imutus katkeilee, mikä syynä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mxm
  • Aloitettu Aloitettu

mxm

Nyt on ruvennut uuden vuoden jälkeen tökkimään oikein kunnolla imuttaminen. Kun dc:llä yrittää ottaa yhtään mitään, niin nopeus laskee nollaan parissa minuutissa ja liikenne tulee muutenkin piikkeinä eli katkeilee jatkuvasti. DC:llä vaikka yrittää etsiäkin jotain, niin melkein kaikki on jotain 0/3 slotteja, vaikka ennen vuotta 2005 kaikki toimi mainiosti. Mulla on DNA:n adsl 512/512 ja ne nyt muutti hinnoittelua tästä vuodesta alkaen eli hinnat tippui muutaman euron, oisko voinut DNA tehdä jotain muutoksia verkkoon, että liikenne kusee näin pahasti? Ottaa kyl päähän aika railakkaasti kun ei enää pysty mitään hakemaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
mxm sanoi:
Nyt on ruvennut uuden vuoden jälkeen tökkimään oikein kunnolla imuttaminen. Kun dc:llä yrittää ottaa yhtään mitään, niin nopeus laskee nollaan parissa minuutissa ja liikenne tulee muutenkin piikkeinä eli katkeilee jatkuvasti. DC:llä vaikka yrittää etsiäkin jotain, niin melkein kaikki on jotain 0/3 slotteja, vaikka ennen vuotta 2005 kaikki toimi mainiosti. Mulla on DNA:n adsl 512/512 ja ne nyt muutti hinnoittelua tästä vuodesta alkaen eli hinnat tippui muutaman euron, oisko voinut DNA tehdä jotain muutoksia verkkoon, että liikenne kusee näin pahasti? Ottaa kyl päähän aika railakkaasti kun ei enää pysty mitään hakemaan.
Mulla teki samaa, kun olin passivena, vaihdoin activeen ja toimii 100xparemmin.Mullakin on DNA:n laajakaista, ettei vika varmaan siinä oo kuitenkaan..

Joo samanlaista vikaa lykkää täälläkin, yhteys on 2M/512kb Netikka. Varsinkin ku searchaa tai yrittää ladata jotakin niin todella hidasta on. Pitäis varmaan vaihtaa aktiiviksi jos toimiis vaikka paremmin.

nemesis sanoi:
Mulla teki samaa, kun olin passivena, vaihdoin activeen ja toimii 100xparemmin.Mullakin on DNA:n laajakaista, ettei vika varmaan siinä oo kuitenkaan..

Nonni, laitoin itteni activeksi ja johan rupes pelaamaan! Mikä on se käytännön ero activen ja passiven välillä?
Tattis avusta :thumbs:

Itelläkin oli samaa ongelmaa, mutta se hävisi itestään ja koko ajan olen passivena ollut. Tiedä sitten mistä johtuu.

Passiivitilan ja aktiivitilan väliset ero käytännössä:

- passiivikäyttäjä voi ladata vain aktiivikäyttäjiltä, ei muilta passiveilta
- passiivikäyttäjällä on em. syystä vähemmän tavaraa ladattavissa ja sitämyöten vähemmän lähteitä
- passiivikäyttäjä saa haussa vähemmän hakutuloksia.
- passiivikäyttäjän nopeudet ovat samaa luokkaa joskin aktiivisena saa paljon helpommin täyttä kaistaa koska liikenne ei kulje palomuurin läpi purettuna
- passiivikäyttäjä rasittaa hubin isäntäkonetta huomattavasti enemmän koska kaikki haku ynnä muu liikkuu isäntäkoneen kautta kokoajan. Tästä johtuu mm. tahmaamista pahimmillaan.
- passiivikäyttäjien jakorajat ovat yleensä suurempia koska hubit haluavat suosia aktiveita.

active6jv.jpg

- http://www.indx.f2s.com/guide.htm

Käyttäkäähän siis sitä aktiivimoodia. Tuolta linkistä ohjeet sen laittoon jos se vain on mahdollista. Yleensä se on mutta ei jos palveluntarjoaja rajoittaa yhteyden.

Tollo kysymys, mutta onko siinä mitään ihmeellistä kun vaihtaa passiivisesta aktiiviseksi? eli täppä vain siihen kohtaan jossa mainitaan tää aktiivi-juttu, mutta tarviiko tehdä mitään muuta? :love:

Täällä on varmaan TOASnetin käyttäjiä. Saatteko te toimimaan DC++:aa aktiivitilassa? Itse olen säätänyt aika paljon ton ja palomuurin kanssa, mutta en saa toimimaan aktiivisena.

veijo esso sanoi:
Tollo kysymys, mutta onko siinä mitään ihmeellistä kun vaihtaa passiivisesta aktiiviseksi? eli täppä vain siihen kohtaan jossa mainitaan tää aktiivi-juttu, mutta tarviiko tehdä mitään muuta? :love:

Oma ip-osote vielä siihen viereiseen kenttään. Sit pitäis toimia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom