Informaation tarve lisäravinteista...

Moi!
Olen pari viikkoa sitten aloittanut treenaamisen ja tarvisin informaatiota lisäravinteista.
Epäselväksi on jäänyt et pitääkö proteiinia ottaa useammin/ollenkaan päivässä vaikka ei olisikaan treenipäivä?
Olen käynyt salilla 3-4 kertaa viikossa(ma,ti,to,la), ja ottanut joka päivä protskut vaikka ei olisikaan salipäivä aamulla ja illalla, ja aina reenin jälkeen palkkarin.
Palkkarina käytän leaderin afteria, ja protskuna american pro whey.
Tiettyä saliohjelmaa ei ole (salin puutteellisista laitteista johtuen), joten olen yleensä tehnyt aina yhdellä salikerralla aina yläkroppa, toisella keskikroppa, ja kolmannella jalat ja perseen.
Kunnon salille olis tarkoitus lähteä, kunhan vähän sais edes alulle tämän harrastuksen ja elämäntavan :)
Että onko se nyt sitten hyvä syödä tuota prostkua ja palkkaria, vai tulleeko niillä pelekkää läskiä...
Kiitän jo valmiiksi...

Protskua vaan joka päivä naamariin, sitä ei todellakaan kannata vältellä. Treenin jälkeen palautusjuoma ja sitten kotiin tullessa syöt taas kunnon ruokaa.
Btw hyvä että olet aloittanut jo alusta alkaen treenaamaan koko kroppaa!

Palkkari on kätevä treenin jälkeen. Proteiinia tulisi saada ruokavaliosta n. 2g/painokilo vuorokaudessa. Mikäli tämä on hankalaa, voit ottaa proteiinia myös LISÄravinteena. Muuten ei tarvetta.

Läskiä tulee jos syöt liikaa energiaa, siinä ei yksittäiset ateriat tai lisöravinteet isommassa kokonaisuudessa vaikuta.

Tuosta palkista vähän ylempää löytyy linkki: "FAQ" Lueskele sieltä lisää.

Joo koko kroppaa olen treenaillu, mut pitääkö semmonen paikkaansa että jos treenaan yläkropan kerran viikossa, keskivartalon kerran viikossa ja jalat kerran viikossa, et lihakset tottuu siihen et niil on viikko aikaa palautua, ja palautumisaika pitenee?
Et pitäiskö mun tuplata treeni silleen, et tekisin kaikki pari kertaa viikossa?
Ja hyväksi todettuja palkkareita, protskuja ja muita lisäravinteita voi ehdottaa, itsellä kun ei ole nuista mitään kokemusta. Tuli vain ostettua sitä mikä sattu ekana kaupassa käteen...

Joo koko kroppaa olen treenaillu, mut pitääkö semmonen paikkaansa että jos treenaan yläkropan kerran viikossa, keskivartalon kerran viikossa ja jalat kerran viikossa, et lihakset tottuu siihen et niil on viikko aikaa palautua, ja palautumisaika pitenee?
Et pitäiskö mun tuplata treeni silleen, et tekisin kaikki pari kertaa viikossa?
Ja hyväksi todettuja palkkareita, protskuja ja muita lisäravinteita voi ehdottaa, itsellä kun ei ole nuista mitään kokemusta. Tuli vain ostettua sitä mikä sattu ekana kaupassa käteen...

Periaatteessa juu, ne lihat tottuu siihen viikon palautumisaikaan. Voithan sä vaihtaa 1-jakoiseen niin ei tarvi joka paikkaa runnoa ihan loppuun asti ja palautumisaika nopeutuu.

Ja mun mielipide lisäravinteista on että syö kunnon ruokaa enemmän, säästät rahaa. :) Palkkaria voit harkita, mutta ei sekään ole pakollinen. Ite tuppaan juoda kotiin päästyäni ruuan kanssa 0,5-1l täysmaitoa.

Tottuu se kroppa ihan mihinvaan treeniin joten vaihtele toistomääriä vaikka joka kuukausi ja treeniohjelmaakin välillä!

Back
Ylös Bottom