Kaunkohan treenin jälkeen uskaltaa olla syömättä? Ilta-ateria klo 21 on must mutta treenaan usein aamulla tai aamupäivällä, ja ateria vasta vaikkapa 17 tuntuu aika myöhäiseltä ravita kroppa jumpan jälkeen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Miksi se on must? Siirrä sitä pikku hiljaa aikaisemmaksi. Muutenkin taitaa olla viimeisten tutkimusten mukaan painottaa ruoka-ajat aiemmaksi vuorokaudessa.Kaunkohan treenin jälkeen uskaltaa olla syömättä? Ilta-ateria klo 21 on must mutta treenaan usein aamulla tai aamupäivällä, ja ateria vasta vaikkapa 17 tuntuu aika myöhäiseltä ravita kroppa jumpan jälkeen.
Koska kysyin syytä. Ja itse tein aiemmin samoin kuin sinä ja juuri samasta syystä, mutta nyt olen siirtänyt ikkunaa aiemmaksi. Ensimmäinen ateria tulee klo 12 ja viimeinen yleensä klo 6-7. Ja olen huomannut, että ihan hyvin onnistuu, kun tuo viimeinen ateria kuitenkin suht myöhään, eikä ehdi nälkä tulla vielä kovin ennen nukkumaan menoa.Koska en tykkää mennä nälkäisenä nukkumaan. Koko pätkäpaaston toimivuus itselläni perustuu mahdollisuuteen syödä iltapainotteisesti.
Miksei voi vaan ottaa viestissä kirjoitettua sellaisenaan vaan aina tulee jokin "kaikkea voi muuttaa; kaikki on itsestä kiinni"-litanjaa.
On ok. Ei optimaalista, mutta tuskin on älyttömän suurta merkitystä.Eli jos treeni loppuu klo 9, on ihan ok syödä klo 14?
Eli jos treeni loppuu klo 9, on ihan ok syödä klo 14?
Siksi että paastoaa osan päivästä ja treenaa paaston aikana kuten selitin. Ymmärrän varsin hyvin, että kaikkea voi rukata mutta tarkoitus olisi elää niin, että paasto 21-seuraava iltapäivä olisi automaatio ja treenit on milloin on. Kyselin onko tämä täysin mahdotonta tai hyvin haitallista.
Jos se tekee elämän helpoksi, niin siitä vaan. Ei siitä tosiaan suurta haittaa ole, vaikka ei optimaalista olekaan.Siksi että paastoaa osan päivästä ja treenaa paaston aikana kuten selitin. Ymmärrän varsin hyvin, että kaikkea voi rukata mutta tarkoitus olisi elää niin, että paasto 21-seuraava iltapäivä olisi automaatio ja treenit on milloin on. Kyselin onko tämä täysin mahdotonta tai hyvin haitallista.
Mistään autofagiasta ei ole kyse. Pelkästään elämän helppoudesta (jonka pätkäpaadto minulle tarjoaa).
Paastoilun aloitettuani
-olen ollut aamupäivät virkempi
-treeneissä riittää paremmin virtaa (ihan tosi)
-näläntunne ja siihen liittyvät negatiiviset vaikutukset pysyvät koko päivän paremmin poissa
-painonhallinta on helpottunut ts. ylimääräistä on lähtenyt "ihan itsestään".
Jos syön 11-21, iso osa näistä eduista lähtee.
Miksi edes haluat muuttaa, jos sujuu noin hyvin jo nyt? En usko, että saavutat muuta etua kuin painoa saattaa lähteä enemmän (osa voi olla lihaksista), ellet syö suurempaa kalorimäärää kuin nyt.Kysymys lähti oikeastaan siitä, että ajattelin nykyisen kolmen aterian sijaan siirtyä kahteen. Treenaan kuitenkin usein jo aamulla tai aamupäivällä ja mietin, meneekö ihan mahdottomaksi. Nykyään syönkin usein jo esim klo 11 (13 sijaan) mutta tuo tuntuu hiukan minimaaliselta paastolta. Mistä päästäänkin siihen, miksi pätkäpaastoilen. Kai kyse on helppoudesta + eräänlaisesta itsensä ylittämisestä. Paastoilun aloitettuani
-olen ollut aamupäivät virkempi
-treeneissä riittää paremmin virtaa (ihan tosi)
-näläntunne ja siihen liittyvät negatiiviset vaikutukset pysyvät koko päivän paremmin poissa
-painonhallinta on helpottunut ts. ylimääräistä on lähtenyt "ihan itsestään".
Jos syön 11-21, iso osa näistä eduista lähtee.
Miten ajoitat treenit?