Iltapala

Anteeks jos samalta koneelta ei saa kirjoittaa , tarvii varmaan ostaa oma kone jos kerran bannit saa. Ei olla sama henkilö.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by WildChild
No niin sitä pitäs mennä. No tästä vois sanoa että:
Penkki 165kg
Maastaveto 210kg
Kyykky 200kg
Hauis kääntö käsipainoilla vuorotahtiin 34kg per käsi 6*/käsi
Dippi 70kg lisä *4
siinä ny jotain konkreettisia, koko ajan nousussa 2 ja puol vuotta sitte paino oli 67kg nyt 98-99 vaihtelee parhaimmillaan ollu 99,4kg

Luuletko sinä ihan tosissasi että joku painon kertyminen on kehittymistä? Varsinkaan sun hiilari-iltapaloilla saat läskiä kovaa vauhtia. Suosittelisin ehdottomasti himmaamaan painonnousua, jos dieetti on edessä, niin suurempi määrä rasvaa tietää pitempää dieettiä ja kovempaa lihaskatoa miinuskaloreilla.

Originally posted by Mike
Luuletko sinä ihan tosissasi että joku painon kertyminen on kehittymistä? Varsinkaan sun hiilari-iltapaloilla saat läskiä kovaa vauhtia. Suosittelisin ehdottomasti himmaamaan painonnousua, jos dieetti on edessä, niin suurempi määrä rasvaa tietää pitempää dieettiä ja kovempaa lihaskatoa miinuskaloreilla.
Niinku mä sanoin et jos paino nousee sillee et vattalihakset ei näy yhtää ni sit antaa himmat. Ja ei 16 rasvaprosentti viä paha oo. ja siihen dieettiin on vielä paaljon aikaa.

Noniih.. eli paljon nyt on ollut juttua siitä että iltapalalan tulisi tai siis sen olisi hyvä olla hiilariton eli proteiinia + rasvat.. Olisikos jotain käytännön toteutuksia tälle iltapalalle? ja mites tuon rasvan kanssa? pikkasen on pelkoa ton rasvan kanssa kun on niin paljon joka paikassa juttua siitä kuinka kaikki rasva lihottaa ja niin etiäppäin... pitäisikös sitten ostaa jotain kalanmaksaöljy tabuja tai muuta vastaavia?

Jonksun vakkariiltapala:
1 purkki maitorahkaa
maitoa
pikkasen banaanijugurttia

Sauvasekottimella sekaisin ja iltapala on valmis juotavaksi.
Ei kannata sekotelle tohon öljyjä kun ne pilaa makuelämyksen, ottaa ne sitten erikseen ton jälkeen.
Tollanen satsi on helppo saada alas vaikka ei oliskaan nälkä, koska sen voi juoda ja se maistuu oikeastaan pelkästään tolle banaanijugurtille.

Originally posted by Tomi
Heeeheheh, en tietenkään pahastu. Immosen metodeissa mua taisi kuitenkin eniten kummastuttaa ne 5-10 tunnin syömättömyydet ennen treeniä ja kropan treenaaminen 3-5 kertaa viikossa kokonaan. Tai tätä Immosen metodia kertoo käyttävänsä Universal Fitness Shopin säikeinen goljatti. :)

Mutta Hannibal, olet oikeassa. Olen mennyt rasvojen kanssa perse edellä puuhun, mutta nyt elämäntehtäväni on saarnata Sakkeuksen ja sinun kanssasi kaikille pakkotoistolaisille rasvojen tärkeydestä *).

*) Rintafile ja Wintikka, nyt ei puhuta sellaisista rasvoista

:kippis1:

Itseänikin Immosen systeemeissä kummastuttaa mm.

a. se että 3x ateriointi päivässä olisi parempi kuin 4,5,6 tai 7.
b. se, ettei yli 4h syömättömyydellä ennen treeniä olisi jatkuvassa käytössä kehitystä laskevaa vaikutusta
c. omega3/omega6 suhteen merkityksellisyyden väheksyminen
(esim oliiviöljy jyllää Immosen mielestä rypsiin, toki siinä on vähän parempi kertatyydyttymättömät/monityydyttymättömät-suhde)

Mutta sen sijaan syömättömyyden siirtämisellä 1-2h -> 3-4h on mielettömästi positiivisia vaikutuksia. Olin näistäkin tietoinen osittain jo ennen harmonisen olemassaoloa, ja viimeisen parin vuoden sisällä, etenkin viimeisen vuoden sisällä, on tieto edelleen lisääntynyt, ihan muista lähteistä kuin harmonisesta dieetistä. Aiheesta oonkin palstalla saarnannut jo ihan tarpeeksi, joten ei faktoista nyt tämän enempää, etsiköön se ketä kiinnostaa. Joka tapauksessa "in real life" on joka ikinen harrastelija, kuntoilija, bodari, voimanostaja ja painonnostaja huomannut eron parempaan kun oon opastanu ravinnossa ja neuvonut samalla pidentämään _HIEMAN_ ateriointiväliä ennen treeniä, kuin myös kiinnittämään huomiota siihen mitä ennen treeniä syö. Tasapainoinen välipala 2.5h ennen, tavallinen ateria 3-3.5h, isompi ateria 3.5-4h. Nälkä kyllä häviää parin ekan kokeilun jälkeen, ja silloinkin kun se ei vielä häviä ennen treeniä, se häviää kyllä treenatessa ekan 10 min sisällä. Pakkotoistostakin on tullut kiittäviä privaviestejä, kuin myös topikeissa löylyä.

Jos oikein kammoksuu teoreettista hivenen suurempaa kataboliaa lihaksissa kun on tunnin pidempään syömättä, voi toki ottaa pienen proteiinidrinkin ennen treeniä.

Ite oon kokeillu _pari_ kertaa jopa yli 5h syömättömyytta ja silloinkin jaksaa helvetin hyvin. Mutta jatkuvassa käytössä minusta 2.5-4h riippuen ruuasta, on optimaaliaika. Ettei _teoriassakaan_ riskeeraisi lihaskasvua.

Originally posted by Sakkeus
Ite oon kokeillu _pari_ kertaa jopa yli 5h syömättömyytta ja silloinkin jaksaa helvetin hyvin. Mutta jatkuvassa käytössä minusta 2.5-4h riippuen ruuasta, on optimaaliaika. Ettei _teoriassakaan_ riskeeraisi lihaskasvua.

Minulla taitaa olla pisin syömättömyysaika ennen treeniä 4 1/2 tunnin luokkaa. Silloin treenasin normaalia myöhemmin, joskus klo 20 aikoihin, ja olin jo ajatellut jättäväni treenin kokonaan väliin, koska tuntui siltä, että ei tässä pysty treenaamaan kunnolla näin pitkän syömättömyyden jälkeen. Mutta ison kupin vihreää teetä jälkeen vedin kyllä yhden parhaista selkätreeneistä koskaan - kulmasoudussa ennätyspainoilla kaksi ylimääräistä toistoa jne., järjetön hikoilu ja pumppi. Tosin tuntui siltä, että treenin loppuvaiheessa väsähti pahemmin kuin "normaalissa" treenissä. Eli oltiin vissiin jokseenkin on the edge tai jotain..

Moni varmaankin oudoksuu ja karttaa tuollaisia syömättömyysmaratoneja ennen treeniä siksi, että olo saattaa yksinkertaisesti olla niin hutera ja "heikko" usean tunnin syömättömyyden jälkeen, ettei uskalla kokeilla. Mutta se hutera olo katoaa ensimmäisen kovan sarjan jälkeen..:evil:

Tuleeko kellään mieleen sitten niitä vähähiilarisia iltapaloja. Siis ruokaa, ei mitään öljyjä tai jauhoja. Onko esim. puuro huono hiilareittensa takia. Entäs joku ruisleipä ym.

Originally posted by PorinKarhu
Tuleeko kellään mieleen sitten niitä vähähiilarisia iltapaloja. Siis ruokaa, ei mitään öljyjä tai jauhoja.

No vaikka puoli purkkia tonnikalaa öljyssä + puoli purkkia raejuustoa sekaisin. Plus kananmuna pari, jos ei kolesterolit pelota. Onhan näitä vaihtoehtoja.

Originally posted by PorinKarhu
Tuleeko kellään mieleen sitten niitä vähähiilarisia iltapaloja. Siis ruokaa, ei mitään öljyjä tai jauhoja. Onko esim. puuro huono hiilareittensa takia. Entäs joku ruisleipä ym.
Aika useasti syön illalla broilerin koiven. IMHO huippu hyvää. Ruisleipä muuten hyvää muttei ole vähähiilarinen.

12 kananmunan valkuaista + 200grammaa raejuustoa + mausteeksi esim paprikaa, valkopippuria, suolaa tms. Vatkaat sekasin ja laitat voiodeltuun uunivuokaan ja 200 asteeseen. Valmista kun on keskeltä kohonnut ja kypsynyt. Sekaan voi myös heittää esim. kinkkua, tunaa, sipulia, paprikaa, oliiveja, ihan mistä tykkää. Helppoa ja hyvää.

vielä pari juttua..

heh. ei siin mittää pahaa oo ;)
kiitoksia mittausvinkeistä.
Mut jos ei oo vaakaa nii osaatteko sanoo paljon on suunnilleen normaali ruokalusikallinen kooltaan?
millilitraa??

kiitos jos etukäteen.

niin a viel sellainen kysymys et onko sama asia 30g ja 30 ml?
varmaan tyhmä kysymys....

mites on tän asian laita muuten

onko paha kasvuhormonin erittymisen maksimoimisen kannalta jos syö pari rusleipää iltapalaksi.
vai kuuluisko iltapalan olla sit lähes hiilihydraatiton?

Riippuu tilanteesta, kyllä hiilareitakin on hyvä saada. Itse ku teen treenin niin myöhään, on pakko syödä ja reilusti vaikka yhen aikaan yöllä.

niin.

on se tottakai hyvä hyödyntää hiilareitakin (varsinkin kun aikeessa on kasvattaa lisää massaa)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom