Iltapalan hiilihydraatit/kasvuhormonin eritys

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jatkan nyt off topicia ja sanon, että kannattaa kokeilla tota Nyysiksen yhdessä Food Cornerissa tekemää tunasalaattia. Tuli purkkitonnikalaa, paketti kirsikkatomaatteja, kurkkua, polar-juustoa, sweet chili -kastiketta ja öljyä (jos tuna öljyssä niin sitten ei tartte). Tein eilen, kun teki mieli jotain vaihtelua rahkasta ja raejuustosta ja jumaliste oli hyvä :D

Ja jatketaan vielä vähän... Kyllähän hyvin saman tapasta ruokaa tulee iltapalaks syötyä melkein joka ilta. Tonnikala öljyssä ja sweet chili ihan kahdestaan on jo hyvä iltapala ja silleen aika usein syönkin, mut joskus, kuten eilen, tulee tulee mukaan laitettua tomaattia ja kurkkua ja joskus teen siitä ihan salaatin (eli laitan salaatinlehtiä myös ja saatan käyttää salaatinkastiketta). Juustoa (raejuustoa) tulee harvemmin lisäityä, kun sitä proteiinia tulee muutenkin ihan tarpeeks.

Kokeilumielessä olen tarkoituksella nyt pari kuukautta "säästänyt" aamupalan hiilarit (~60g) iltapalalle. Kropassa en ainakaan vielä ole huomannut mitään negatiivista muutosta, mutta nyt olen nukkunut huomattavasti paremmin. Liekö sitten johtuu tuosta hiilareiden syömisestä vai mistä, mutta en aio ainakaan muuttaa tätä rytmiä. Kasvuhormoneista ym. en osaa sanoa mitään :)

Mistäs toi muuten johtuu, että illalla syödyt hiilihydraatit parantaa nukkumista? Tossa pari viestiä ylempänä tosta just mainittiin ja Nyyssölä sanoi, että yks sokeroitu Skyr illalla on kuin unilääke. Tosin hänellä hiilarit on muuten jo lähellä ketoosidieetin määriä tällä hetkellä ni asia on ehkä vähän eri, mutta muualtakin olen kuullut, että esim. banaani illalla parantaa nukkumista hiilihydraattiensa takia. Mistähän se johtuu?

Off topic: tänään iltapalana oli lautasellinen puuroa, purkki tonnikalaa, salaattia, tomaatti, kurkkua, paprikaa, kiivi ja kaks kuppia vihreetä teetä. Toivottavasti mulla erittyy hormoneja yöllä vaikka söinkin puuroa ja kiiviä.

:face: Oli liian vaikea mietittäväksi, niin päätit vain arpoa satunnaisen vastauksen. Tuossa ei ole mitään järkeä.

???

Järkeä tai ei, niin en kyllä usko että aikaa on niin vähän, ettei ehtisi ottaa kokeilemalla selvää miten kroppa reagoi hiilareiden yms sijoitteluun päivän aikana.

???

Järkeä tai ei, niin en kyllä usko että aikaa on niin vähän, ettei ehtisi ottaa kokeilemalla selvää miten kroppa reagoi hiilareiden yms sijoitteluun päivän aikana.

Kerros nyt sitten vielä miten sää meinasit käytännössä "kroppaa kuuntelemalla" selvittää alkuperäisen kysyjän kysymykset eli a) vaikuttaako iltapalan hiilarit kasvuhormonin eritykseen ja b) vaikuttaako pituuskasvuun

Kerros nyt sitten vielä miten sää meinasit käytännössä "kroppaa kuuntelemalla" selvittää alkuperäisen kysyjän kysymykset eli a) vaikuttaako iltapalan hiilarit kasvuhormonin eritykseen ja b) vaikuttaako pituuskasvuun

No anteeksi nyt vain kauheasti, kun en maininnut että Off topic. Täytyypä olla tarkempi seuraavalla kerralla...

Tuskin maitotuotteet/hiilarit pituuskasvua haittaa tai ylipäätänsä kasvuhormonin eritystä, juurikin sen jälkipiikin takia. Pertti perusjamppa 14v syö nykypäivänä iltapalaksi pussin karkkia, jonka huuhtoo alas kokiksella ja kyllähän nuo tuntuu kasvavan koko ajan pidemmäksi.

Pituuskasvusta tosiaan tuskin tarvitsee olla huolissaan. Ennemmin kannattaa huolestua siitä, mitä tekee lihaskasvulle jos pihtailee hiilarinsaannissa ilta- tai iltapäivätreenin jälkeen

Etsinkö sulle jonkun ammattilaisen sanan siitä, ettei ole väliä milloin syöt niitä hiilareita? Itse söin 5 min sitten 120g (kuivapaino) couscousia enkä luultavasti silti räjähdä tai kutistu ensi yönä. En myöskään kasva Arnoldiksi yön aikana.

Etsi etsi. Taas pääs jutut menee "vähän" väärään aiheeseen. Eli tarkoituksena ei ollut kysyä millä iltapalalla nukkuu parhaiten, vaikuttaako melatoniiniin tai lihaskasvuun, vaan kysymyksenä oli vaikuttaako ennen nukkumaanmenoa syödyt hiilarit kasvuhormoni piikin voimakkuuteen?

Suositut

Back
Ylös Bottom