Intermittent Fasting - Pätkäpaasto

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Onkohan lihaskasvun kannalta parempi että treeni pvnä söis aamusta asti ja sitten lepo pv:nä vaan muutaman kerran esim 6h sisällä.
4x viikossa salia 2 jakosella 2on1off2on2off tyylisesti. Ja makroja syklittelis IF tapasesti vaikka ei treeni pvnä niin alhaiset rasvat ja niin paljoa hiilihydraattia.

Järkevämpää voisi olla syödä lepopäivinä aamusta asti, jotta saadaan niitäkin kaloreita lähemmäs edellisen päivän treeniä

Laitan kyselyn, johon voisi vastata vain ne jotka on pidempään (yli 6kk) noudattanut IF:ä. Eli kauanko on IF ollut päällä? Ja kukaan ei ole vastannut vielä, millaiset kolesteroliarvot (HLD ja LDL) on ollut IF:llä ja tai sen jälkeen?

Laitan kyselyn, johon voisi vastata vain ne jotka on pidempään (yli 6kk) noudattanut IF:ä. Eli kauanko on IF ollut päällä? Ja kukaan ei ole vastannut vielä, millaiset kolesteroliarvot (HLD ja LDL) on ollut IF:llä ja tai sen jälkeen?

Omat arvot olivat:
fP-Kol 4.1 (<5)
fP-Kol-HDL 1.63 (>1)
Kol/HDLsuh 2.5
fP-Kol-LDL 2.2 (<3)

Noin puoli vuotta IF:ää oli takana tuossa vaiheessa, josta 3kk dieettiä (~ -10kg tuossa vaiheessa). Useampi vuosi sitten käynyt edellisen kerran ja silloinkin oli kaikki arvot viitearvojen sisällä.

Imo jos sun tarvii olla 6kk tai pidempään IF:llä ni jotain on pielessä. Mulla ja monella muulla on ruokahalut hiipunu siten ettei tarvitse enää paastoilla alhasten kaloreiden eteen

Ei tietenkään ole käynyt mielessä..

Imo jos sun tarvii olla 6kk tai pidempään IF:llä ni jotain on pielessä. Mulla ja monella muulla on ruokahalut hiipunu siten ettei tarvitse enää paastoilla alhasten kaloreiden eteen

Miksei IF:llä voisi olla vuodet läpeensä? Itse olen jopa bulkannut IF-tyyliin joskin kaloreiden ahtaminen syönti-ikkunan aikana tuntuu vähän epämiellyttävältä. Takana on pätkäpaastoilua jo varmaan 9kk enkä kyllä vieläkään ymmärrä mikä on se asia, joka mulla on "pielessä". :)

Miksei IF:llä voisi olla vuodet läpeensä? Itse olen jopa bulkannut IF-tyyliin joskin kaloreiden ahtaminen syönti-ikkunan aikana tuntuu vähän epämiellyttävältä. Takana on pätkäpaastoilua jo varmaan 9kk enkä kyllä vieläkään ymmärrä mikä on se asia, joka mulla on "pielessä". :)

Paljos sulla on kalorit plussalla treeni/välipäivinä IF-bulkilla? Syötkö ennen treeniä mitään, vai meetkö paastotilassa salille?

Paljos sulla on kalorit plussalla treeni/välipäivinä IF-bulkilla? Syötkö ennen treeniä mitään, vai meetkö paastotilassa salille?

Tuossa talvella kun bulkkailin niin kalorit oli ~3500kcal/päivä. Söin yleensä 12-13 välillä lounaan ja treenit vedin 17-18 välillä. Treenipäivinä tuli palautusjuomasta ehkä 300kcal enempi, mutta aika tasaisilla kaloreilla vedin. Olisinkohan noin 4kk bulkkaillut ja paino nousi tuossa ajassa 6-7kg.

Mitenkään erityisen hyväksi bulkkailumetodiksi en IF:ää sanoisi, sillä treenin jälkeinen ateria oli kohtuullisen täyttävä ja siinä meni parisen tuntia ettei sohvalta pystynyt nousemaan kun oli vatsa niin täynnä. :) Sanoisin, että IF sopii hyvin laihduttamiseen ja painon ylläpitämiseen / hitaaseen lihaksen kasvatteluun. Jos painoa yrittää kerätä nopeammin, niin IF:n ateriakoot kasvavat epämiellyttävän isoiksi.

Minkä takia oot bulkannu pätkäpaastolla? Minun on myös vähän pakosta bulkattava nyt IF-tyyliin, koska en yksinkertaisesti kykene syömään mitään (tai voin syödä, mut tulee äkkiä ylös) ennen puoltapäivää. Mulle tää ei oo kauheen hyvä vaihtoehto, koska aamupalankin kanssa on aika vaikeaa saada riittävästi kaloreita. Sitte "sortuu" helposti ottamaan kaloreita jostain ei niin terveellisestä, vaikka jossain määrin sen sallinkin itselleni ihan hyvillä mielin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Minkä takia oot bulkannu pätkäpaastolla? Minun on myös vähän pakosta bulkattava nyt IF-tyyliin, koska en yksinkertaisesti kykene syömään mitään (tai voin syödä, mut tulee äkkiä ylös) ennen puoltapäivää. Mulle tää ei oo kauheen hyvä vaihtoehto, koska aamupalankin kanssa on aika vaikeaa saada riittävästi kaloreita. Sitte "sortuu" helposti ottamaan kaloreita jostain ei niin terveellisestä, vaikka jossain määrin sen sallinkin itselleni ihan hyvillä mielin.

Itselläni yksi positiivinen juttu on se, että päivän hommat voi hoitaa suht kevyellä ololla ja sitten rentoutua ja syödä kunnolla illalla. Painonnousu on ollut melko maltillista, joskin viimeisen parin viikon aikana on tullut jonkinlainen pompsahdus kun lisäsin syömisiä entisestään.

Pidin noin kuukauden paussin leangainssistä ja aika hyvin toi paino lähti nousee (96->101). Safkailut alko menee jo hieman överiksi, joten päätin rajoittaa niitä ja ottaa taas leangainssin käyttöön. Ei tässä viitti itteensä ihan hirveesti kuitenkaan turvottaa, vaan mieluumin sellasta tasasta pientä nostelua.

Tossa kuukauden aikana huomasin sen, että kun sitä ruokaa puputti koko ajan, niin nälkä alkoi häviämään. Aikasemmin oli hirvee hinku päästä duunissa safkailemaan, mutta se alkoi mennä siihen, että pakko vaan syödä, vaikka ei ole nälkä. En tiedä mitä muut diggailee, mutta mun mielestä on helvetin hienoa päästä todella nälkäisenä syömään joku tosi iso ateria.

Kesäkuussa tuli aloitettua kokeilu pätkäilyllä ja tähän astisista tunnoista voin kertoa, että itselleni on sopinut. Mutta olen huomannut, että lepopäivinä voi jäädä kalorit todella pieniksi. Kuten eilen, kun oli illalla muuta tekemistä, eikä ehtinyt ruokapöydän ääressä olemaan. Eilen sain kasaan vain 1150 kcal syönti-ikkunan puitteissa, jossa makrot p143/h67/r32 (oma paino n. 70kg). Enkä tykkää ennen nukkumaan menoa syödä vatsaa ähkyyn. Välillä havahtuu siihen, että joinakin päivinä jää ruokailut todella vähiin, vahingossa. Olen itse pyrkinyt tekemään IF:stä mahdollisimman joustavaa, jota ei tarvii olla murehtimassa, että muistiko pakata evästä laukkuun ja onko varmasti ruokaa kaikille 3 eri aterialle. Treenipäivinä olen ja on pakko syödä hyvin, kun treenin jälkeen mieletön ruokahalu. Ja maistuuhan ne hiilarit hyvälle, perunat ja täältä löytynyt uusi tuttavuus bataatti.
Puntilla tehnyt single factor ohjelmaa ja vielä olen kehityksessä pysynyt mukana.
Kehon koostumuksesta vaikea sanoa, pitää vielä jatkaa... Katsotaan mitä syksy tuo... Tarkoitus ei ole pudottaa painoa, pikemminkin recomppia tai jopa pientä leangainia haen.

Pidin noin kuukauden paussin leangainssistä ja aika hyvin toi paino lähti nousee (96->101). Safkailut alko menee jo hieman överiksi, joten päätin rajoittaa niitä ja ottaa taas leangainssin käyttöön. Ei tässä viitti itteensä ihan hirveesti kuitenkaan turvottaa, vaan mieluumin sellasta tasasta pientä nostelua.

Tossa kuukauden aikana huomasin sen, että kun sitä ruokaa puputti koko ajan, niin nälkä alkoi häviämään. Aikasemmin oli hirvee hinku päästä duunissa safkailemaan, mutta se alkoi mennä siihen, että pakko vaan syödä, vaikka ei ole nälkä. En tiedä mitä muut diggailee, mutta mun mielestä on helvetin hienoa päästä todella nälkäisenä syömään joku tosi iso ateria.

Jos sulla on edes vähän lihasta ni 5kg tulee nesteistä todella helposti

Tää on vissiin mennyt pois muodista, kun ei oo ketjua melkein viikkoon päivitetty.

Kaikki bulkkaa syksyllä :D

Ei oo muodista, hyvin rullaa. Täähän käy vaikka elämäntavasta.

Ei tämä muoti ilmiö ole, VIELÄ! Saattepa nähdä, niin tästäkin tulee jonkun tulevan kesän hitti dietti. Mutta kyllä sitä tällä IF:llä bulkataan. Joku päivä menee miinuksille, mutta sellaista elämä on. Välillä tulee miinuspäiviä, ei niille voi mitään, jos ei halua kääretorttu kainalossa pyöriä kylillä. Helposti tulee se 4-5tkcal/treenipv, tosin hitaista sokereista vaikea saada, joten pitää sen salin jälkeen kiskoa nopeita reippaalla kädellä, mutta ei saa unohtaa matalia GK ruokiakaan. Onhan se melkoista mahalaukun venyttelyä.
Syksyn pöpöt vetää hiukan mehuja kaikista.....

Ehtiiköhän tällä IFllä ottaa rasvaa vähän pois vaikka jos käyttäs 3 viikon välein ja muuten söis sit normaalisti? Joka pv if siis miinus eikä makrosyklittelyäkään, täytyy koittaa :D Ja hyvä juttu on täs se ettei oo nälkäkää usein

Ite en oo tähän IF-juttuun mitenkään sen kummemmin perehtyny, mutta tämmöinen asia vain tuli tässä yhtäkkiä mieleen:
Eli jos ihmiskroppa pystyy käyttämään hyödyksi noin 30-35g proteiinia/ateria, niin miten kroppa saa riittävästi protskua jos niitä aterioita tulee vai 2-3 päivässä?
Ehkä tuohon on olemassa jokin järkevä selitys, mutta kun en tästä asiasta tiedä, niin ajattelin kysellä :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom