iltasyöminen dietillä

Mulla on tilanne sellanen, että vedän palautumisjuoman salin jälkeen vasta noin kello 20.00-21.00. Mites toi salin jälkeen syöminen kannattais hoitaa? Nukkumaan rupeen noin kello 24.00. Illalla kun ei sais syödä hiilareita ja taas salin jälkeisessä ateriassa pitäis olla hiilareita. Mitä syön?? Ja monelta?? Yritin söörtsillä ettiä vastausta mutta ei oikeen löytynyt ainakaan näin dietti aikaan liittyen.
Onko hyvä setti jos vedän ennen nukkumaan menoa puol desiä heraa ja puol desiä Kaseiinia?

Mutta mitä tossa välissä? 21-24

Itse tekisin näin: Kevyt palautumisjuoma 20:00. Hitaita hiilareita ja protskua 21:00 (esim. kaura/rahka hässäkkä). Kaseiinia ja kp oliivi tai rypsiöljyä 24:00.

Minulla menee myös treenit samanlain, ja olen selvittänyt tämän näin. Protskudrinkkin ennen salia, jonka jälkeen palautusjuomat (1:2 pr/hh) eli noin 21. Tuossa ~23.30 200+g raejuustoa ja ananasta ja ennen hampaiden pesua ruokalusikallinen rypsäriä.
;)

Vaikka treeni ois noin myöhään, niin oon silti yleensä kyllä pitänyt kiinni periaatteesta, että 1-1,5h treenin ja palautumisjuoman jälkeen syön päivän isoimman aterian, tosin ei mitään hurjastelua hiilareitten kanssa. Näin myös kisadietilläkin. (Tosin ne diettiateriat ei nyt niin kovin suuria ole milloinkaan...) Kone käy niin kovaa vauhtia treenin jälkeen, että voin huoletta tehdä niin, ja kun palautuminen on kovalla dietillä vähän hitaan puoleista, niin tää ratkaisu auttaa myös siihen. Toimii minulla.

No olisko tämmönen sitte hyvä suunnitelma:
klo 21.00 palautumisjuoma (desi heraa desi maltoo)
22.00 lämmin ateria esim. tummaa pastaa ja paistijauhelihaa (ei hirveetä settiä)
24.00 puol desiä heraa puol desiä kaseiinia.

Jos nyt päädyn tämmöseen niin meneekö pahasti pieleen?
Tossa kyllä tulee neljän tunnin sisään 3 "ateriaa".

Entä syöminen ennen salia?
Onko hyvä jos syön 13.00 kunnon lämpimän aterian sitte 16.00 välipala.
Ennen salia desi heraa noin kello 19.00?

Kiitos vastanneille!

qaz99qaz sanoi:
Mulla on tilanne sellanen, että vedän palautumisjuoman salin jälkeen vasta noin kello 20.00-21.00. Mites toi salin jälkeen syöminen kannattais hoitaa? Nukkumaan rupeen noin kello 24.00. Mutta mitä tossa välissä? 21-24

Itse vedän palkkarin joskus 19-20 välimaastossa (40 hh/40 p), kotiin päästyäni päivän toisen pääaterian (eli jotain wokkihässäkkää, pihviä yms. 500+ kcal) johon siis kuuluu hiilareitakin (riisi yms) siinä 20-21 aikoihin ja sitten 23 protskupirtelön (50g hera + 15ml rypsäri) ennen tutimaanmenoa. Eli vähän samantyylinen rytmi kun sulla mutta tuntia aikaisemmin.

qaz99qaz sanoi:
22.00 lämmin ateria esim. tummaa pastaa ja paistijauhelihaa (ei hirveetä settiä)

Kiitos vastanneille!

Hyvältä tää näin näyttää, että eikun menoks vaan! En mä ainakaan mitään parempaa keksi.

En tiedä miten pätee dieetillä mutta salipäivänähän voi ennen nukkumaanmenoakin syödä hiilareitakin koska ne käytetään sillon palautumiseen. Joku fiksumpi kertokoon hifiä asiasta.

Mikk0 sanoi:
En tiedä miten pätee dieetillä mutta salipäivänähän voi ennen nukkumaanmenoakin syödä hiilareitakin koska ne käytetään sillon palautumiseen. Joku fiksumpi kertokoon hifiä asiasta.

Ikuisen väittelyn aihe...... En kuitenkaan söisi hiilareita enää ennen nukkumaan menoa....

Iltasella muutenkaan en enää ota hirveesti hiilareita...

syömisestä

qaz99qaz sanoi:

Kiitos vastanneille!

Ihan hyvältähän tuo vaikuttaa, riippuen ehkä tavoitteista.

Itse ottaisin tuossa klo 22.00 200-250g paistijauhelihaa ja sen seurana pussillisen herne-maissi-paprikaa tms. keitettynä ja lisättynä puolella ruokalusikallisella auringonkukka tai oliviiöljyä. Oliiviöljy tosin on mun mielestä hemmetin pahan makuista, joten siksi tuo auringonkukkaöljy, voi siinä jotain muutakin fiksua tosin olla. Herne-maissi-paprika setin kun vedät niin jonkinasteisia hiilareita tulee vähän ainakin maissista, tosin tämä on pääsääntöisesti proteiini/rasva +min hh iltapala. Edellämainitussa tosin huomioonotetaan myös vihreän/kasvisten terveysvaikutukset funktionaalisena ruokana.

Toisekseen ottaisin sen yönmyötäisen protskudrinkin kello 23 (oletan että syöt noin myöhään olosuhteista johtuen) ja aamulla aamupunnerusten jälkeen sitten seuraavan drinksun sen 1dl kaurapuuron kanssa menemään, nämähän valmistuvat oikein hyvin jääkapissa+mikrossa samalla kun käy suihkussa ;)

Back
Ylös Bottom