Ikämies 37v. treenaa: elo-joulu KEHITYS

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Avilla
  • Aloitettu Aloitettu
Tässä jonkinmoinen yhteenveto Elokuu-04 alkaneesta treenauksesta:

penkki: ( kg kulloinenkin maksimi.)

elok. 45
syys 60
loka 70
marr 75
joulu 80

- vinopenassa -10kg noista tuloksista.

kyykky:

elok 45
syys 60
loka 70
marr 80
joulu 90

mave:

elok 50
syys 60
loka 80
marr 100
joulu 115

pystyp. seisten:

elok 25
syys 30
loka 35
marr 45
joulu 50

pakkoveto telineestä: ( lantion-polvenkork. välistä )

elok 80
syys 100
loka 140
marr 160
joulu 180

Oman painon kehitys:

elok: 75
joulu: 80 !

yhteistulos: ( pena kyyk mave )

elok: 45 + 45 +50 = 140 kg
jouluk: 80 + 90 + 115 = 285 kg

Asetetut tavoitteet:

- oma paino 80kg: TOTEUTUI
- penkki omasta painosta, väh 80kg: TOTEUTUI
- yhteistulos väh 250kg: TOTEUTUI

Jatketaan tästä, kiitos kaikille NATURAALI-treenajille Itäsuomeen vinkeistä :-)

Avilla sanoi:
Tässä jonkinmoinen yhteenveto Elokuu-04 alkaneesta treenauksesta:

penkki: ( kg kulloinenkin maksimi.)

elok. 45
syys 60
loka 70
marr 75
joulu 80

- vinopenassa -10kg noista tuloksista.

kyykky:

elok 45
syys 60
loka 70
marr 80
joulu 90

mave:

elok 50
syys 60
loka 80
marr 100
joulu 115

pystyp. seisten:

elok 25
syys 30
loka 35
marr 45
joulu 50

pakkoveto telineestä: ( lantion-polvenkork. välistä )

elok 80
syys 100
loka 140
marr 160
joulu 180

Oman painon kehitys:

elok: 75
joulu: 80 !

yhteistulos: ( pena kyyk mave )

elok: 45 + 45 +50 = 140 kg
jouluk: 80 + 90 + 115 = 285 kg

Asetetut tavoitteet:

Jatketaan tästä, kiitos kaikille NATURAALI-treenajille Itäsuomeen vinkeistä :-)

Laittaisitko tähän millaisella ohjelmalla olet treenannut?

Täydet viisi tähteä koko viestin quottauksesta. :thumbs:

Mutta joo, ohjelma ja ruokavalio + ravinteet kehiin. Käyp katteeks.

Joo.. Tossa tosiaan on toi pikavastaus-nappikin :)...

Mukavaa kehiytystä, älä lopeta reenaamistasi, vaikkei ei tulokset tuu jatkossa prosentuaalisesti samalla tavalla nouseen...

Avilla sanoi:
Asetetut tavoitteet:

Onnea vaan! Se siitä seuraa kun jaksaa vaan uskoa itseensä ja panostaa. Mitkäs on seuraavat tavoitteet?

Melko kehitys...onnia. Nostat pian sonnia.

Tuloksiin kun vertaa niin itellä ei oo tapahtunut kehitystä oikeestaan yhtään mutta ehkä meillä onkin eri tähtäimet. Ehkä sitä vois joskus yrittää itekin panostaa voimapuoleen välillä. Noh, ehkä ensi vuonna.

Mä kehityin about 7-8kk:ssa näihin tuloksiin 105kg penkki 135kyykky 160kg maastaveto, mutta oon kyl reenannutki melko ahkerasti ja 5 kertaa viikos.

PeeP sanoi:
Mä kehityin about 7-8kk:ssa näihin tuloksiin 105kg penkki 135kyykky 160kg maastaveto, mutta oon kyl reenannutki melko ahkerasti ja 5 kertaa viikos.
Ehkä panit merkille, että tredin aloittaja on sinua 20 vuotta vanhempi eli se oma testotuotanto / -tasot on jo laskuvaiheessa tai ainakin status quo-moodissa :)

Olin 31-vuotias pallero kun aloitin ja vuodessa sain penkin 120 kiloon, kyykyssä en ole maksimia kokeillut mutta kutosia tulee 140:llä, mavea teen harvoin; silloin tangossa 120-130 ja kuutosia vedetään. Toivottavasti mahdollisimman moni kolmekymppinen sohvaperuna herää ja hoksaa ettei vielä ole liian myöhäistä aloittaa, ei todellakaan. Tsemiä kaikille "ikä-äijille" treeneihin!

ps. Eilen törmäsin salilla kaveriini joka aloitti reilu vuosi sitten kanssani salillakäynnin. Hän jaksoi 2 kk ja lopetti sitten. Nyt kun aurinko pilkotti oli mies taas raahautunut salille hinkkaamaan runkkupenkkiä ja alaselkähauista. Ilme oli kaverilla näkemisen arvoinen, ja arvatenkin huhu minun roinaamisesta lähti leviämään välittömästi, onhan painoakin tullut ~10 kg lisää. Jotkut eivät vaan usko kovaan työhön ja panostamiseen johonkin. Peace out.

Jkk sanoi:
Olin 31-vuotias pallero kun aloitin ja vuodessa sain penkin 120 kiloon, kyykyssä en ole maksimia kokeillut mutta kutosia tulee 140:llä, mavea teen harvoin; silloin tangossa 120-130 ja kuutosia vedetään. Toivottavasti mahdollisimman moni kolmekymppinen sohvaperuna herää ja hoksaa ettei vielä ole liian myöhäistä aloittaa, ei todellakaan. Tsemiä kaikille "ikä-äijille" treeneihin!

Aloitin kanssa treenin tämän vuoden alussa ja tulokset tuntuu nousevan kokoajan. Vanhat kaks kymppisenä tehdyt ennätykset on jo rikottu :hyper:
En tiedä mistä boostia oikein löytyy, mutta eteenpäin mennään sanoi mummo lumessa :)

Ja bonuksena: oma libido pulputtaa kivasti wanhaan malliin kun olo ja mieli on treenin ja kohentuneen yleiskunnon myötä virkeämpi! ;)

Jkk sanoi:
Ehkä panit merkille, että tredin aloittaja on sinua 20 vuotta vanhempi eli se oma testotuotanto / -tasot on jo laskuvaiheessa tai ainakin status quo-moodissa :)

ps. Eilen törmäsin salilla kaveriini joka aloitti reilu vuosi sitten kanssani salillakäynnin. Hän jaksoi 2 kk ja lopetti sitten. Nyt kun aurinko pilkotti oli mies taas raahautunut salille hinkkaamaan runkkupenkkiä ja alaselkähauista. Ilme oli kaverilla näkemisen arvoinen, ja arvatenkin huhu minun roinaamisesta lähti leviämään välittömästi, onhan painoakin tullut ~10 kg lisää. Jotkut eivät vaan usko kovaan työhön ja panostamiseen johonkin. Peace out.
Joo huomasin kyl ja hyvä suoritus, sinulla myös jatkakaa samaan mallii :thumbs:

Terve pitkästä aikaa. Avillan treenin perusteet.

Avalon sanoi:
Laittaisitko tähän millaisella ohjelmalla olet treenannut?

Sori kaikille jotka on seuranneet tätä threadia, oli koko kevät niin kiire töissä ettei ole ehtinyt vastaamaan.

Joo, noi treenit:

- vaan 2 kertaa viikossa, hiilari/protskutankkaus ennen treeniä tai 1-2 h aterian jälkeen.
- lämmittelyt käsipainot, ja ylätalja,
- penkki/vinopena/pystypunnerrus samana päivänä, vaihdelleen aloitusliikettä per viikko.
- jalkapäivänä mave ja kyykky, sekä telinestä ( vastaa pukeilta vetoa) veto.
- ei liikaa eri liikkeitä per harjoitus, eikä liikaa toistoja.

Aloitin niin että katsoin kuukauden "jumppaamisen" jälkeen maksimit kaikissa liikkeissä. Puolitin ne jolloin sain aloituspainon, niistä sitten 20-15 toistoa, 2 sarjaa. VAIN 2 sarjaa per liike ! Sitten siitä joka viikko 2.5 kiloa lisää rautaa, ja lyhyempi sarja. 3 kk päästä tulee sitten ykköset. koska olin vetänyt lonkkaa vuosia, aloitin pitkillä sarjoilla ihan nivelten vuoksi että tottuvat.

Sitten aloitin uudestaan, puolitin nyt saadut ykköset, ja aloitin kympin sarjoilla.
Edelleenkin teen vaan sen 2 sarjaa, ja 2 harjoitusta per viikko.

Näin ikäheppuna ei kannata lähteä treenaamaan useammin, palautuminen on niinpaljon hitampaa kuin 20 vee sitten. Sitten välipäivinä levätään ja sydään.
Siinä kaikki !

Lisäravinteita on tullut vedettyä joka päivä; monivitamiini/hivenaineet ja protskut välipaloina. Kerran viikossa kunnon pihvi, ja joka aamu puuroa.

Harjoitukset on astetta kovempia kuin nuorena, tai siltä ne ainakin tuntuu. :-)

Nyt kun on mennyt jo 8 kk aloittamisesta, ja peruskunto on tehty, lyhennän sarjoja jälleen: penkissä lämmittely 10-15 toistoa, ja sitten vaan 2 toistoa per kymmenen kiloa lisää, ja maksimilla sitten niin monta kuin menee. Uusia tuloksia tulee sitten toukokuu-kesäkuu vaiheilla.

Sitä en tiedä, miten jatkossa tulokset nousee, mutta ainakin peruskunto ja peruslihaskunto on parantunut yllättävän hyvin.

Back
Ylös Bottom