Intermittent Fasting - Pätkäpaasto

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Miten ootte viikkotasolla syöny kaloreita leangainsilla, lepo- ja treenipäivät, kokonaisylijäämä jne? Tuosta leangains guidesta löytyy varsin hyvät ohjeet ruokiin ja makroihin, mutta kaloreista ei puhuta mitään tai sitten olen puusilmä. Tavoitteena siis ruveta kasvattelemaan piffiä kireenä pysyen tuossa joskus juhannuksen jälkeen.

Ite olen pidellyt sellaista suppeeta kiristely meininkiä päällä, tyyliin -500kcal (tai pienempi vaje) lepopäivinä (4x viikkoon) ja treenipäivinä jotakuinkin kulutuksen mukaan, +- 200kcal.. Mitä nyt voin tuosta todeta, niin selkeesti kyllä recomppia havaittavissa, massa pyörii samoissa/laskee hissukseen.. Ja tosiaan treenit on sitä luokkaa, että maanantaisin tulee tehtyä mave/leuat, keskiviikkoisin penkki/ntp/dipit ja perjantaisin kyykky + reidenkoukistelu.. - Volyymiä ei todellakaan päätä huimaa.. Mahtaa olla vakuuttavan näköistä, kun salilla 75% ajasta menee istuskellessa. :D

Voisiko beginner tai joku muu tietäjä listata pieno muotoisen (IF perus idea) tyylisen jutun missä kerrotaan olennaisimmat jutut

Sivulta 38 löytyy oma näkemykseni leangainsin perusideasta, joskin kalorien syklittelystä on vain yksi esimerkki (-20/+20)
Monia muitakin tapoja on kaloreita syklitellä, mutta perusidea on se että treenipäivinä yleensä plussalla ja välipäivinä vähintään maltillisilla miinuksilla. Nämä kannattaa miettiä viikkotasolla tai sitten olla vaan kokonaan miettimättä ja syödä helvetisti treenipäivinä ja vähemmän lepopäivinä ja katsoa mitä tapahtuu :)

Pitkään on tämä IF kiinnostanut kun melkein koko elämän puoliksi IF tyylisesti syöty :D Yritin kaivella eri hakukoneilla ja searcheilla, että mikä tämän jutun idea on muu kun se, että auttaa niitä jotka eivät esim aamuisin ehdi syödä ym. Voisiko beginner tai joku muu tietäjä listata pieno muotoisen (IF perus idea) tyylisen jutun missä kerrotaan olennaisimmat jutut, mutta kuitenkin tänään olisi tarkoitus alotella ja ajattelin tuollaista kun 22-16 paastoa elikkä klo 16-22 sitten syötäisiin. miltäs se kuulostaisi ? reenin jälkee hiilareita! ja iso safka!! Bcaa ennen ja jälkee reenien (treenit klo 16:00) miinuksilla 700-1000kcal niin sali kun välipäivinäkin! eiks je !?

Tän helpommaksi ei enää tiivistely mene. Ton pitäs antaa vastauksia akuuttiin tarpeeseen.

Jepjep! Mites muuten kun aamuisin/päivisin tulee juotua kahvia 1-3kuppia maidolla. Vaikuttaako paastoon ? sekä purkka/pastilli suussa jatkuvasti tupakoinnin lopettamisen seurauksena -.- Ja olisiko kellää mtn "lisäravinteita" neuvoa tuohon näläntunteen pois pitämiseen ehdottaa ?:)

Jepjep! Mites muuten kun aamuisin/päivisin tulee juotua kahvia 1-3kuppia maidolla. Vaikuttaako paastoon ? sekä purkka/pastilli suussa jatkuvasti tupakoinnin lopettamisen seurauksena -.- Ja olisiko kellää mtn "lisäravinteita" neuvoa tuohon näläntunteen pois pitämiseen ehdottaa ?:)

Näläntunne katoaa kun tottuu uuteen syömisrytmiin. Nykyään se ei edes paastolla käy mielessä, paitsi välillä havahtuu siihen kuinka energinen olo on.
Paras apu tai "lisäravinne" tuohon on kuitenkin vesi.

EDIT: Maitoliru kahviin tuskin vaikuttaa

Hei tota, jos harrastatte tota fasted trainingia, otatteko ihan puhtaasti BCAA:ta ton 10g alle? Itse ajattelin siirtää treenit nyt tonne fastedin puolelle kun aikataulu antaa kivasti myöden, mutta BCAA:ta ei jaksaisi alkaa tilailemaan, kallistakin kun on. Leusiinia kuitenkin löytyy purkillinen kaapista, joten ajaakohan suunilleen saman asian jos tuota nappaa sen 10g? Tuon haittanahan kyllä on että leusiini laskee verensokeria entisestään joten meneeköhän vähän heikotuksen puolelle jo.

Hei tota, jos harrastatte tota fasted trainingia, otatteko ihan puhtaasti BCAA:ta ton 10g alle? Itse ajattelin siirtää treenit nyt tonne fastedin puolelle kun aikataulu antaa kivasti myöden, mutta BCAA:ta ei jaksaisi alkaa tilailemaan, kallistakin kun on. Leusiinia kuitenkin löytyy purkillinen kaapista, joten ajaakohan suunilleen saman asian jos tuota nappaa sen 10g? Tuon haittanahan kyllä on että leusiini laskee verensokeria entisestään joten meneeköhän vähän heikotuksen puolelle jo.

Jossain vaiheessa kysyin miltein samaa (en netissä), ja onko tuo Scivationin Xtend, glutamiini, crea-alkalyn, beta-alanine ok, tuon BCAA tilalle, niin kuulemma on OK. Odotan mitä muut vastaa, jospa itsekkin kuulisi useamman mielipiteen asiasta.

IF ei pakota treenaamaan mitenkään omalla tavallaan. Tässä ketjussa on puhuttu esim Leangains:stä, jonka kehittäjä suosii matalan volyymin ja korkean intensiteetin treenejä kuvaamasi treenin sijasta. Linkki vaikka tuosta: http://www.leangains.com/2008/12/reverse-pyramid-revisited.html. Itse en ihan suoraan moisella tavalla pystyisi treenaamaan, mutta voisin suositella vaikka Wendlerin 5/3/1 -menetelmää, josta myös löytyy ketju palstalta.

En viitannut, että mun intervalli/HIIT treenit olisisi jotenkin lepsuja, vaan joka sarjan runnonut edellispäivän ruoka kurkussa. Ei kait osaa ottaa rennosti salilla, vaikka ruori ja ryppynaru onkin jo löystynyt....

Tulin nyt vain siihen tulokseen taas, että pitäisi ottaa pidemmät tauot, ja vaikka pyramidi 6->12 sarjoja, eikä apinan raivolla pienillä tauoilla 8-12? Ärsytää kuin palleropeduiinia, kun pitää lukea naama ahavoituneena ruudutua 24h, että tajuaisi tämän jujun, vaikka tiedän että yksilöllistä tämäkin osittain on :face:

Tässä varmaan painaa vanhat metodit ja käsitykset nyt vaakakupissa, ettei osaa ottaa tätä puhtaasti noobiastelmasta, tai rikkoa tajunnanrajoja omista uskomuksistaan....

Kolmas päivä menossa, kokemuksia ja fiiliksiä:

Mää ymmärrän täysin jos suuhun ei pysty laittaan mitään ilman että safkat on kierrätetty kalorilaskurin ja/tai ruokavaa'an kautta ja joka safka pitää kantaa mukana tupperwaressa niin 4-6 kertaa syöminen saattaa tuntua vittumaiselta. mulla on kuitenkin vuosien saatossa kehkeytynyt "maagiset skillzit" syödä fiksusti ja "oikein" kotona, reissussa, juhlissa ja puutarhassa, joten en ole useammin syömisestä kyennyt kehittämään mitään ongelmaa. Itse syön normaalisti perinteisellä 4-6 ateriaa päivässä, tähän nyt lähdetty ihan kokeilun halusta. Alta kymppin rasvoihin pääsee ilman nälkää tolla normityylilläkin, joten varsinaista pakottavaa tarvetta tälle ei ole.

