Ilmoja pidellyt - Pakkiksen sääthread

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mxm
  • Aloitettu Aloitettu
Jos on tarpeeks kylmä riittävän pitkään ni päästään ehkä citykaneista eroon.Samoin kerjäläiset häipyy takas lämpimiin maihin.

Tässä pari positiivista asiaa pakkasesta näin stadilaisesta näkökulmasta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuossa tunti sitten oli aika passeli sää. Ei tuullut ja oli joku -5. Ei enempää kiitos. Näkeekö joku mitään perustetta jollekin -20 pakkaselle? Siis ihan järkiperuste. Ei sille ole, lumet pysyy maassa vähemmälläkin.
Muistelen lukeneeni, että kovat pakkaset nitistää varsin paljon bakteereita ja siten influenssatapaukset ja muut nuhat vähänevät varsin paljon. En nyt pysty tähän heittämään mitään linkkiä. Näin muistelen, voin olla ihan hyvin väärässä.

Edit: Olin väärässä. http://yle.fi/alueet/lahti/2009/12/paukkupakkanen_tappaa_polypunkit_muttei_tepsi_popoihin_1271703.html

yle.fi sanoi:
Pakkasella bakteeri elää hiljaiseloa

Vanhan kansan uskomus väittää, että pakkanen tappaa bakteerit ja virukset. Uskomus on enemmän tarua kuin totta, paljastaa Eviran eläintautivirologian tutkimusyksikön johtaja Liisa Kaartinen.

- Ei pakkanen bakteereita tapa. Pakkaseen säilötään bakteereita ja viruksia. Laboratoriossakin säilytämme kannat kylmässä, jotta ne säilyisivät vuosia, jopa vuosikymmeniä. Desinfiointikonstina pakastaminen ei siis toimi.

Pakkanen kuitenkin estää bakteerien sekä virusten jakautumisen ja siten määrän lisääntymisen. Parhaiten pöpöt saa hengiltä auringonvalolla ja kuivuudella. Kuumentaminen keittämättä tai paistamalla tappaa mikrobit tehokkaasti.

Edit 2:
Jos on tarpeeks kylmä riittävän pitkään ni päästään ehkä citykaneista eroon.Samoin kerjäläiset häipyy takas lämpimiin maihin.
Tai sitten kaupunki majoittaa kerjäläislapset johonkin hotelliin verorahoilla.

Kylymähän siellä on, mutta niinhä se talvella pitääkin. Eikait se ole mikkään talvi kun kengät kastuu. Pistäis kunno ennätyspakkaset että saatais tutista!

Just soppeli keli kun -10c stadissa, arskakin mollotteli hetken päivällä. Mie tykkään.

Kyllä pakkaset pittää talvella olla! Tulis nyt oikeen kunnolla, jotain yli -30C. Oli makia joskus ala-asteella oisko se ollu -98 vai -99, ku viimeks rikottiin pakkasennätyksiä. Ruokavälitunti ja kaikkien pakko mennä ulos, lämpömittari näytti napakat -41C. Tais jäähä vuorenvallotukset leikkimättä :dance:

Ja tuli tossa aamulla todistettua taas että on tuo Volvo mahtava talviauto. :thumbs:

Näkeekö joku mitään perustetta jollekin -20 pakkaselle? Siis ihan järkiperuste. Ei sille ole, lumet pysyy maassa vähemmälläkin.
Ainakaan tommosella pakkasella ei kylvetä teitä täyteen suolaa. Pikkupakkanen ja lumisade on tuossa kaikkein pahin yhdistelmä, keinotekoinen loskapaskakurakeli on silloin taattu. Muuten olen kyllä itsekin parin pakkasasteen kannattajia.

Meillä näytti aamulla pakkasmittaria -22,5astetta ja luntakin on varmaan 5-10cm. Lisää lunta tänne kyllä kaipaisi jouluksi. Tuollainen kirpsakka pakkaskelikin oli ihan tervetullut. Mä oon tehnyt pyhän lupauksen itseni kanssa, että sitä mukaa kun lähivuosina lumiraja ja somalit siirtyy ylemmäs Suomessa, siirryn minäkin kohti pohjoista, muutosta karkuun ;)

Kyllä kunnon talvi pitää olla.

talvi1.jpg

talvi.jpg

Meillä näytti aamulla pakkasmittaria -22,5astetta ja luntakin on varmaan 5-10cm. Lisää lunta tänne kyllä kaipaisi jouluksi. Tuollainen kirpsakka pakkaskelikin oli ihan tervetullut. Mä oon tehnyt pyhän lupauksen itseni kanssa, että sitä mukaa kun lähivuosina lumiraja ja somalit siirtyy ylemmäs Suomessa, siirryn minäkin kohti pohjoista, muutosta karkuun ;)

Kyllä kunnon talvi pitää olla.

talvi1.jpg

talvi.jpg

Pakko oli lainata kuvatkin kun oli niin mahtava fiilis. Ja muutenkin tolle postaukselle täydellinen komp.

Tuossa tunti sitten oli aika passeli sää. Ei tuullut ja oli joku -5. Ei enempää kiitos. Näkeekö joku mitään perustetta jollekin -20 pakkaselle? Siis ihan järkiperuste. Ei sille ole, lumet pysyy maassa vähemmälläkin.
Kyllähän tuo mukavasti piristää kävellä tuolla ja kun ilmakin on kauniin kirkas yleensä kovalla pakkasella.
Pölypunkit on hyvä myös tappaa petivaatteista pitämällä petivaatteita päivän yli ulkona.
Ulkoa on myös kiva tulla sisälle, laittaa takka ja sauna päälle, nauttia kuuma minttukaakao ja rakastella karhuntaljan päällä takkatulen loisteessa. :pano:

Ei kai ne kanit mihinkään katoa, niillä on turkki. Mut noi romanialaiset ihmisapinat varmaan katoavat.
Juurihan noi apinat telkussa kertoivat että himassa on yhtä kylmää. Siellä ei vaan kukaan kustanna hotelliöitä valtion rahoilla heille kovemmilla pakkasilla, kuten Suomessa kohta kustannetaan.

-26 kärjessä, onnea vain sinne. Olen ollut -34 asteisessa pakkasessa intissä ja se ei ole todellakaan mitään kivaa. Ennemmin muutan asumaan romanialaisten kämppään, jossa ei ole takkaa eikä pesää tarjolla ja pölypunkit hengaa sohvalla. -10 huomenna stadissa, vitun marjat sanon minä, linnottaudun sisälle. Ja sunnuntaina pitäis kuvata ulkona, jee jee ja vielä varsin tuulisella paikalla. Tosin mallia enemmän säälin.

-26 kärjessä, onnea vain sinne. Olen ollut -34 asteisessa pakkasessa intissä ja se ei ole todellakaan mitään kivaa. Ennemmin muutan asumaan romanialaisten kämppään, jossa ei ole takkaa eikä pesää tarjolla ja pölypunkit hengaa sohvalla. -10 huomenna stadissa, vitun marjat sanon minä, linnottaudun sisälle. Ja sunnuntaina pitäis kuvata ulkona, jee jee ja vielä varsin tuulisella paikalla. Tosin mallia enemmän säälin.
Botykuvia ilmeisesti? ;)

Mutta joo eipä toi tässä päivällä enää niin hirveen kylmältä tuntu, aamulenkillä se itku meinas pahiten tulla. En kyllä käsitä miten joskus pentuna on jaksanu heilua ulkona innoissaan niissä -25-30 keleissä mitä ei oo näkyny viimeseen 10 vuoteen ainakaan.

Veneilijänä tiedän ettei ole huonoja kelejä, on vain huono varusteita.
Ton voi kyllä allekirjoittaa täysin.

-22 näyttää mittari täällä susirajalla.

Mitä suomalaiset tekevät eri lämpötiloissa verrattuna siihen, mitä muualla maailmalla tapahtuu:

+15 °C:
Espanjalaiset käyttävät pipoa, hanskoja ja toppatakkeja.
Suomalaiset ottavat aurinkoa.

+10 °C:
Ranskalaiset yrittävät turhaan saada keskuslämmityksen päälle.
Suomalaiset istuttavat kukkia.

+5 °C:
Italialaiset autot eivät käynnisty.
Suomalaiset ajelevat avoautoilla.

0 °C:
Puhdas vesi jäätyy.
Vantaanjoen vesi muuttuu vähän paksummaksi.

-5 °C:
Kaliforniassa löydetään ensimmäiset kylmään kuolleet.
Suomalaisten juhannusjuhlat loppuvat.

-10 °C :
Skotlantilaiset laittavat lämmön päälle kodeissaan.
Suomalaiset alkavat käyttää pitkähihaista paitaa.

-20 °C :
Ruotsalaiset pysyttelevät sisätiloissa.
Suomalaiset grillaavat viimeiset makkarat ennen talvea.

-30 °C :
Puolet kreikkalaisista jäätyy kuoliaaksi.
Suomalaiset alkavat kuivata pyykkiä sisällä.

-40 °C
Valejoulupukit muuttavat etelään.
Suomen armeijan talviharjoitus perutaan liian lämpimän sään takia.

-50 °C :
Tanskalaisilta putoavat hampaat suusta.
Suomalaiset vuokraavat videoelokuvia ja pysyttelevät sisällä.

-60 °C :
Jääkarhut evakuoivat Pohjoisnavan.
Suomen armeijan talviharjoitus alkaa.

-70 °C :
Siperialaiset muuttavat Moskovaan.
Suomalaisilta palaa pinna kun Kossua ei voi enää säilyttää ulkona.

-273 °C :
Absoluuttinen nollapiste.
Suomalaiset sanovat toisilleen: "Perkele, että ulkona on kylmä!"

-300 °C :
Helvetti jäätyy.
Suomi voittaa Euroviisut.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom