Intermittent Fasting - Pätkäpaasto

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Miten olisi esim. 11.30-19.30? Katkaisisit paaston kouluruokaan ja sitten vika ateria juuri treenin jälkeen.

mä haluaisin hyödyntää tota yliopistoruokailua kans lepopäivinäki mutta tuntuu jotenki vaikeelta ku aina ku on joku hyvä lowcarb safkaa esim. jauhelihapihvei nii siinä on se rajotettu määrä joku 2-3kpl ainaki täällä unicafeissa, nii hajottaa ostaa sitä vaik halpaa onki :D kalorit jää nii vähäiseksi siltä aterialta ja ei jaksais kotonakaa laitella enää isommin ku ehkä jotain rahkaa.

Onko kukaa yrittäny vhh:ta yliopistosafkalla?

Koko vuosi tullut enimmäkseen "iiäffäiltyä". Keväällä voima kasvoi ja rasva paloi LG:ia pidemmillä paastoajoilla melko vähillä kaloreilla, mutta paino pysyi samassa koko loppukevään, joka oli hieman hämmentävää.

Nyt loppui iänikuiset dieettipelleilyt, ja tarkoitus olisi LG:lla ja Arskan kutosella hakea vähän kasvua. Harmi vaan ettei jaksaisi oikein laskea kaloreita, mutta ei hirveästi ylimääräistäkään haluaisi. Toinen juttu mikä harmittaa on, että konttorirytmillä on mahdoton yhdistää LG, paastoreenit ja iltasyöminen. Eilenkin oli hölmö tunne mennä pumppaamaan, kun oli syönyt pari tuntia aikaisemmin, vaikkakin kevyesti. No, näillä mennään ja katsotaan mitä tapahtuu.

Luin renegade dietti kirjasta, että 16 tunnin jälkeen voi jo tulla pientä lihaskatoa paastossa? Mites tämä nyt sitten oikein on, kun eri lähteestä olen lukenut, että lihaskato alkaisi vasta n 22 h paaston jälkeen ?

tarkkaa aikaa on varmasti vaikea sanoa, mutta jos arveluttaa niin 3g leuciinia minimissään voi tuota avittaa boostaamalla psynteesiä pari tuntia.

Luin renegade dietti kirjasta, että 16 tunnin jälkeen voi jo tulla pientä lihaskatoa paastossa? Mites tämä nyt sitten oikein on, kun eri lähteestä olen lukenut, että lihaskato alkaisi vasta n 22 h paaston jälkeen ?

Ite olen pitänyt tuota 16 tuntia hyvänä rajana. Ja lihaskatoahan siinä nyt tulee muutenkin koko ajan, mutta 16 tunnin jälkeen se alkaa jo olla huomattavasti suurempaa.

Sain IF:llä ihan mukavasti tiputeltua rasvaa ilman lihasmassan vähennystä. Nyt kun rasvat on sopivalla tasolla, ajattelin alkaa slow-bulkkaamaan -10% lepopäivinä ja +20% treenipäivinä kaavalla.
83 kiloisena kalorit olisi 2750 ja 3600. Ohjeistuksena rasvanpolttoon oli treenipäivän hiilari-rasva-suhde 75%/25%. Tämä kuitenkin 3600kcal päivänä tarkoittaisi yli 500g hiilarimäärää, joka on mulle liikaa. Proteiinia syön ~2.2xBW.

Mitä mieltä olette, jos hiilari-rasva-suhde olisi 50/50. Tällöin treenipäivän hh/p/r olisi 40/20/40 ja huomattavasti helpommin syötävissä.

Sain IF:llä ihan mukavasti tiputeltua rasvaa ilman lihasmassan vähennystä. Nyt kun rasvat on sopivalla tasolla, ajattelin alkaa slow-bulkkaamaan -10% lepopäivinä ja +20% treenipäivinä kaavalla.
83 kiloisena kalorit olisi 2750 ja 3600. Ohjeistuksena rasvanpolttoon oli treenipäivän hiilari-rasva-suhde 75%/25%. Tämä kuitenkin 3600kcal päivänä tarkoittaisi yli 500g hiilarimäärää, joka on mulle liikaa. Proteiinia syön ~2.2xBW.

Mitä mieltä olette, jos hiilari-rasva-suhde olisi 50/50. Tällöin treenipäivän hh/p/r olisi 40/20/40 ja huomattavasti helpommin syötävissä.

Tuossa kannattaa vain sitten kiinnittää huomiota siihen että rasvat olisi mahdollisimman paljon hyvistä lähteistä. Rasvoja kun on helpompi ottaa huonoista lähteistä paljon kuin hiilareilla. Muutoinhan tuolla ei bulkilla ole tosiaan niin paljoa väliä verrattuna dietin R/HH suhteeseen.

Aika korkea sulla tuo -10% kaloritkin jos ovat 2750. Laskitko jollain kaavalla vai ootko mitannut henk. kohtasesti? Meinaan vaan että pelkillä kaavoilla mulla näyttää yleensä paljon korkeampia kaloreita kuin mitä todellisuus on. Sun kanssa saman painoisena mun peruskulutus on 1900-2000kcal.

Tuossa kannattaa vain sitten kiinnittää huomiota siihen että rasvat olisi mahdollisimman paljon hyvistä lähteistä. Rasvoja kun on helpompi ottaa huonoista lähteistä paljon kuin hiilareilla. Muutoinhan tuolla ei bulkilla ole tosiaan niin paljoa väliä verrattuna dietin R/HH suhteeseen.

Aika korkea sulla tuo -10% kaloritkin jos ovat 2750. Laskitko jollain kaavalla vai ootko mitannut henk. kohtasesti? Meinaan vaan että pelkillä kaavoilla mulla näyttää yleensä paljon korkeampia kaloreita kuin mitä todellisuus on. Sun kanssa saman painoisena mun peruskulutus on 1900-2000kcal.

Juu tarkoitus on lisätä esim. pähkinöiden, kalan ja oliiviöljyn käyttöä rasvanlähteinä.

Noita kaloriarvoja en osaa oikein kommentoida. Luvut sain täältä IF Calculator.
Inbody-mittauksen arvio vuorokauden lepokulutuksesta on vajaa 2000 kcal. Ja tuohan on ilmeisesti se määrä, joka kuluu vaikka liikkumattoman makaisin vuorokauden sängyssä.

Katsoin tarkemmin arvoituja kulutuksia. Liikuntaa 3-5 kertaa viikossa harrastaessa täyslepokulutus kerrotaan kertoimella 1.5 ja tästä saan keskimääräiseksi kulutukseksi 3000kcal/vrk.

Treenailen pääsääntöisesti iltaisin 19-21 välillä ja tämän jälkeen päivän isoin ateria. Paasto kestää noin puolillepäivin. Onko muita joita alkaa paleltaa melkoisesti paaston viimeisinä tunteina? Mistä mahtaa johtua? Loppuuko ravinto ns. kesken? Wilenius taisi jossain jutussa mainita, että tällainen elimistön tila saattaisi olla lihaskasvun kannalta "haitallinen".

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
^Martinin mukaan tuo johtuu siitä, että paastotilassa verenkierto keskittyy keskivartalon alueelle, ja ääreisverenkierto vähenee hieman. Hänen mukaansa ei mitään huolesuttavaa.

Aika järjettömiä lukemia noi laskurit kyllä antaa. Minunkin (96 kg kohtuu rasvoissa) pitäis bulkilla vetää treenipäivinä semmonen 4000+ kcal, ja hyvä kun sen 3000 saa alas terveellisesti ja 16h paaston jälkeen jo klo ~14 ekan kerran kevyesti syöden. Kilon pottuannoksen jälkeen ei kyllä enää illalla uppoa paljon mikään. Kauheita sokerimääriä ei viittis koneeseen tankata - kyllä tollakin jo insuliinia erittää - joten pitänee yrittää panostaa hyviin rasvalähteisiin.

Kun täällä tuntuu useampikin tuskailevan bulkilla liian isojen annosten kanssa niin väkisinkin herää kysymys, että onko se pakko ahtaa niitä kaikkia kaloreita siihen 8 tuntiin? Eikö LG:n tarkoitus nimenomaan ole helpottaa ruokailuja? Rasvojen poltteluun varmaan toimiva systeemi, mutta miksi pitää väkipakolla yrittää työntää ruokaa kurkusta alas?

Kun täällä tuntuu useampikin tuskailevan bulkilla liian isojen annosten kanssa niin väkisinkin herää kysymys, että onko se pakko ahtaa niitä kaikkia kaloreita siihen 8 tuntiin? Eikö LG:n tarkoitus nimenomaan ole helpottaa ruokailuja? Rasvojen poltteluun varmaan toimiva systeemi, mutta miksi pitää väkipakolla yrittää työntää ruokaa kurkusta alas?

Samaa mieltä. Jos kerta tuntuu hankalalta niin kannattaa vaikka ruveta tekeen 14/10 tuota IF:ää, kyllä siinäkin saa niitä paaston mukana tulevia hyötyjä. Mulla ei onneksi ole tätä ongelmaa t: viime mattöpäivänä 6 tunnin ikkunaan 7800kcal :D

Aika järjettömiä lukemia noi laskurit kyllä antaa. Minunkin (96 kg kohtuu rasvoissa) pitäis bulkilla vetää treenipäivinä semmonen 4000+ kcal, ja hyvä kun sen 3000 saa alas terveellisesti ja 16h paaston jälkeen jo klo ~14 ekan kerran kevyesti syöden. Kilon pottuannoksen jälkeen ei kyllä enää illalla uppoa paljon mikään. Kauheita sokerimääriä ei viittis koneeseen tankata - kyllä tollakin jo insuliinia erittää - joten pitänee yrittää panostaa hyviin rasvalähteisiin.

Kohtalaisen helposti sain treenipäivän kalorit 3.5Mcal pintaan lisäämällä rasvoja. Lohen, öljyt, pähkinät ja esim. avokadon saa helposti lisättyä aterioihin. Riisi on tosiaan kaikista helpoin hiilarilähde. Keitetyn riisin sekaan jos sekoittaa vielä öljyä niin menee riisikin helpommin alas.

2.7 ja 3.5 Mcal päivät oli kuitenkin omalle keholle liikaa. Vyötärö alkoi aika nopeasti pullistumaan vaikka kävin välipäivinä kevyellä juoksulenkillä. Voiko tämä olla sitten yleinen reaktio jos suoraan miinusdietiltä siirtyy isompiin kalorimääriin? Pitäisikö niitä kaloreja nostaa vähän hitaammin?

Laitan esimerkkinä yhden treenipäivän ruuat, jos jollakin on kommentoitavaa sisällöstä tai jos joku löytää omiin syömisiin jotain vaihtelua.
Makrot tässä oli HH: 38% R: 39% P: 23%.

e82f.png

Jatkuu dieetti ja lähestymistapana treeniin/kehooni kokonaan uusi, rasvat vittuun. Aikasemmin kiinosti voima ja koko, nyt haluan vain rasvat kehosta, ennen kuin otan ne voimat. Painoa n.97kg ja kelailin kaloreita pitää 2000kcal pinnalla, treenipäivisin 200-300kcal suurempana. Paasto alkaa 22-23 ja loppuu 15-17. Kuulostaako hyvältä, lähinnä kiinostaa onko pitkällä matkalla kalorit liikaa pakkasella

Ei ole kukaan hetkeen postannut mitään mättökuviaan tänne? Nyt olisi aika taas saada kuvia porukoiden ensimmäisestä paaston jälkeisestä ateriakokonaisuudesta. Pls. sit ne Zero Cociset, pizzat ja hampparit pois kuvista ;)

Suositut

Back
Ylös Bottom