- nyt on nälkä koko ajan 8-13 välillä. kun mulla on nälkä, olen ehkä planeetan vittumaisin ihminen. olen duunissa muutaman ihmisen esimies, hoidan myyntiä, markkinointia ja asiakaspalvelua niin tällä on kohtalaisia kerrannaisvaikutuksia.

- yhden paastotreenin kävin kokeilemassa, vähän käsiä ja olkapäitä. paska treeni kun ei jaksanut ja vitutti koko ajan. jalkatreeniä ei tarvi edes haaveilla.

- miten hyvää tekee vatsan hyvinvoinnille tislata laittikolaa ja kaksi pannua kahvia tyhjään mahaan vaikkapa useamman viikon ajan jotta nälkä pysyy poissa?

- paaston jälkeen hirvee binge-lounas. jos päivän fiilikset vaihtelee vitullisen nälän ja mega-ähkyn välillä niin ei kauhean hyvä. lounaan jälkeinen kooma ei ainakaan toistaiseksi ole poistunut tälläkään systeemillä. illalla toinen isompi safka (välissä kolmas pienempi) jonka jälkeen herää yöllä kun närästää niin vitusti. ruoansulatus on kuitenkin kunnossa, ainakin sietää pienempiä aterioita 4-6/pv.

Kuulemma parin viikon jälkeen homman pitäisi tasoittua. Toivotaan niin koska ainakin toistaiseksi kaikki menee pitkin vittua ja tää on ylivoimaisesti paskin systeemi mitä olen kokeillut eli vuoden -96 jälkeen kun ekan kerran alko miettiin mitä suuhun pistää. :D

EDIT: niin ja jos kiinnostaa, että paljonko syön kaloreita ja makroja per päivä niin en tiedä, ei kiinnosta hevon vittua laskea niitä. Syön sen verran, että juuri enempää ei mieheen mahdu 8h sisällä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
- miten hyvää tekee vatsan hyvinvoinnille tislata laittikolaa ja kaksi pannua kahvia tyhjään mahaan vaikkapa useamman viikon ajan jotta nälkä pysyy poissa?

Mie en ainakaan tee kumpaakaan. Juon vettä pari litraa siinä heräämisen ja syömisikkunan aukeamisen välillä ja se riittää. On nuo paastot joskus venyneet sinne lähemmäs 24h ja silti sen nälän saa pysymään poissa kun vaan juo säännöllisesti vettä.

Mulla tottu kroppa hyvinkin nopeasti aamusyömättömyyteen, vaikka olen ahtanut aina aamuisin helvetisti murkinaa koneeseen. Otan yhden ison kupin kahvia klo 10 maissa, ja muuten vain vettä 1-2l aamusta, ennen sitä ekaa mega-ateriaa.
Hermot on kyllä itselläni paljon paremmassa kuosissa IF:llä, kuin millään aiemmalla dietilläni (zone, gi, vhh, atkins, yms ketoosidietit). Noissa muissa dieteissä on se kellokaulassa kulkeminen, ja tuppervare astiasto kainalossa. GI dietti tai GI tyyli on ollut yleensä toimiva, ja varmaan yksi terveellisimmistä ruokaohjelmista.

Mie en ainakaan tee kumpaakaan. Juon vettä pari litraa siinä heräämisen ja syömisikkunan aukeamisen välillä ja se riittää. On nuo paastot joskus venyneet sinne lähemmäs 24h ja silti sen nälän saa pysymään poissa kun vaan juo säännöllisesti vettä.

Joo toi lightikola ittellä ainakin tekee sen näläntunteen. Vedellä pysyy parhaiten nälkä poissa. Helposti meni viime ryyppyreissun jälkeen 36h paastolla. :)

No tuolla "perinteisemmällä" systeemillä syön silloin kun on nälkä, en katso kelloa, en raahaa purkkeja mukana. En myöskään koe olevani millään "dieetillä". Nyt katson kelloa koko ajan, että eikö se klo 13.00 jo vittu tule.

No tuolla "perinteisemmällä" systeemillä syön silloin kun on nälkä, en katso kelloa, en raahaa purkkeja mukana. En myöskään koe olevani millään "dieetillä". Nyt katson kelloa koko ajan, että eikö se klo 13.00 jo vittu tule.

Miksi ruveta korjaamaan jotain mikä ei ole rikki? Perinteinen syömisfrekvenssi selkeästi sopii sinulle, miksi siis edes yrität?

Tällä varmaan viittasit mun kommenttiin, niin: en tiedä, eikä kiinnosta. Tiedän myös tupakoinnin terveyshaitat, eikä sekään ole ajanut lopettamaan. Normaalirytmilläkin imen kahvia paljon, ennen aamupalaa, joten ei paljon muutu. 95% väestöstä on varmaan joku epäterveellinen tapa. Toiset tislaa sisuskalujaan viinalla viikonloput, jotkut elää mäkkisafkalla.

Oon kans kuullu huhuja tupakoivasta vyötärölihavasta mäkissä syövästä viikonloppudokaajamiehestä. Ei tyhjään mahaan kahvia juominen oo paha, jos siitä ei tuu ongelmia. Ja eikös amerikkalaisetki vaa suurimman osan antioksidanteistaan kahvista?

Tällä varmaan viittasit mun kommenttiin, niin: en tiedä, eikä kiinnosta. Tiedän myös tupakoinnin terveyshaitat, eikä sekään ole ajanut lopettamaan. Normaalirytmilläkin imen kahvia paljon, ennen aamupalaa, joten ei paljon muutu. 95% väestöstä on varmaan joku epäterveellinen tapa. Toiset tislaa sisuskalujaan viinalla viikonloput, jotkut elää mäkkisafkalla.

Joo kysymys lähinnä sillä että kun täällä puhutaan paljon että IF on hyvä juttu ja suositellaan kokeilemaan. Röökinpoltosta ei puhuta, että hyvä juttu ja suositella kokeilemaan.

Tässä jeesitään työkseen jengiä joilla on terveysongelmia, mm. pakki aivan paskana niin sivusta seuranneena sitä on alkanut kiinnostamaan myös nämä terveysasiat. Ei kiinnosta vetää pakkia paskaksi ja miettiä vasta sitten. On myös kai eri asia juoda 1h kahvia tyhjään mahaan vs 7h kahvia tyhjään mahaan.

Miksi ruveta korjaamaan jotain mikä ei ole rikki? Perinteinen syömisfrekvenssi selkeästi sopii sinulle, miksi siis edes yrität?

Kirjoitin tuolla alussa, että kokeilunhalusta.

Tottumiskysymyksiä imo. En mie katsele kelloa ja usein se paasto venähtää kun on jotain mielenkiintoista tekemistä. Sitä vaan huomaa, että ohops, oisin voinut syödä jo viisi tuntia sitten. Mie olen vieläpä miinuksilla oikeastaan koko ajan ja silti tulokset on nousseet, vaikka tässä on nyt se 3,5kg tultu alaspäin huhtikuun alusta.

Kirjoitin tuolla alussa, että kokeilunhalusta.

En muista edes alussa olleen mitään varsinaisia ongelmia syömättömyyden kanssa (varsinkaan noin lyhyen kuin 16h paaston aikana), mutta toisaalta en ole koskaan ottanut tavaksi syödä aamupalaa.
Sinuna kuuntelisin kroppaasi ja palaisin takaisin vanhaan ja toimivaan malliin. Toki voit vielä kokeilla muutaman päivän tai viikon, mutta kuten aikaisemmin olen sanonut niin tämä ei ole mikään ruokavalio 2.0 vaan enemmänkin vaihtoehto niille joille normaali syömisfrekvenssi ei sovi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom