Intermittent Fasting - Pätkäpaasto

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Jep, keho tottuu kaikkeen ja näläntunne on isoksi osaksi psyykkinen oire vaikka se vatsassa tuntuukin ns. oikeasti. Mulla on jeesannu pari kertaa kuussa pidettävät 24h paastot tota että nyt pätkäpaaston 16h ei ehi tulla kertaakaan juuri näläntunnetta.

Siitä näläntunteesta pääsee helposti silläkin tavalla kun tekee jotakin. Lähtee vaikka ulos tai jotakin. Jos vaan istuu kotona vatsa kuristen ja tuijottaa kelloa niin ei varmasti helpota. Kuukauden kun tätä tekee niin tää menee kuin itsestään, näläntunteeseen tottuu.

Anna mennä vaan, todennäköisesti järkevä muutos, jos vaan kroppa sopeutuu.

Joo loppuviikosta siirryn tähän LG/IF systeemiin kun saan safkat mietittyä uusiksi.
Nyt treenipäivän 2800kcal makrot P289 H286 R54, välipäivän 2500kcal: P288 H187 R59. Eli täytynee treenipäivälle lisätä hiilaria ja vähentää rasvaa ja lepopäivälle päinvastoin?

Kuukauden kun tätä tekee niin tää menee kuin itsestään, näläntunteeseen tottuu.

Tai ehkä ennemminkin näläntunne katoaa. Isompien annosten myötä myös kylläisyydentunnetta saa viivästettyä. Mulla on nykyään tosi harvoin nälkä vaikken ois syönykkään paljoa mitään ja sitte ku syön, voin syödä tosi paljon jos sille päälle tuun.

Joo loppuviikosta siirryn tähän LG/IF systeemiin kun saan safkat mietittyä uusiksi.
Nyt treenipäivän 2800kcal makrot P289 H286 R54, välipäivän 2500kcal: P288 H187 R59. Eli täytynee treenipäivälle lisätä hiilaria ja vähentää rasvaa ja lepopäivälle päinvastoin?

Treenipäiville on sopivasti rasvaa imo, lepopäiville nostaisin sataan grammaan ja hiilareista kalorit pois että pysyy 2500.

Komppaan Scornin ehdotusta edellisessä kommentissa.

Eat Stop Eat -päivitys:

Eilen oli kolmas 24 h paasto itselläni. Kokemuksia:

- parantunut nälänhallinta
- pientä kiristymistä
- ei ongelmia treenitehoissa

Ideana itsellä pitää joka päivä syömiset 8 - 10 h ikkunassa Leangains -tyyliin ja lisäksi kerran viikkoon ottaa 24h paasto ESE -tyyliin. Makroja syklittelen siten, että treenin jälkeen syön isoimman aterian, jolla reilusti hiilaria ja vain vähän rasvaa. Välipäivinä sitten enempi rasvaa. Tähän tapaan menen nyt ainakin kesälomaan asti eli seuraavat 8 viikkoa. Tavoitteena on pieni kiristyminen ilman lihas- ja voimakatoa. Saatan tätä jatkaa pidempäänkin mikäli tulokset miellyttävät.

Tuntuisi tähän mennessä ainakin helpolta tavalta saavuttaa positiivisia muutoksia kehonkoostumuksessa ilman ylimääräistä stressiä ja säätämistä syömisten kanssa.

Suositeltavaa luettavaa aiheesta Leangains- ja EatStopEat -sivustojen lisäksi:

http://www.precisionnutrition.com/intermittent-fasting (varsin analyyttinen selonteko John Berardin kokeiluista eri IF-vaihtoehdoilla)

Kiinnostavaa on myös se, että Precision Nutrition on hyödyntänyt 24h -paastoa menestyksekkäästi myös plussakaloreilla, ideana ymmärtääkseni insuliiniherkkyyden parantuminen paaston myötä, jolloin ekstrakalorit menevät paremmin lihasmassan kasvuun kuin jatkuvasti plussalla ollessa. Tuo on jotakin sellaista, mitä itsekin saatan vielä innostua kokeilemaan, kunhan tässä ensin pääsee itseään miellyttävään kireyteen.

Edit: http://www.biggersmallerbigger.com/ Tuolta voi ladata ilmaisen PDF:n, sisältönä Nate Greenin kokeilu, jossa otti reilusti massaa lyhyessä ajassa (28 päivää), sitten tyhjensi kropan muutamassa päivässä ja lopuksi vielä tankkasi kaiken takaisin yhdessä vuorokaudessa. Hyvin yksityiskohtainen selonteko ja massankasvatuksessa siis hyödynnettiin viikottaista 24 h paastoa.

Viimeksi muokattu:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Hämmentävän paljon näitä painonpudotustarinoita tulee tähän ketjuun joten lisätään yksi bulkkipäivitys.

Olen siis bulkannut nyt pari kk if:llä ja paino noussut mukavasti. Peilistä näkee että keskikroppa kuitenkin vaan kiristyy :D Huikeeta!

Onko kukaan miettinyt/kokeillut sellaista rytmiä, että söisi vielä treenipäivän jälkeisenä (lepo)päivänä kunnon aamupalan ja lounaan, josta sitten paastoaisi seuraavan (treeni)päivän lounaaseen? Eli paastoa tulisi joka toinen vuorokausi 24 h.
Toistetaanpa tämä vuosi sitten kysymäni kysymys, johon en muistaakseni saanut oikein vastauksia.

Voisin kuvitella, että lihaksenkasvun/palautumisen kannalta olisi parempi tosiaan rytmittää niin, että ruokkisi kehoa vähän pitempään treenin jälkeen, eli käytännössä vielä seuraavan päivän reilu aamupala ja reilu lounas, minkä jälkeen sitten 24 h paasto. Tuolla rytmillä jos treenit olis ma-ke-pe, tulisi 24 h paastoja ti-ke, to-pe ja la-su.. sunnuntaina vois sitten vetää vaikka normi-if päivän.

Vai olisiko se kropalle jotenkin huonompi vaihtoehto, että joka toinen päivä syö eri tavalla, vai tottuisiko se siihenkin?

Toistetaanpa tämä vuosi sitten kysymäni kysymys, johon en muistaakseni saanut oikein vastauksia.

Voisin kuvitella, että lihaksenkasvun/palautumisen kannalta olisi parempi tosiaan rytmittää niin, että ruokkisi kehoa vähän pitempään treenin jälkeen, eli käytännössä vielä seuraavan päivän reilu aamupala ja reilu lounas, minkä jälkeen sitten 24 h paasto. Tuolla rytmillä jos treenit olis ma-ke-pe, tulisi 24 h paastoja ti-ke, to-pe ja la-su.. sunnuntaina vois sitten vetää vaikka normi-if päivän.

Vai olisiko se kropalle jotenkin huonompi vaihtoehto, että joka toinen päivä syö eri tavalla, vai tottuisiko se siihenkin?
Ite oon tehny silleen, että vain treenipäivinä IF. Tosin siinä siis joudun peräkkäisten treenipäivien vuoksi pitämään aamut aina syömättä, mutta aina välipäivän koittaessa olen pystynyt tuota ravintoa mättämään tasaisemmin jo aamusta alkaen.

Edit. No enhän mä vastannu nyt sun kysymykseen ollenkaan...

Eli siis varmaan ihan toimiva idea tuo. En oikein oo hiffannu tuota välipäivinä paastoomista muutenkaan.

Hämmentävän paljon näitä painonpudotustarinoita tulee tähän ketjuun joten lisätään yksi bulkkipäivitys.

Olen siis bulkannut nyt pari kk if:llä ja paino noussut mukavasti. Peilistä näkee että keskikroppa kuitenkin vaan kiristyy :D Huikeeta!

Mä oon nostanu periaatteessa iiäffällä painoa vajaasta 74 kilosta reiluun 77 kiloon. Rasvaa ei näköjään kerry vaikka vähän odotin, että tässä kesän tullen "saisin" aloittaa dieetin. Haluisin ottaa vähän juoksusprinttejä ja pidempiä lenkkejä treeneihini mukaan, mut en viitti, koska muuten tulee liikaa ongelmia saada kalorit plussille. Ja ei tässä ookkaan varaa vielä päästää painoa painoa laskuun, vaikka vähän oisin niin odottanu.

Moni varmaan vierastaa tuollaista toteutusta jo sen takia, että pitäisi olla iltapäivät/illat syömättä -> paljon vaikeampaa kuin aamuinen syömättömyys. Moneltakos yleensä treenailet ja paljonko tulee syötyä treenin jälkeisenä aikana? Eli onko sille seuraavan päivän aamusyömiselle sitä ajatellen tarvetta? Kyllä kroppa varmaan tuollaisenkiin voi tottua, mutta hitaammin ja ei ehkä niin hyvin.

Jos otat kokeiluun niin raportoi ihmeessä, miten toimii.

Tarvii kyllä hehkuttaa noita konjakki/glucomannan-nappeja, jos jollain on oikeesti nälänhallinnan kanssa vaikeuksia. Voisin veikata, että muutenkin olisivat hyvä lisä paastoihin, koska hidastaa käsittääksen hiilarien imeytymistä jne. En ole vielä kauheen tarkasti jaksanut perehtyä.

Joskus viime syksynä valitut palat bongas ton mun "perustietoa eri dieeteistä" kirjoituksen foorumilta ja halusi maksaa sen käytöstä omaan lehteensä, jos muokkaisin sen valtavirtaan sopivaksi.
Nyt melkein vuoden takaa otti yhteyttä, että lähettää mulle kasan noita tabuja, jos ehtisin ennen heinäkuuta antaan niistä raportin, niin saavat kirjoittaa varmaan jonkun "VIIKOSSA AIVAN TOLKUTTOMAN KOVAAN RANTAKUNTOON IHMEPILLEREIDEN AVULLA". Oliskohan noita joku tuhat tablettia tullut.

Vittu mitä idiootteja sanon minä :D

Tarvii kyllä hehkuttaa noita konjakki/glucomannan-nappeja, jos jollain on oikeesti nälänhallinnan kanssa vaikeuksia. Voisin veikata, että muutenkin olisivat hyvä lisä paastoihin, koska hidastaa käsittääksen hiilarien imeytymistä jne. En ole vielä kauheen tarkasti jaksanut perehtyä.

Joskus viime syksynä valitut palat bongas ton mun "perustietoa eri dieeteistä" kirjoituksen foorumilta ja halusi maksaa sen käytöstä omaan lehteensä, jos muokkaisin sen valtavirtaan sopivaksi.
Nyt melkein vuoden takaa otti yhteyttä, että lähettää mulle kasan noita tabuja, jos ehtisin ennen heinäkuuta antaan niistä raportin, niin saavat kirjoittaa varmaan jonkun "VIIKOSSA AIVAN TOLKUTTOMAN KOVAAN RANTAKUNTOON IHMEPILLEREIDEN AVULLA". Oliskohan noita joku tuhat tablettia tullut.

Kerta rahaa tuolta tulee niin laita ihmeessä raportti että nyt on tosi ripped ja pillerit toimii kuin unelma. Sitten perään vielä, että jatkossa voisit kokeilla vaikka BCAA-juomia ja pyydä lähettämään niin saat siitä ilmaset laturit itelles. Niistäkin tietty raportoit kuinka vitun hyvää kamaa oli :D

Joo tarkotus oli keksiä jotain paskaa, kuinka maailmaa pelastavia noi pillerit on. Jotain todella yliampuvaa, mutta semmosta mikä vois mennä läpi. Esim joku "parannuin tuberkuloosista 2viikon käytön jälkeen" olisi varmasti tunteita herättävä, mutta ihan noin tyhmiä ne tuskin ovat.

Jos jollain on hyviä ideoita, niin laittakaa tuleen. Olis hauska olla aiheuttajana jollekin vitunmoiselle härdellille, jos menis läpi tuolla.

:D:D

Noniin, IF öbaut 4viikkoo takana, painoo tippunu muutama kilo ja alan löytää vatsalihasten rippeitä.. Myös ohuet suonet alkavat täyttää menetetyn lihasmassan paikkaa käsissäni. :hyper:

Voimatasoista en oikein osaa mennä valehtelemaan mitään koska vaihdoin just 1-jakosesta 3-jakoseen.. Meikän treenipäivätkin kyllä taitaa mennä välillä miinuksilla... Välipäivät ainaki -500-1000kcal. Mutta, sitten kymysykseen:

Eikös kaiken "järjen" mukaan olisi parempi syödä välipäivänä enemmän (jos siis ajatellaan että treenipäivien välissä on jonkinasteinen välipäivä), että jaksaa itse treenipäivänä sitten paremmin? Miten se hiilihydraatin määrä treenipäivänä vaikuttaa millään lailla itse treeniin ja jaksamiseen jos käydään paaston aikana salilla, tai syödään se 20% päivän kaloreista ennen salia ja suurin osa sitten salin jälkeen.. Itellä ainakin tuntuu välillä salilla siltä että jos siellä kävis tuuli niin lentelisin pitkin seiniä tajuttomana energian hävitessä kokonaan.. Liekkö johtuu sitten liian suuresta kalorivajeesta vai tuosta äsken mainitsemastani.. Jokuhan täällä sanoikin että välipäivänä syö enemmän. Tietysti jos treenipäivät pitäs putkeen niin sillä tavallahan treenipäivänä tottakai syötäs enemmän..

Elekee tyrmätkö, kuhan mietin..

Joo tarkotus oli keksiä jotain paskaa, kuinka maailmaa pelastavia noi pillerit on. Jotain todella yliampuvaa, mutta semmosta mikä vois mennä läpi. Esim joku "parannuin tuberkuloosista 2viikon käytön jälkeen" olisi varmasti tunteita herättävä, mutta ihan noin tyhmiä ne tuskin ovat.

Jos jollain on hyviä ideoita, niin laittakaa tuleen. Olis hauska olla aiheuttajana jollekin vitunmoiselle härdellille, jos menis läpi tuolla.
No joku perus "ennen oli paska löysää ja kärsin niin kovista ilmavaivoista, että muija käski nukkua sohvalla. Pillerit autto ja nyt saan pillua kahesti päivässä".

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom