtui varmasti paljon siitä kun en usko niihin. Jos olisin viikon jankannut aivoille että on superkovaa kamaa, varmasti olisi "potkinut"

Harvemmin niistä mitään eroa huomaa mihinkään jos nestetasapaino on kunnossa. Se mihin uskoo toimii. Henkisiä juttuja.Itse en huomannut boosterista mitään vaikutusta. Johtui varmasti paljon siitä kun en usko niihin. Jos olisin viikon jankannut aivoille että on superkovaa kamaa, varmasti olisi "potkinut"
Niin kyllähän se varmasti noinkin on. Placebo-vaikutus voi olla yhtä voimakas kuin ns oikea vaikutus jos oikein psyykkaa.

Lisäravinteiden hyötyä en ole sen kummemin jaksanut tutkia mikä toimii ja mikä ei mutta konkreetriset hyödyt ihan selkeästi olen itse saanut ihan perus multivitamiini ja d -vitamiinitableteilla sekä mutant massilla. Täs nyt hetken poltellu rasvoja pois ni alko uupumaan ihan todenteolla. Salipäivänä ja seuraavana ihan helvetillinen väsy ja uupumus. Aloin ottamaan multivitan ja d-vitamiinin lisäks puoliannosta massia salin jälkeen niin katos uupuminen ihan täysin. Jaksaa pirun hyvin. Uskon MCT-öljyllä olevan iso vaikutus asiaan. Pussin tekstin mukaan sitä on lisätty jauheeseen. Se jos mikä on melkonen energiapommi. Menee suoraan lihaksen mitokondrioon poltettavaks ilman sitoutumista kuljettajaentsyymiin.. tai jotain sinnepäin:)

Vieläkö porukka ottaa natriumbikarbonaattia ennen treeniä puskuroimaan happoja ja antaa suolaa? Sillähän on happoja puskuroiva vaikutus, mutta ne vatsavaivat mitä itelle aiheuttaa kunnollisella annoksella ei oo sen arvosia.

mutant massilla
Muutaman pussin olen käyttänyt. Ihan positiiviset kokemukset. En mitään vaikutuksia huomannut, mutta tosi korkea energia pitoisuus MCT öljyn ansiosta. Sokeripitoisuutta oli myös saatu alemmaksi kun energiaa otettu öljystä. Hyvä kikka. Joissain gainereissa on jäätävä määrä sokeria. Niistä tulee itselle paha olo. Verensokerit pomppii ylös alas.

Komppaan. Yks parhaimpia salijuomia. Tai muutenkin liikuntaan/rankametsälle/askareisiin missä tuloo iso hiki tai vaikkei tuliskaan niin hyvä. Niitä löytyy ainaki Cittarista paria eri makua ja hinta joku 2,99 / tuubi, toisessa maussa on magnesiumiakin jne...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom