Inex:in varastolle kesätöihin?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja GoGoo
  • Aloitettu Aloitettu
Ite olin tuorepuolella tyyliin koulutuksen ajan ja tajusin, että ei ole mun paikka. Vaikka liksaa on mahdollisuus saada ihan hyvinkin, niin työtahti on aika armoton ja vaatimukset minun mielestäni kovat. Jos jossain keikassa kusee jokin, se vie aikaa muilta keikoilta ja ne pitää tehdä vielä nopeempaa tahtia, että pysyt tavoitteessa. Lisäksi lyhyenä kaverina mulla oli välillä hieman vaikeuksia saada kamaa, jos esim. hevillä oli just tullut uus lava. Ja vielä huonoselkäsenä se veti selänkin todella jumiin, ettei tahtonut kunnolla henkeä saada.
Onnettomuusriskihän tuolla on aika suuri, taisivat mainita, että onnettomuuksia tapahtuu enemmän, kuin raksalla keskimäärin. Omalle kohdalle meinas sattua huonosti, kun 600kg omenalava tippui n. 3m korkudelta suoraan eteen, onneksi sellaisessa kulmassa, että meni just vierestä.

Eli jos tykkää vääntää fyysisesti raskasta työtä turbotahdilla, niin sitten ok.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Inexillä oli kyllä tosi perseestä se, että kannusteet tuli aina kuukauden töistä. Yks päivä meni vituiks, niin sykit sitten viikon verran jotta pääsit taas ihan ok-lukemiin, Finnfrostilla ne laskettiin joka päivä erikseen. Ainakin näin tossa 2004 / 2005.

Nämä on näitä töitä, joita pitää jaksaa 64 vuotiaaks:lol2: Haistakoon pitkän vitun Vanhanen ja kaverit.

Eläkeiästä pitäisi päättää sellaiset ihmiset, joilla on paita märkänä duunipäivän jälkeen ja selkä paskana. Ei jotkut poliitikot jotka ei käytännössä hikipisaraa joudu sen liksan eteen vuodattamaan.

Sanon suoraan että työnteko on paskaa, etenkin nää eläinhommat (varasto, toistotyö jne.)

:urjo:

Nämä on näitä töitä, joita pitää jaksaa 64 vuotiaaks:lol2: Haistakoon pitkän vitun Vanhanen ja kaverit.

Eläkeiästä pitäisi päättää sellaiset ihmiset, joilla on paita märkänä duunipäivän jälkeen ja selkä paskana. Ei jotkut poliitikot jotka ei käytännössä hikipisaraa joudu sen liksan eteen vuodattamaan.

Sanon suoraan että työnteko on paskaa, etenkin nää eläinhommat (varasto, toistotyö jne.)

:urjo:

Mutta onneks näissä varasto yms. töissä töitä ei tarvii miettiä tippaakaan sen jälkeen, kun työmaan portit jättää taakseen. Eli perjantaina kun lähetään kello 16 kaljakauppaan, niin työasioita ei tarvii paljon miettiä.

Mutta onneks näissä varasto yms. töissä töitä ei tarvii miettiä tippaakaan sen jälkeen, kun työmaan portit jättää taakseen. Eli perjantaina kun lähetään kello 16 kaljakauppaan, niin työasioita ei tarvii paljon miettiä.

On noissa kansanedustajatasonhommissakin ihan varmasti porukkaa, jotka tekevät täysin samoin. Siihen vielä kun miettii, että heillä on n. 2kk joululoma ja kesälomakaan ei taida juuri opettajille hävitä, niin kyllähän sitä voi muutaman viikonlopun siinä välissä "uhrata" "työn" teolle.

Ei noissa kaikissa "korkeamman tason" duuneissa ne työmäärät aina mitään älyttömiä ole eikä ne duunit aina kotiin tule. Lisäksi monilla aloilla vanhemmilla tyypeillä on työehtosopimukset aika kuosissa ja vuosilomaa kertyy ihan erilailla kuin nykynuorisolla tulee koskaa kertymään...

Tukolla oli "mummo" keräilemässä. Näytti semmoselta +70v mutta todellista ikää en tiedä. Keräsi niinkuin muutkin, eli sillä vissiin paikat aika hyvin kestäneet.

Ja ainakin mulla ne keräilykäytävien kauhut kummittelee edelleen mielessä ja olen monesti miettinyt palaisinko enää missään tilanteessa moiseen duuniin. Pari ekaa päivää menisi varmaan itkiessä...
:)

Palataas vielä tähän näin, varastolta tienaa kuitenkin aika ok palkkaa. Vai mistä saa parempaa? :P

Jos sitä ensi kesän tienaa rahaa varastolla niin mitenköhän ylitöiden laita on?

Saako sitä jäädä tekemään ylitöitä jos vaan jaksaa vai vaihtuuko siellä porukat tasan sillon kun työvuoro päättyy?

Kun kerta kesän verran tekee niin tuskin siinä ehtii ylirasittua jos välillä tekee 10 tunnin päivää. Onko siis mahdollista?

Onkohan pääkaupunkiseudulla muita varastoja/paikkoja, joku taisi mainita jonkin Finnfrostin, mikäs tämä on?

Inexillä tuli aina jossain vaiheessa pvää lista johon pysty innostuneet lisäämään nimensä jos halusivat ylitöihin. Sama koski vkl, pe tuli listakopille lappu johon pysty lisäämään nimensä ja numeronsa ja tarvittaessa sieltä sitten soitettiin.

Mutta näihin vkl kovapalkkasiin vuoroihin valittiin yleensä ne kaverit joilla oli päivätavotteet selvästi plussalla, eli sykkijöille.

KesLog jäi listasta pois. Pakkasvarastoon se kannattaa mennä jos johonkin. Eikä toi homma nyt niin perseestä ole mitä porukka sanoo. Itestä se on kiinni miten homman ajattelee. Jos joka päivä miettii, että vittu taas sinne paska duuniin niin onhan se perseestä. Pitää vain antaa homman turruttaa ja vetää koomassa se päivä.

Mä taas suosittelen että haet johonkin pienempään varastoon hommiin, eikä mihinkään jättivarastoon robotiksi. Vähän ihmisläheisempää hommaa ja saman palkan sieltäkin saa.

Hae mielummin kotijäätelölle. Työpäivät 6-8h liksa 13-20e/h riippuen miten myyt. itsellä esim toukokuun liksa 3300e ja kta 18,5. Itsenäistä duunia ja ennen kaikkea helvetin hauskaa porukkaa duunissa.

Mä taas suosittelen että haet johonkin pienempään varastoon hommiin, eikä mihinkään jättivarastoon robotiksi. Vähän ihmisläheisempää hommaa ja saman palkan sieltäkin saa.
Voisi olla aika hyvä vaihtoehto sekin, mutta tosin vain muutaman kuukauden kun on niin kyllä sen kestää. Yksi kokemus enenmmän. :)

Mitäs näitä pienempiä varastoja olisi? Entäs palkka verrattuna inexiin? Tessin mukaan taitaa mennä.(?)

Mä olen ollut Keskolla ja yhdessä vihannestukussa varastohommissa useita kuukausi aikoinaan. Ei ne nyt mun mielestä mitään täysin paskaa duunia olleet. Suht mukavaa ja rentoa hommaa. Ehkä Inexillä sitten osataan pilata se työ.

Vielä viimeiset kysymykset, sitten lopetan kyselyn. :D

http://www.palkkatyolainen.fi/pt2004/pt0406/topias-riuttamaki.jpg

Tosta kuvastakun kattoo, niin näyttää olevan hiton korkeita hyllyjä, otetaankos ne tavarat aina tostoa hyllyn alimmalta tasolta, vai pitääkö niitä ottaa ylemmiltäkin? (Ja jos täytyy niin miten?)

Oliko tuore- ja kuivapuolella jotai eroa palkoissa? Tuorepuolella taisi olla ainakin rankempaa?

Ja eikös siellä ollut käytössä kellokortti, joka siis leimataan kun tullaan ja sitten uudestaan kun lähdetään pois? Mites esimiehet suhtautuu myöhästymisiin (esim. 15 min)?

Vielä muutama, toivottavasti ette jo kyllästy.

Voiko ruokatauan pitää silloin kun itselle sopii vai onko jokin määrätty aika?

Haetaankos uusi/uudet rullakot tai lavat seuraavaan keräyserään aina samasta paikasta?

Ja viimeinen: Kun työvuoro (vaikka aamuvuoro) on lopussa, kello on 13:40 ja otat vielä yhden keräyksen ja se kestääkin 14:30 asti niin tuleeko palkka vielä tästä viimeisestäkin?

Toivottavasti joku teistä vielä jaksaa.

Tosta kuvastakun kattoo, niin näyttää olevan hiton korkeita hyllyjä, otetaankos ne tavarat aina tostoa hyllyn alimmalta tasolta, vai pitääkö niitä ottaa ylemmiltäkin? (Ja jos täytyy niin miten?)

Oliko tuore- ja kuivapuolella jotai eroa palkoissa? Tuorepuolella taisi olla ainakin rankempaa?

Ja eikös siellä ollut käytössä kellokortti, joka siis leimataan kun tullaan ja sitten uudestaan kun lähdetään pois? Mites esimiehet suhtautuu myöhästymisiin (esim. 15 min)?

Haetaankos uusi/uudet rullakot tai lavat seuraavaan keräyserään aina samasta paikasta?

Ja viimeinen: Kun työvuoro (vaikka aamuvuoro) on lopussa, kello on 13:40 ja otat vielä yhden keräyksen ja se kestääkin 14:30 asti niin tuleeko palkka vielä tästä viimeisestäkin?

Kuivatuotepuolella kerätään muistaakseni ainakin kahdelta tasolta, eli joudut välillä nousta keräilytrukin päälle ja kurotella ylhäältä. Tuoreella kerätään ainoastaan yhtä, eli alinta tasoa.

Tuorepuolella keskimääräinen tuotteiden paino on suurempi ja tuorepuolella on selvästi kylmempää joten palkkakin on muistaakseni n. 1e/h parempi

Kellokortti leimataan töihin tullessa ja pois lähtiessä. Tosin et voi leimata kellokorttia sekuntiakaan aiemmin, ennenkuin työvuoro päättyy, vaikka olisit istunut viimeiset 2h. Myöhästymisiä ei sais olla, jokainen minuutinkin myöhästyminen tulis kertoa esimiehelle. Ei siitä sanktiota saa, mutta pahoitellaan esimiestä myöhästymisestä. :) Toki sitten joku 30 min alkaa olla jo sellanen, että saattaa tulla nuhteita.

Ruokatauon saat pitää milloin haluat ja periaatteessa, jos olet tehnyt päivän keräystavoitteen täyteen, voit pitää vaikka 2h ruokatauon. Se ei tosin tule onnistumaan ihan heti, koska alussa sitä keräysaikaa menee kaikkeen ylimääräiseen säätämiseen.

Lavat ja rullakot haetaan samasta paikasta, rullakot on listakopin edessä ja lavat on jollain tietyllä keräyskäytävällä, rasvalla ja hevillä omansa.

Jos otat työkeikan ennen työpäivän loppumista, et saa siitä periaatteessa palkkaa. Saat suoritteesta palkkaa, eli jos se sun työajan ylittävä keikka tuottaa sulle suoritetta, sat siitä lisäpalkkaa. Eli n. 450min pitäis kerätä päivässä, sen ylittävästä osuudesta maksetaan suoritetta.

En oo ite päivääkään tehnyt Inexillä töitä, mutta voin vastata, että miten kilpailijan varastolla toimitaan.

Siellä käytävillä pyörii trukkikuskeja seassa ja ne siirtelee ylhäältä kamaa alas. Yleensä kerätään vaan alimmasta tasosta, joskus voi olla toinenkin taso käytössä. Tuorepuolella ainakin lavat on joskus niin korkeita, että alimmalta tasoltakin saattaa olla vaikea napata laatikoita kätösiin. Itse olen melko pitkäkätinen ja 185cm pitkä ja silti joutuu kurkottelemaan aika paljon. Mutta kyllä pienemmät kaveritkin siellä hyvin näyttää pärjäävän.

Peruspalkka taitaa olla tuore- ja kuivapuolella sama, mutta lisissä on eroja. Kuivapuolella on mahdollista saada suurempi suoritepalkka, mutta jos suorite- ja virheettömyyslisät lasketaan yhteen, niin lisissä ei ole suurtakaan eroa. Tuorepuolella saa kylmävarastolisää, joka on 7% palkasta. Lisäksi tuorepuolella taitaa olla hivenen helpompi sykähtää se päivän "vaadittu" työ valmiiksi.

Kellokortilla leimataan sisään. Aika vaikea on myöhästyä, kun liukuma on +-30min tai +-10min. Eli voit ite päättää mihin aikaan tuut ton liukuman puitteissa ja sitten lähdet aikaisintaan tasan 8 tuntia myöhemmin. Olen itse kuitenkin myöhästynyt muutaman kerran. Muutamien minuuttien myöhästymisiä en ole jaksanut edes mainita, kunhan tekee sen 8 tuntia silti töitä, eikä lähde etuajassa. Olen myöhästynyt pari kertaa aamuvuorossa myös oikein reilusti (tunteja). Mitään sanomista ei ole tullut, olen vaan sitten tehnyt töitä vähän myöhempään, että tulee 8 tuntia täyteen. Noi myöhästymiset voi hoitaa hyvin, kun varastot on auki ympäri vuorokauden. Ei se homma siellä yhtä miestä kaipaa. Tosin eihän se myöhästely ikinä pomon silmissä hyvältä näytä, mutta jos esim. sattuu bussi hajoomaan niin ei sen takia tarvii pelätä töittensä puolesta...

Ruokatunnin, kahvitauot ja muut tauot voi pitää ihan koska itselle sopii. Itse olen usein heti kättelyssä tunnin kahvitauolla kun töihin menen. Ja parhaina päivinä tulee pidettyä taukoa helposti puolet päivästä. Se vaatii vaan sen, että kun kerätään, niin kerätään oikeasti kovaa. Sitten jää enemmän aikaa löysäilyyn ja seurusteluun. Tai vaihtoehtoisesti voi keräillä koko päivän kovaa ja nostaa reilusti parempaa liksaa suoritteiden muodossa. Joskus olen sitäkin tehnyt.

Rullakoille on tosiaan oma alue ja samasta paikasta haetaan aina uudet rullakot kyytiin.

Perussopparilla ei tule palkkaa tuosta ylimenevästä osasta. Mutta siihen talkman-päätteeseen saa laitettua oman lopetusajan, jollon se ei tarjoa suuria keräyseriä enää loppupäivästä. Ja jos jännittää, ettei saa kerättyä ajoissa valmiiksi, niin ei kannata ottaa enää uutta keräyserää. Itselläni on ollut viime aikoina vaan tuntisopimuksia eli mulle maksetaan tehdyistä tunneista. Tässähän ei tietenkään haittaa, että meneekö kerääminen vähän pidemmälle kuin suunnitteli.

Ylityömahdollisuuksia on tuorepuolella enemmän kuin kuivapuolella ja ylityöt sovitaan esimiehen kanssa suullisesti. Voi kesän alussa vaikka napata koko kesän kaikki päivät itselleen ja nostella sitten 3-4k€/kk palkkoja kesätyöläisenä. Tosin samalla sitten muuttua pikku hiljaa ameebaksi ja alkaa vakavasti harkita anomuksen lähettämistä Rauhalammelle, kun alkaa pää hajota.

Ihan lepposaa duunia toi periaatteessa on, mutta en kyllä ikinä tekis täyspäiväisenä kovin pitkään. On sen verran kuitenkin homeista hommaa ja fyysisestikin melko rankkaa jos aikoo tienata kunnolla. Plussaa ehdottomasti joustavuudesta, ylityömahdollisuuksista, muutamista hyvistä työkavereista ja esimiehistä, palkasta ja siitä, että jos ei oikeesti kiinnosta tehdä hommia, niin päivän aikanaa ehtii monta tuntia istua vaikka paskallakin. Miinusta laittaisin ainakin fyysisyydestä (jos kerää suoritteilla, muuten ei paha), vaihtelun puutteesta, monista paskoista työvuoroista ja sohlaavista työkavereista. Kaiken kaikkiaan kuitenkin loistava duunipaikka nuorelle kesätöiksi tai vaikka opiskelijalle osa-aikaduuniksi.

QUOTE]

joo o oon ollu tuommosessa duunissa missä kerättiin juurikin tuollaisista hyllyistä ja joka taso korkeudesta, keräily tapahtu keräily trukeilla ja niillä nous ihan tasolle e/f korkeuteen riippu trukista, f tasoilla oli jo varapaikat jos tuote oli loppunu vaikka e korkeudesta.. keräily trukki nousee jotakin 10 metriä tai voi nousta enempikin riippuu mallista, toi kuvan keräilytrukki ei nouse kun c tasolle :D Mut joo tönärillä sit otetaan jo kokonaisia lavoja alas hmm eli a taso alin sit tulee b,c, d, e, f jne. paperis lukee esim. L käytävä tuotenumero 15 d taso 2kpl :), nii se tuote kerätää sit sielt. joo ota tosta ny selvää si mut oikeesti tuo pirun helppoa duunia jos keräilijäks pääsee.

Mut en tiiä miten tuossa firmassa kerätään mihin oot hakemassa. Mutta täytyy sanoa se paikka missä olin nii oli aivan mahtava paikka ku sai kerätä peräti f tasolta kamaa pikkase meinaa korkeekerääjä trukki tärisi ja siin paikas ei ollu mitää kauheeta hoppuu..Nykyään oon semmoseella varastolla missä kerätään vaa alimmalta tasolta ja se on iha outo juttu mulle:lol2:

Editt: yllä oleva postaaja olikin selittäny miten siel inexxillä duuni hoidetaan.. :D

oon tehnyt keikkatöitä varastokeräilijänä, mutta mulla ei oo kokemusta trukin ajamisesta.

mites tuolla inexissä, pitääkö siellä osata käyttää trukkia? onko se vaikeata?

Lompoc sanoi:
mites tuolla inexissä, pitääkö siellä osata käyttää trukkia? onko se vaikeata?

En inexistä tiedä, mutta usein firmat "kouluttavat" käyttämään trukkia eli se ettei aikaisemmin ole käyttänyt ei ole este töihin pääsyssä. Kouluttavat siksi hipsujen välissä että se trukilla ajo on niin helppoa, että jos jotenkin olet ajokortin onnistunut itsellesi hankkimaan niin trukilla ajossa ei ole mitään vaikeaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom