Ilmoja pidellyt - Pakkiksen sääthread

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mxm
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo tosi syvällä lumiurassa paikotellen on kiskot, pakko hiljentää reippaasti kiskojen yli ajaessa. Ja aikamoista rumputusta, on jouset ja iskarit kovilla nyt. Saattaa tosiaan lähteä ihan minne sattuu käsistä kiskourasta ykskaks jos on vauhtia tarpeeksi ja hyvin sattuu uraan rengas. Sporakiskot on kyllä nyt ihan myrkkyä.

Vetäsin just tänään Töölössä melkein poikittain kun perä lähti raiteille ja etupää oli poissa raiteilta, heitti aika pahasti vinoon ohjauksen. Fillareille noi on ihan tappokamaa jopa kesällä jos ovat kosteita. Pitkittäin jos meet kiskoille, niin varmaan otat lipat.

Mun kautta saa lumihommiin jeesiä ainakin Tampereen, Turun, Porin ja Jyväskylän alueilla. Siis lumien pudotusta esim. kerrostalon katolta yms. Paikallisten raksayrittäjien toimesta. Niillä on pelit ja vehkeet mennä liukkaille katoille.

Monessa kohtaa tulee vielä kiire kun tulee suojasäät. Senverran pahannäkösesti joidenkin kattojen reunoilla on tuota lunta. Sellanen iso lumikokkare saattaa jopa tappaa jos päälle tulee!

Mutta sen Suomessa aina tietää, että oli se keli mikä tahansa niin tulee vitunmoista kitinää kuinka se on taas väärin.

Totta.

Mua ei talvi hirveästi hetkauta, mitä nyt iho kuolee ja muuta ikävää, mut kyllä sen kestää. Tänään tosin vähän meloi keskustassa, kun tän suuren kaupunkimme "ydin"keskustan kadut on lämmitetty, mutta lunta tuli niin paljon, että nyt se ei suinkaan ole sulana (eikä sen puoleen lumessakaan), vaan koko alueella on sellainen parin sentin jääkerros <3 Tietenkään ei oo juuri hiekotettukaan, niin siel sit pääsee luistellen etenemään.

Huomasin muuten, että mun takapihalle on tippumassa siistei kinoksii ylempien kerrosten parvekkeilta, tai ne on lasitettu, mut niis reunois on sellasii kasoi ja ikkunalaudoil kans. hehe. Onneks tuol on lunta niin paljon, ettei kyl oo pelkoo, et siellä oon. Pitäis varmaan alkaa kolailee niitäkin poies, mut ei mulla ole lapiotakaan.... Vois varmaan alkaa tehdä tutkimusretkiä noihin taloyhtiön tiloihin jos löytyis joku.

Ulkona on aika vittumaista pienillä kaduilla nyt kun Helsingin kaupunki on asettanut lumenauraajille ylityökiellon (Helsingillä perse auki lumien takia) kuulin tutulta kapupungin työntekijältä että normi 12h päivät nyt sitte max 8h ja enempää sakkia ei palkata :hyvä:

Ulkona on aika vittumaista pienillä kaduilla nyt kun Helsingin kaupunki on asettanut lumenauraajille ylityökiellon (Helsingillä perse auki lumien takia) kuulin tutulta kapupungin työntekijältä että normi 12h päivät nyt sitte max 8h ja enempää sakkia ei palkata :hyvä:

Kyllä siellä kans jokaista hiton kinosta aurataan ja mitää kiirettä ei pidetä. Just tossa yks päivä katselin kun varmaan 15 minuuttia meni kun yksi noheva mies traktorillaan putsaili jalkakäytävän pätkää pysäkin ympäriltä. :D

Onneks ollaan sentään päästy eroon niistä saatanan -30 päiväpakkasista. (etelä-Suomessa ainakin)
Ei nyt ihan etelässä, mutta Värtsilässä taas tänä aamuna -31.

No voi helvetti, tämäkin vielä. Turvallisuus ja liikenteen sujuvuus pitäisi olla kyllä etusijalla. Säästäkööt jostain muusta joka ei ole oikeasti tärkeätä. Eilen illalla olin dosän perässä valoissa ja dösän perä lähti heittää lumen paljoudesta ja liukkaudesta johtuen vastakkaiselle kaistalle lähdössä, näkemisen arvoinen ilme sillä viereisen kaistan autokuskilla kun meinasi saada dösänperän sivusta päällensä. Tänään jäi keskustaan meno väliin lumitilanteen takia, liian vaarallista touhua siellä ajelu juuri nyt. Päättäjät on täysin dorkia!

Itsellä meni eilen koko ilta lumitöissä. Ensin piti askarrella parvekkeen ovi auki olohuoneen ikkunan kautta, kun parvekkeella oli niin paljon lunta, ettei ulospäin kääntyvää ovea saanut auki. Toissapäivänä pudottelivat kattolumia ja hyvä määrä niistä tupsahti suoraan ylimmän kerroksen (7. krs) avopartsille. Oli aika hurjan näköinen, kun siinä ~1,5m2 laarissa oli 1,5m kerros lunta. Rupesi jo hirvittämään, että sortuu koko paska ja piti ruveta askartelemaan sitä puhtaaksi. Pikkuisen kyllä korkeanpaikankammoisena hirvitti puuhastella siellä, kun vanhoissa taloissa muutenkin kaiteet melko matalia ja partsin lattialle pakkautunutta lunta on sellainen ~15cm kerros, jonka päällä piti seistä. Hrrr..

Myöhemmin kävin sitten vielä kaivamassa auton esiin lumen keskeltä, kun on parkissa tuossa kadunvarressa. Ja kun vauhtiin olin päässyt, niin raivasimpa siinä samalla ihan hyvää hyvyyttäni toiselle puolen katua yhden paikan jollekin onnelliselle. Tuli hyvä mieli. :)

Kohta se vasta riemu repeää, kun kelit lämpenee ja aletaan saada kunnon suojalumimyräköitä. Ne kun ensin kinostuu ja sitten jäätyy, niin on pikkusen nihkeämpi esim. yrittää kaivaa autoa hangesta Clas Ohlsonilta ostetulla muovilapiolla.

Forecan pitkä sääennuste ainakin lupaa hyvää :D http://foreca.com/Finland/Helsinki?tenday

Ihana helpotus tuo forecan ennustus. Josko se kevät alkaisi ihan oikeasti. Meikällä ei ole koskaan ollut mitään masennusta talvella, eikä nytkään, mut on aikanut jo ihan tosissaan vituttamaan lumi ja ihmiset, jotka mukamas niin vitun iloisina hehkuttaa lunta. Siinä ei ole mitään hauskaa kun 15 metriä sekunissa tulee vaakatasossa jääpalasia naamaan ja se on ihan sama mihin suuntaan kävelet, aina tulee vastaan.

oon muuten huomannu että talvi masentaa myös muualta suomeen muuttaneita eli talvimasennus ei liitykään itse suomalaisiin ihmisiin vaan nimenomaan suomen talveen.

Mun pitää virallisesti ilmoittaa että ei vituta pakkaset yhtään. Sitten ku kesällä vituttaa kuumuus ja kuivuus nii voin rauhassa avautua kun tallennan tämän toteamuksen tänne.

Oon edelleen enemmän talvi- kuin kesäihmisiä. Kesällä vituttaa ku on kuuma ja niitä vaatteitaki voi vähentää vaan tiettyyn pisteeseen asti. Kylmyyden kanssa pärjää aina ku lyö vaan lisää kampetta päälle. Mulla on kyllä muitakin vaikuttimia tähän mielipiteeseen koska mun kämpässä on aina kesällä sellainen +30 lämmintä ku aurinko paistaa suoraa sisään. Sitä vittumaisuutta ei pääse pakenemaan edes yöllä. Lisäksi olen säälittävissä sisätöissä eikä tuolla ulkona tarvi jäätyä kuin työmatkat pyörällä (n. 5km suuntaansa).

Edit: Just sopivasti tuon Miken merkin alle :D

Kerrankin kunnon talvi. Nytkin aivan upea keli. Harmi vain että joutuu toimistolla olla. Viikonloppuna luultavasti sitten tuleekin jo räntää...:(

Masennuksesta tuli mieleen. Tällä viikolla on vissii ollu piiritystilanne joka päivä jossain. Ihmekö tuo, selitys on simppeli: Lunta tuloo ja kansalla menöö hermot!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom