Ilmaisia pelejä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tapio
  • Aloitettu Aloitettu

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Mistähän voi latailla ilmaisia pelejä, vaikka vähän vanhempia?
Pac-man löytyy, ehkä pikkasen uudempia..
Noita vanhempia pelejä kuulemma jotkut pelitalot levittävät ilmaiseksi.

Kiitos Tomi.
Mä viihdyn mutta pelejä en ole löytänyt, paitsi pacmanin.
:)
Aihe tuli oikeestaan mieleen kun latasin tossa aikasemmin olleesta linkistä need for speedin demon, oli muuten hieno.
Pitänee ostaa pleikkariin (mä en omista tietokonetta).

Voi tapio sua, liikkistä tavata noin neitseellistä maaperää. Laillisesti voit pelejä imuttaa vaikka edome:sta. Siellä on kokonaisia ilmaisia pelejä tai kaupallisten pelien demoja, joilla voi koittaa ekan tason pelata ja sitten päättää käveleekö kauppaan ja ostaa pelin.

Toisaalta voit myydä sielusi paholaiselle ja imuttaa koneelle vaikka DC++:n tai emulen ja vetää kovalevyn täyteen piraattikopioita. Tästä pitäis tulla huono omatunto kun pelikodareilta jää sun pennoset saamatta vaikka ne on yömyöhään viilannut jonkun varjon reunaa siiden näköiseksi.

Neitseellistä maaperää..ai mä vai
:)
Mä oon yrittänyt myydä itseni paholaiselle mutta kun kazaalta kun latailen taidot ei riitä laittaa peliä päälle, ilmeisesti vaatii jotain koodauksia mitä lie.
Täytyypä huomenna kokeilla jos tuo edome onnistuisi.

Karlos Azaahan ei kannata liiemmin luottaa suurempien tiedostojen lataamisessa, koska sinne on saattanut joku innokas nimeltämainitsematon goatsettaja laittaa 600mt kaikenlaista levittelyä tony hawk proskaterin nimissä. :thumbs:
Ei muuta kuin myyt sielus ja hommaat DC++ tai alat orjuuttamaan vaihtoehtoisesti ed2k-tietoverkkoa(emule, edonkey sun muut emonkeyt) epäpyhissä suunnitelmissasi. Ja ei tässä vielä kaikki!
Tämän lisäksi voit korruptoida viattoman neitseellisen sielusi vielä bittorrentilla, jonka jälkeen ei ole enään paluuta entiseen.

THE POWER OF CHRIST COMPELS YOU!

Jos aiot Meksikon Juareziin suunnata niin mä ainakin suosittelen ehdottomasti tuota dc++ -ohjelmaa. Mun mielestä paras p2p-ohjelma. Helppo käyttää ja ladatut tiedostot ovat oikeita eikä mitään feikkipaskaa...

Pelejä saat lähimmästä pelikaupasta niin paljon kuin jaksat kantaa.

Avoin keskustelu warettamisesta pistää vihaksi. Miksei saman tien pohdiskella yhdessä, minkälaisen takin sisään on helpointa tyhjentää luontaistuotekaupan protskuhylly samalla kun kaveri harhauttaa myyjää?

Varastamista se on kaikki. Vittu. :curs:

Luepas "kaikenlaista" tuo alkuperäinen kysymys uudestaan.
Ei se ole varastamista jos saa ilmaiseksi ladata.
Protskuhyllyn luultavasti parhaiten tyhjentäisi mustalaismekko päällä kun toinen kysyisi hormoneita tiskin takaa.

Originally posted by tapio
Mistähän voi latailla ilmaisia pelejä, vaikka vähän vanhempia?
Pac-man löytyy, ehkä pikkasen uudempia..
Noita vanhempia pelejä kuulemma jotkut pelitalot levittävät ilmaiseksi.

Hae netistä hakusanalla Abandonware, niin johan pitäisi löytyä. Nämä ovat pelejä joita ei enää ole (ollut pitkään aikaan) myynnissä. Korjatkaa jos olen väärässä, mutta luulisin että tämä abandonware-jakelu on jopa laillista. Yksi hyvä saitti on esimerkiksi http://www.the-underdogs.org/

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Hakusanalla "Freeware" löytyy varmasti kanssa.

Esim. ei mikään ikäloppu mutta silti mahtava -GRAND THEFT AUTO julkaistiin juuri ilmaisversiona, luulisi löytyvän Googlettimella helposti.

Kyllähän noita vanhoja pelejä on jo julkaistu ilmaiseksi vaikka kuinka. Ei muuta kun ettimään vaan!

Originally posted by tapio
Ei se ole varastamista jos saa ilmaiseksi ladata.
On se jos kama ei ole ilmaisjakeluun tarkoitettu. P2P-verkoista löytyvästä kaman imppauksesta 99% menee varkauskategoriaan.

Mun on vähän vaikeaa ymmärtää tätä varastamisjuttua. Jos imen pelin netistä, niin mä varastan sen, right? Eli pelintekijä menettää jotain kun mä sen varastan? No mitä se menettää? :david: Eikö se ole pelintekijöille ihan sama jätänkö kokonaan ostamatta sen pelin vai imenkö netistä. Ei sitä voi rinnastaa esim proteiinipönikän varastamiseen kaupasta - silloinhan sen protskun tekijät todella menettää jotain fyysistä. Jos mä imen pelin netistä niin kukaan ei menetä yhtään mitään. :piis:

Myös hidden&dangerous deluxe on julkaistu ilmaiseksi. Kannattaa ladata! Se on paranneltu versio originaalista pelistä..
Tai sitten on olemassa ilmainen nettiräiskintä enemy territory. Se on myös tutustumisen arvoinen!

Originally posted by VahvaJussi
Mun on vähän vaikeaa ymmärtää tätä varastamisjuttua. Jos imen pelin netistä, niin mä varastan sen, right? Eli pelintekijä menettää jotain kun mä sen varastan? No mitä se menettää? :david: Eikö se ole pelintekijöille ihan sama jätänkö kokonaan ostamatta sen pelin vai imenkö netistä. Ei sitä voi rinnastaa esim proteiinipönikän varastamiseen kaupasta - silloinhan sen protskun tekijät todella menettää jotain fyysistä. Jos mä imen pelin netistä niin kukaan ei menetä yhtään mitään. :piis:

Juuri näin minäkin tuon warettamisen perustelen. Ne pelintekijät ei menetä siinä mitään jos mä lataan niitten pelin, koska en missään tapauksessa ostaisi sitä...

Asiaa pitää ajatella sillä tavalla, että ostaisitko ne pelit kaupasta, joita waretat, mikäli waretus ei olisi mahdollista. Jos ostaisit niin pelifirma menettää myyntituloja. Itse koodarit yleensä saavat palkkansa riippumatta siitä, miten hyvin peli menee kaupaksi, mutta ehkä jotkut bonukset jäävät saamatta ja firman tuotto pienenee joka tarkoittaa laadun huonontamista kun jostain se vaje on otettava seuraavaan peliprojektiin tai pulju menee nurin.

Itse waretan, koska se on protesti törkeitä hintoja vastaan. Hyvin harvat pelit ovat 50-60 euron arvoisia eli hinnan pitäisi kertoa sitten siitä laadusta, mutta näin ei ole. Laadukasta peliä kun pelaa sen verran pitkään kyllästymättä, että rahaa riittää sitten uuteen joskus myöhemmin.

Lisäksi waretan, koska testaan erilaisia pelejä. Suurin osa on täyttä paskaa. Pelit joita pelaan aktiivisesti, löytyvät usein myös alkuperäisinä, mutta muutamat pelit eivät, koska rahatilanne on mikä on ja se ei ole peruste, mutta ehkä saan paikattua aukon sitten kun rahaa on.

Elokuvat on sama homma. Vuokraan DVD:t, jotka löytyvät ja loput imen netistä. Noin 30 euroa DVD-elokuvasta on ryöväystä.

Originally posted by VahvaJussi
Pelintekijän palkan maksaa pelin kustantaja / jakelija, joka tekee pelille business plänin, missä käytännössä kerrotaan pelin myyntihinta myytyjen kappaleiden lukumäärällä tulopuolella ja menopuolella kehityksen ja markkinoinnin kulut. Ilman rahaa kodareille ja artisteille ei tule peliä, jonka voisit warettaa. Mitä isompi porukka imuttaa pelit ilmaiseksi sitä pienemmät markkinat peleille on => pelejä tehdään joko vähemmän tai halvemmalla.

Sun logiikalla on ihan okei että joka peliä ostetaan julkaisupäivänä tasan se yksi kappale joka levitetään sitten verkkoon muiden ilmaiseksi impattavaksi. Jos kaikki ajattelevat samalla lailla on kohta joko kaikki pelit on kohta jotain ville-5-vee freewarepaskaa tai sitten sen yhden kopion hinta on pyöreet kymmenen miljoonaa taalaa - kuka ostaa, käsi ylös?

Minkä tahansa tuotteen hinnassa pitää saada muuttuvat kulut, kehityskulut ja markkinointikulut takaisin jos haluaa tehdä voittoa ja siten jatkaa busineksessa. Ainoa ero patukan ja softapaketin välillä on se, että kulut on jakautunut noihin kategorioihin eri tavalla.

Ittekin oon vertaisverkoista impannut paljon musiikkia - hävitän fileet vähän ajan päästä ja ostan levyt joista pidin.

Originally posted by Energia
Itse waretan, koska se on protesti törkeitä hintoja vastaan.
Mitä useampi warettaa, sitä kovempaa hintaa pitää pyytää niiltä niiloilta jotka ostavat lailliset kopiot.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom