Ilmoja pidellyt - Pakkiksen sääthread

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mxm
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tehdäänkö Suomessa muuta kuin valitetaan keleistä? Ensin on liian loskaista ja kylmää, sitten liikaa lunta, sitten talvi ei lopukaan, sitten tulee kevät ja lumet eivät sula, sitten on 20 astetta lämmintä ja sekin on liikaa. Kohta on taas viileä ja sateinen kesä edessä, mikä sekin tietysti harmittaa. Voi perhana. On se vaikeaa.
Tämä voisi johtua siitä faktasta, että meillä on ne neljä vuodenaikaa ja ERITTÄIN vaihtelevat kelit verrattuna lähestulkoon mihin tahansa osaan maailmasta. Ihmiset pitävät erilaisista ilmoista, mä esimerkiksi en pidä näin kuumasta, koska mulla on ahdistava olo, pidän enemmän viileästä keväästä ja syksystä. En silti saa kertoa mielipidettäni, koska se on demoksen ja ties kuinka monen muun mielestä valittamista, koska HE sattuvat pitämään juuri tästä kelistä.

Pakko se on tulla tänne valittamaan tätä kuumuutta! :D

Ja hellettä pukkaa vielä pitkäks aikaa... FFFFUUUUUUUUUUuuuuuuuuuuuuuuuuu

Semmonen +22 astetta olis just napsakka.

On tää Suomi vittumainen paikka. Talvella on liian kylmä ja kesällä on liian kuuma (niinä harvoina päivinä kun ei sada).

prkl että oli kuuma duunissa tänää, hiki valu ku vähäki oli ulkona :D onneksi autossa ilmastointi, mutta ei pidä valittaa kohta se talvi tulee.

Meitsi kyllä diggailee helteistä, tosin töissä olenkin hyvin ilmastoidussa toimistossa.

Eilenkin pari tuntia tuli ulkona reippailtua, ei siinä muuta kun aurinkorasvaa + päähän jotain (huivi on aika hyvä, sitä voi kastella välillä) ja paljon juomista (ei pelkkää vettä). Syödä kanssa pitää vaikka ruokahalua ei oikeen olekkaan helteellä.

Kyllä kesä on parasta aikaa! Ymmärrän että moni saa tuskailla helteiden kanssa, itse diggailen vaan. :) Ja keskiviikkona mökille, mikäs sen parempaa!

Kun nyt tulee päivittäin 10-12h oltua ulkona, alkaa hiukan harmittaa tämä helle... Kahdeksan paikkeille aamulla on vielä ihan sopiva mutta sitten onkin kuuteen asti paita läpimärkä samantien jos pitää ja menee 2-3l vettä pullosta päivässä...

Ei näissä helteissä ole vikaa, mutta uv-säteilyt on päin persettä. Jos täällä on +30 ja jossain neekerin perseessä +15 niin silti täällä uv-säteilyarvo on esim. 5 vähemmän.

Tämä voisi johtua siitä faktasta, että meillä on ne neljä vuodenaikaa ja ERITTÄIN vaihtelevat kelit verrattuna lähestulkoon mihin tahansa osaan maailmasta. Ihmiset pitävät erilaisista ilmoista, mä esimerkiksi en pidä näin kuumasta, koska mulla on ahdistava olo, pidän enemmän viileästä keväästä ja syksystä. En silti saa kertoa mielipidettäni, koska se on demoksen ja ties kuinka monen muun mielestä valittamista, koska HE sattuvat pitämään juuri tästä kelistä.

Minä nyt en ihan ole samaa mieltä. Otin ihan huvikseni kuukaisittaiset keskilämpötilatilastot vuoden lämpimimmältä ja kylmimmältä ajanjaksolta:

Thessalonki (Kreikka): +30 kesällä, +7 talvella
Bryssel (Belgia): +22 kesällä, +3 talvella
Turku: +16 kesällä, -5 talvella

Näitä esimerkkejä voisi kaivella enemmänkin, mutta eikö tämä riitä? Sää vaihtelee kaikkialla. Suomessa asuvia suomalaisia enemmän olen kuullut säistä valittavan vain Brysselissä asuvien englantilaisten...

No, onhan tässä nyt ihan lähiaikoina ollut enemmän noita ääripäitä kun ennen. Viime talvi oli poikkeuksellisen kylmä ja nyt sitten on hurjia helteitä.

Itse vihaan kylmää ja siitä valitan niin kauan kun olen haudassa, mutta liian kuuma ei minulle ole (suomessa). Kuumaan pystyn sopeutumaan ja rakastan kesää.

Jos saisin kaukosäätimellä lämpötilaa säätää, kyllä pikkasen viileämpää saisi olla, mutta tämä kelpaa!

Meren lähellä on kyllä kiva asua. Eilen illalla juoksin rantsuun, siinä vähän jumppasin kuntolaitteilla ja sitten kävin vielä uimassa. Vesi oli lämmintä, mukava oli uiskennella. Sitten suihkuun ja hölkkäillen kotiin katsomaan peliä, mikäs sen parempaa.

Itä-Helsinki ftw!

Toivottavasti tulee tänään sitä luvattua ukkosta! :haart: Piristäis kyllä näiden helteiden keskellä. Mä en enää uskalla olla auringossa, kun oon jo nyt ihan ruskistunut vaikka käytän 50-suojakertoimen aurinkorasvaa.

Ei oo meitä keleillä härnätty viime päivinä, mut nyt alkaa jo monttu aueta näitä katsellessa :hyvä:

Just, haistakaa nyt jo vittu. Siinä vaiheessa ei oo enää kivaa kun meinaa hukkua hikeen nukkuessa ja paskalla käydessä ei vartalosta löydy kuivaa paikkaa. Lisäksi ihmisten on näköjään vaikea uskoa, että kaikki eivät pidä helteistä ja että oltaisiin sitten heti valittamassa kylmyydestä kun kelit viilenee.

Just, haistakaa nyt jo vittu.

Heh, muistahan nyt ettei ne helteiden fanittajat oikeasti vaikuta niihin keleihin, elleivät sitten jotain käänteisiä sadetansseja suorita onnistuneesti.

Se on mitä se on, turha kiihtyä vaikka osa ihmisistä hurraakin koville helteille. Ota rauhallisesti, ei tule niin kuuma!

Heh, muistahan nyt ettei ne helteiden fanittajat oikeasti vaikuta niihin keleihin, elleivät sitten jotain käänteisiä sadetansseja suorita onnistuneesti.

Se on mitä se on, turha kiihtyä vaikka osa ihmisistä hurraakin koville helteille. Ota rauhallisesti, ei tule niin kuuma!

Juu en tiedä saiko viestistäni sen kuvan, että purkaisin vitutustani helteistä pitäjiin (tai Tanttuun), mikä ei siis ollut tarkoitus. Haistakaa vittu -kommentin heitin ihan konkretisoimaan ketutustani, en suinkaan kohdistamaan sitä kehenkään :D. Mustakin helteet on ihan kivoja jos on mahdollisuus pulahtaa järveen vilvoittelemaan, mutta yleisesti ottaen ovat perseestä.

Jep jep! Kyllä se helle itseäkin vituttaa täpötäydessä metrossa seisoessa kun hiki valuu norona, meikäläinen vielä hikoilee kun sika mikä on välillä aika kiusallista.

Mutta kun huomenna herään mökiltä ja pulahdan aamu-uinnille, ei varmaan vituta yhtään se helle. :)

Sää vaihtelee kaikkialla. Suomessa asuvia suomalaisia enemmän olen kuullut säistä valittavan vain Brysselissä asuvien englantilaisten...
Vaihtelee toki mutta Suomessa sää vaihtelee eniten koko maailmassa. Enkä minäkään säästä valita, helvetin hieno ilma on ja muuta - on vaan niin helvetin kuuma.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom