Intermittent Fasting - Pätkäpaasto

Näköjään jollain muullakin mun lisäks kulkee treeni paasto jälkeen. Oman solttu enkan(180kg) otin 20h paaston jälkeen.


View: https://www.youtube.com/watch?v=ij4zMKXKso8

Mulla on käytännössä aina salille meno 7-20h edellisestä syönnistä. Aina kulkee hyvin jos vaan edeltävänä päivänä on ruokailut sopivat aiempiin treeneihin nähden. En muista olisko punttienkkoja tullut 20h paaston päälle mutta 500m soudussa on runtattu parhaita aikoja usein juuri pidemmän paaston päälle.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En tiedä mikä on, mutta nykyisin tulee armoton vitutus kun lukee IS, HS ja YLE "ravintoexperttien" ohjeita. Kaverit on kyllä varmasti käynyt koulun loppuun, ehkä jopa hyvin arvosanoin. On kuitenkin melko varmasti jäänyt kokeilematta omakohtaisesti mitkä asiat toimivat oikeasti, sekä ignoorataan FAKTA että länsimäinen ravinto-oppi on sama kuin lukisi historian kirjaa eikä perustu enää nykytiedon valossa optimaaliseen ravintoon tai syömistottumuksiin.
 
Hyvin kulkee pätkäpaastolla ja VHH lla:


Hänen kisaennätyksensä ovat raw-voimanostosäännöin jalkakyykyssä 265 kiloa, penkkipunnerruksessa 195 kiloa ja maastanostossa 300 kiloa.

Elopainoa Seppälä karisti treenin ja ruokavalion myötä runsaat parikymmentä kiloa. Hän kertoo syövänsä vähähiilihydraattisesti ja noudattavansa pätkäpaastoa.

– Niinä päivinä, kun en treenaa, syön kahdesti päivässä: aamulla, kun herään ja illalla ennen nukkumaanmenoa. Treenipäivinä ruokailukertoja on yksi enemmän. Tämä ei välttämättä sovi kaikille, mutta minulle erittäin hyvin. Etenkin pätkäpaastopäivinä syöminen on varsin helppoa. Aamuruokailun jälkeen voin heilua koko päivän vesipullo kädessä, kun seuraava syömiskerta on vasta myöhään illalla.
 
HS kirjoittaa mitokondriosta. Jopa varovaisesti peukutetaan pätkäpaastoa. Laatikais Reijo tais taannoin twiittailla, että paastoilusta ei ole mitään hyötyä aineenvaihdunnalle.

5C462C9C-BF9D-4905-B81A-ABEF2E63AE79.jpeg
 
Toimii 5-2 kohtuullisen hyvin täällä. Viime vuoden elokuussa aloitin 107 kg elopainolla. Sali ja liikuntataustaa, mutta alkoi olla liikaa läskiä 187 cm ukolla. Vedin pari treenisettiä (3 salitreeniä + aerobiset) 5-2 ohella ennen joulua, jotka oli 10 vk ja 8 vk hyvin tuloksin, mutta siitä lähtien lähinnä hiihtokauden alkaessa pelkkää aerobista pätkäpaaston ohessa. Alle 100 kg olin jouluna ja nyt 93 kg. Ajattelin ottaa painon alle 90 kg ja jatkaa salitreenien kanssa yhdellä paastopäivällä viikkoon. Kalorit paastopäivinä n. 800 kcal, paitsi jos tehnyt jonkin kevyen liikunnan niin olen lisännyt vähän. Syöminen asettunut muina päivinä tavallista alemmas ja fiilis kauttaaltaan hyvä niin unen ja muun kanssa. Paastopäivinä oli alkuun ehkä hieman ärsyyntymistä herkemmässä arjessa, mutta aika nopeasti sekin meni ohi.
 
Toimii 5-2 kohtuullisen hyvin täällä. Viime vuoden elokuussa aloitin 107 kg elopainolla. Sali ja liikuntataustaa, mutta alkoi olla liikaa läskiä 187 cm ukolla. Vedin pari treenisettiä (3 salitreeniä + aerobiset) 5-2 ohella ennen joulua, jotka oli 10 vk ja 8 vk hyvin tuloksin, mutta siitä lähtien lähinnä hiihtokauden alkaessa pelkkää aerobista pätkäpaaston ohessa. Alle 100 kg olin jouluna ja nyt 93 kg. Ajattelin ottaa painon alle 90 kg ja jatkaa salitreenien kanssa yhdellä paastopäivällä viikkoon. Kalorit paastopäivinä n. 800 kcal, paitsi jos tehnyt jonkin kevyen liikunnan niin olen lisännyt vähän. Syöminen asettunut muina päivinä tavallista alemmas ja fiilis kauttaaltaan hyvä niin unen ja muun kanssa. Paastopäivinä oli alkuun ehkä hieman ärsyyntymistä herkemmässä arjessa, mutta aika nopeasti sekin meni ohi.
mikä aikaikkuna syömisessä ja onko treenit paastossa?
 
Aikalailla olen yrittänyt syödä 8h aikana ja jakanut syömiset aamupala, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala -tyylisesti. Välipalaa en ole syönyt aina vaan sitten jakanut sen kalorit muille kerroille. Joskus on seuraavana aamuna järjetön nälkä, mutta useimmiten ei. Aloittaessa varsinkin noin ja sitten tuli ehkä seuraavana päivänä syötyäkin enemmän, mutta se väistyi parin viikon päästä. Paastopäivinä olen tehnyt kevyttä aerobista tai pitänyt lepopäivän. Lepopäivä perheellisellä puutarhaunelmassa ei tosin aina ole niin lepoa...

Treenaan salilla yleensä aamulla puoli tuntia heräämisestä, niin silloin on tullut vedettyä tyyliin banaani ja isommasta palautusjuomasta puolet melki heti herättyä, niin on salilla homma toiminut ihan hyvin. Tein pitkään aamuaerobiset tyhjällä mahalla, mutta opin tuossa syömään jotain myös silloin ennen treeniä. Tuntuu kulkevan paremmin ja palautuminen parantui.
 
harrastaakos porukka täällä sitä, että paasto alkaa jostyyliin 17:00? jos kyllä niin miten unettaa? onko treenit heti aamulla jonka jälkeen sitten paasto poikki. eli syönti-ikkuna tyyliin 09-17?
 
harrastaakos porukka täällä sitä, että paasto alkaa jostyyliin 17:00? jos kyllä niin miten unettaa? onko treenit heti aamulla jonka jälkeen sitten paasto poikki. eli syönti-ikkuna tyyliin 09-17?

Kokeilin joskus, mutta oli henkisesti jostain syystä vaikeampi kuin perinteinen päivä syömättä ja illalla syöminen.

Jotain juttua on ollut että tollanen ois parempi ettei ihan ennen nukkumaanmenoa mäsäytä isoa määrää.
 
Kokeilin joskus, mutta oli henkisesti jostain syystä vaikeampi kuin perinteinen päivä syömättä ja illalla syöminen.

Jotain juttua on ollut että tollanen ois parempi ettei ihan ennen nukkumaanmenoa mäsäytä isoa määrää.
oon pikkasen huono syömään ja päivällisen ja iltapalan väliin itsellä ei jää aikaa, kun se 3h. tuntuu, että se ilta menee ihan ähkyssä ennen nukkumaan menoa jos viimeinen eväs just 20. pitää koittaa miltä tuntuu olla ilta syömättä.
 
harrastaakos porukka täällä sitä, että paasto alkaa jostyyliin 17:00? jos kyllä niin miten unettaa? onko treenit heti aamulla jonka jälkeen sitten paasto poikki. eli syönti-ikkuna tyyliin 09-17?
Hyvinkin usein, jo 16.00 voi olla viimeiset syömiset. Jos kahvia ei lasketa.

Unenlaatuun vaikuttaa positiivisesti ainakin siksi, ettei tule ravattua yöllä vessassa.

Reenit useimmiten 17.00 jälkeen suunnilleen. Eikä silti sen jälkeen mitään syömistä enää. En pidä kovin tarpeellisena, kun kerran koko päivän vetänyt vatsan täyteen
 
Kokeilin joskus, mutta oli henkisesti jostain syystä vaikeampi kuin perinteinen päivä syömättä ja illalla syöminen.

Jotain juttua on ollut että tollanen ois parempi ettei ihan ennen nukkumaanmenoa mäsäytä isoa määrää.
Tää onkin muuten totta. 2 päivää nyt takana ja aivan perseelleen nukuttua yötä. Ei oo helppoo käydä nukkumaan, kun on nälän tunne päällä....
 
Hyvin kulkee pätkäpaastolla ja VHH lla:


Hänen kisaennätyksensä ovat raw-voimanostosäännöin jalkakyykyssä 265 kiloa, penkkipunnerruksessa 195 kiloa ja maastanostossa 300 kiloa.

Elopainoa Seppälä karisti treenin ja ruokavalion myötä runsaat parikymmentä kiloa. Hän kertoo syövänsä vähähiilihydraattisesti ja noudattavansa pätkäpaastoa.

– Niinä päivinä, kun en treenaa, syön kahdesti päivässä: aamulla, kun herään ja illalla ennen nukkumaanmenoa. Treenipäivinä ruokailukertoja on yksi enemmän. Tämä ei välttämättä sovi kaikille, mutta minulle erittäin hyvin. Etenkin pätkäpaastopäivinä syöminen on varsin helppoa. Aamuruokailun jälkeen voin heilua koko päivän vesipullo kädessä, kun seuraava syömiskerta on vasta myöhään illalla.
Osaispa syödä tolleen, tai edes aamulla, päivällä ja illalla. Mutta meikäläisellä varsinkin dietillä pyörii ruoka kokoajan mielessä niin tulee syötyä 3-4 h välein bodytyyliin. Ois kyllä super kätevää jos ei tarviisi töihin ottaa evästä, tai pärjäisi edes kolmella aterialla / päivä. Tossa tietysti tulis ongelmaksi saada tarpeeksi protskua.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom