Itellä ainakin pitää olla kunnon safkasta vähintään kolme tuntia, että pystyy treenaamaan kunnolla. Sanoisinpa, että sinun kannattaa noilla aikatauluilla harkita muunlaista tapaa syödä. Tai sitten aikaistaisin treeniä, että ehdit syödä kaksi kunnon ateriaa treenin jälkeen. Nykyisen treenin ja töihin menon välille et hirveesti pysty syömistä lisäämään, koska se on sitten yöunista pois.Miten pätkäpaasto toimii ihmisellä, joka treenaa yleensä illalla ysin jälkeen kun salilla on kunnolla tilaa, ja jolla on kerran viikossa arkipäivänä noin iltaseiskalta fudispeli ja toinen vastaava joko lauantaina tai sunnuntaina aamupäivällä.
Ja tähän tietty ma-pe 7-15 duunia. Välillä satunnaisia iltavuoroja, 14-21.
Pystyykö näillä lähtökohdilla edes lähteä kokeilemaan, kun tässäkin topicissa on sanottu, että yleensä kannattaa vetää ne suurimmat kalorit treenin jälkeen, joka voi meikäläisellä tarkoittaa klo 23 ja >. Onko haitallista tai muuten epäedullista syödä isoimmat safkat siis ennen tuota reeniä?
Futispelipäivinä söisin sinuna ihan normaalisti, tai siis siten, että olisit suorituskykyisimmilläsi.Entä mitä kroppa diggaa noista aerobisista lajeista, pistävät kuitenkin aika hapoille. Kuitenkin ennen fudispeliä ei voi itseään täyteen ahmia.
Itse lähestyisin tätä asiaa sopivuuden kannalta. Ei tämä ole mikään autuaaksi tekevä tapa syödä, johon itsensä ja aikataulunsa kannattaisi pakottaa. Voi tietenkin ottaa lyhyen dieettijakson esim. painonpudotusmielessä, mutta on niitä kymmeniä muitakin toimivia tapoja, joita on ehkä sinun elämääsi helpompi sovittaa ja noudattaa. Ite olen nyt reilun kuukauden syönyt näin, kun tuntuu sopivan mulle tosi hyvin. Silti esim. viikonloppuisin saatan jonkun päivän syödä ihan "normaalisti".Kuinka kauan tätä if:fää kannattaa harjoittaa? Onko mitään suositusta vai vetääkö joku loppuelämänsä näin?
Aterioilla voi edelleen vetää ihan normisuositussuhteilla ja lautasmallilla "isolla kauhalla", tokikin proteiinipitoisesti, tai sitten voit hifistellä ja laskea ravintoaineet grammojen tarkkuudella ja vaihdella suhteita lepo-treenipäivinä. Itse noudatan lähinnä kaavaa treenipäivinä enemmän hiilareita, lepopäivinä enemmän rasvaa, ja treenipäivinä kolme ateriaa, lepopäivinä kaksi, sen tarkemmin laskematta. Edelleen siis ihan omista lähtökohdista, tavoitteista, viitseliäisyydestä ym. riippuen on kymmeniä oikeita tapoja noudattaa tätä.Millaiset protsku, hiilari, rasva -suhteet ja kuinka tarkkaan näitä tulee noudattaa? Pidetäänkö paaston aikana taukoa, tankkauspäiviä tai pidempiä paastopäiviä?
Paaston aikana voi pitää taukoa, tankkauspäiviä, pidempiä paastoja, lyhyempiä paastoja. Edelleenkään ei ole mitään väärää tai oikeaa tapaa, on vain lähtökohta, eläminen ja muutos