GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%

Ikä ja sen vaikutus kehitykseen?

On alkanut kovasti mietityttämään oma ikäni ja sen vaikutus kehitykseen,mahtaako olla jotain kolmenkympinkriisiä vai lieneekö mitä:(

...mutta asiaan...

Olen siis aloittanut 25vuotiaana käymään salilla ja nyt siis treenaillut sen kolmisen vuotta tavoitteellisesti( verenmaku suussa;) )

Jossain vaiheessa tuon kolmenvuoden aikana puraisi kisakärpänen...ja samalla mieletön epävarmuus.mietin ja pyörittelen päässäni asioita:Olenko kisoissa liian vanha? ja sitten tietenkin näytän rumalta nuorten tyttöjen rinnalla:) ja ehdinkö ikinä saavuttamaan tarvittavaa lihasmassaa,kun vasta 50v mennessä?Jos kisaisin parin vuoden päästä,olisin siis 31v ja tulokas...kuulostaako hieman hassulle?Eikö kolmekymppisenä yleensä olla jo kokeneita kisaajia ja ehkä muutama kisa saatettu voittaakin?Sitten sokerina pohjalla on että olen synnyttänyt kaksi lasta(viimeisin 4v sitten)ja takuu varmana näkyy vatsan ja lantion rakanteessa...eipä ole niin kapea kuin joskus parhaimpia vuosina.
Joten empä tiedä uskaltaako koskaan lavalle näillä puutteilla?

mulla kun on sellainen kuva että body fitness puolella tytöt ovat aloittaneen treenailun jo vaippa-iässä ja omistautuneet lajille siis koko ikänsä.Mulla vasta "fitness elämää" takana 3v ja suuri epätoivo iskee toisinaan...

jos jollain samoja ajatuksia,olisi mukava kuulla.Taikka jos joku tietää jonkin hyvän esimerkin kisaajasta body fitnesissä joka on aloittanut myöhempää treenailun ja menestynyt vielä,lukisin siitä mielelläni ja imisin itseeni uskoa huomiseen.

Ei se ikä vaikuta kehitykseen kun ei anna vaikuttaa:D Tottakai palautuminen yms. on hitaampaa mitä enemmän ikää tulee mutta kyllä sen lajiin tarvittavan lihasmassan saa hankittua vaikka minkä ikäisenä. Aika monta äiti-ihmistäkin lavalle on noussut, eikä mahdollisesti raskauksien myötä leventynyttä keskivartaloa kannata turhaa stressata. Se on se kokonaisuus mikä ratkaisee. Nyt vain treenaat kovaa ja nautit matkasta:rock: Hommaa pätevä valmentaja, jos ei vielä sellaista ole tai arvioita leirillä. Kokeneet silmät osaavat arvioida milloin on aika lähteä kisaamaan.

Olenko kisoissa liian vanha? ja sitten tietenkin näytän rumalta nuorten tyttöjen rinnalla:) ja ehdinkö ikinä saavuttamaan tarvittavaa lihasmassaa,kun vasta 50v mennessä?Jos kisaisin parin vuoden päästä,olisin siis 31v ja tulokas...kuulostaako hieman hassulle?Eikö kolmekymppisenä yleensä olla jo kokeneita kisaajia ja ehkä muutama kisa saatettu voittaakin?Sitten sokerina pohjalla on että olen synnyttänyt kaksi lasta(viimeisin 4v sitten)ja takuu varmana näkyy vatsan ja lantion rakanteessa...eipä ole niin kapea kuin joskus parhaimpia vuosina.
Joten empä tiedä uskaltaako koskaan lavalle näillä puutteilla?

Hei,

Et todellakaan ole kisoihin liian vanha etkä näytä rumalta nuorten rinnalla. Nuori olet itsekin. Saavutat lihasmassaa treenaamalla kovaa ja tavoitteellisesti. Se milloin sinun kannattaa kisata, niin se kannattaa arvioittaa jollain kokeneella kisaajalla tai valmentajalla. Asennetta ja uskoa itseesi :).

Minä olen 39v. 3 lapsen äiti ja voitin viime vuonna tulokaskisan rinta rottingilla. En usko, että näytin rumalta nuorten tyttöjen rinnalla :D. Tuomarit arvioivat ja muut spekuloivat. Itse päätä miltä sinusta tuntuu ja minkä annat vaikuttaa itseesi.

niin ja eikös synnytyksen aiheuttama lantionseudun leveneminen ole vain hyvästä...? tässähän haetaan tiimalasia tai X-muotoa, vyötäröä taas en usko että synnyttäminen saisi levenemään (raskauskiloja ei lasketa, ne pystyy laihduttamaan)

Mulla on siis pahan laatuinen asennevamma:)...niin mulle on kerrottu aiemminkin.Treenarini (joka myös toimittaa miesystäväni virkaa;) ), on sanonut mulle että muualla ei ole vikaa,kisoja ajatellen, kuin korvien välissä;)
Elikkä lihasmassan kasvun lisäksi on kasvettava ainakin metri ihmisenä...

Hei,

Et todellakaan ole kisoihin liian vanha etkä näytä rumalta nuorten rinnalla. Nuori olet itsekin. Saavutat lihasmassaa treenaamalla kovaa ja tavoitteellisesti. Se milloin sinun kannattaa kisata, niin se kannattaa arvioittaa jollain kokeneella kisaajalla tai valmentajalla. Asennetta ja uskoa itseesi :).

Minä olen 39v. 3 lapsen äiti ja voitin viime vuonna tulokaskisan rinta rottingilla. En usko, että näytin rumalta nuorten tyttöjen rinnalla :D. Tuomarit arvioivat ja muut spekuloivat. Itse päätä miltä sinusta tuntuu ja minkä annat vaikuttaa itseesi.
Jep jep, jos 39v näyttää tältä, niin enpä olisi huolissani 25 vuotiaana. 14 vuotta aikaa rakentaa itsestään yhtä upea kuin tämä täti tässä.

attachment.php

Liitteet

• IMG_9140-10.webp
    IMG_9140-10.webp
    57,3 KB · Katsottu: 2 065
Hmm, lantio ei raskauksien ja synnytysten jälkeen levene kyllä yhtikäs mihinkään, vaan suhteellisen hyvin palautuu normiin.
Ja ikä on numeroita, minä 46 v. aion nousta lavalle nuorten ja nättien joukkoon ja olen taatusti kaunein ja paraskuntoisin senikäinen ( ja ainoa, varmaan )!!!! Ja ylpeydellä kannan jokaisen ryppyni sekä lihakseni,kun ylväästi lavalle astelen...

Ihanaa kesää kaikille!

Ja ikä on numeroita, minä 46 v. aion nousta lavalle nuorten ja nättien joukkoon ja olen taatusti kaunein ja paraskuntoisin senikäinen ( ja ainoa, varmaan )!!!! Ja ylpeydellä kannan jokaisen ryppyni sekä lihakseni,kun ylväästi lavalle astelen...

WAU! Todella kadehdittavan itsevarma asenne.Tsemppiä ja onnea kisoihin!

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Juu ei, se X-malli tehdään enemmänkin olkapäillä, selällä, sekä pyöreillä reisillä ja kapealla vyötäröllä.

Kyllä mielestäni X:n muotoinen rakenne helpottaa asiaa. Lihakset tulee vaan siihen päälle, mutta mitä suurempi on lantion ja vyötärön välinen ero, sen parempi.

Hmm, lantio ei raskauksien ja synnytysten jälkeen levene kyllä yhtikäs mihinkään, vaan suhteellisen hyvin palautuu normiin.

Ihanaa kesää kaikille!

Olen ymmärtänyt että tämä on yksilöllistä, joillakin lantio levenee pysyvästi ja joillakin palautuu vuoden sisällä ennalleen. Maalaisjärjellä heittäisin että jos on luonnostaan tosi kapea lantio, lantion on pakko leventyä jotta lapsi voisi tulla ulos. Muuten taas kyse on pikemminkin liikakiloista (lihotaan lantioon), ja kilot tietysti saa laihdutettua pois.

Mutta tämä nyt oli muutenkin vähän off-topic, tuli vaan mieleen kun mietin tätä synnytyksen ja kisaamisen välistä yhteyttä. Ei kyllä pitäisi kenenkään kisaamista estää - when there is a will, there is a way. ;)

Kyllä mielestäni X:n muotoinen rakenne helpottaa asiaa. Lihakset tulee vaan siihen päälle, mutta mitä suurempi on lantion ja vyötärön välinen ero, sen parempi.

Normi elämässä kun puhutaan x-mallisesta tiimalasivartalosta, tarkoitetaan yleensä juuri kapeaa vyötäröä, kenties runsasta rintavarusta, leveähköä lantiota ja muhkeaa takapuskuria, mutta fitness X ei ole ihan vastaava.

Väitän, että leveästä lantiosta ei ole kuin esteettistä haittaa fitnessissä. Ja erityisen tärkeää tässä lajissa on se, minkä mallinen lantio on yläosastaan, kuinka kaunis ja sulavalinjainen on vyötärön ja lantion kaari.

Ja jos siinä on kaunis kaari, se tarkoittaa sitä, että vyötärö on tolkuttoman kapea, ei sitä, että lantio olisi leveä.

Jos pystyt linkittämään tänne kuvan jostain leveälanteisesta ja menestyneestä kisaajasta, niin annan oitis periksi tässä asiassa.

edit. Ja jos jotain ihan alkuperäiseen aiheeseenkin vastaisin, niin ikä ei todellakaan ole mikään este kilpailemiselle. Tuo Miken laittama kuva "susannahista" on täydellinen esimerkki ja kannustin. :)

Ja noista raskauden aiheuttamista pysyvistä muutoksista. Itelleni jäi raskaudesta esim. semmonen pikku kauneusvirhe, että toisen puolen kylkiluut on jonkin verran enemmän ulkonevat kuin toisen. Ja tämä johtuu siitä, raskauden aikanahan liitoskohdat löystyy ja pehmenee ja sattumoisin juniorin peppu oli siinä tietyssä kohdassa pitkän aikaa, kun ei mahtunut muuallakaan olemaan, kun oon niin lyhyt, eikä vauva mahtunu laskeutumaan.

Ens kerralla voiskin heti synnytyksen jälkeen vetästä tiukan korsetin päälle ja muokata koko kylkiluuston uuteen uskoon :lol2:

Minä aloitin treenaamisen salilla vasta 22-23 vuotiaana ja 4 vuotta aloituksen jälkeen kisasin ekan kerran. En nää sulla mitään ongelmaa jos tahtoa ja halua kisaamiseen löytyy.

En ole synnyttänyt, joten sen tuomiin mahdollisiin vartalon muutoksiin en ota kantaa. Mutta omaan kyllä leveän lantion ja siitä tietoisena panostanut treenini yläkroppaan. Oisinko pärjännyt paremmin kapeammalla persuksella -ei voi tietää. Tyytyväinen olen kuitenkin ja sillä mennään mitä on annettu.

Väitän, että leveästä lantiosta ei ole kuin esteettistä haittaa fitnessissä. Ja erityisen tärkeää tässä lajissa on se, minkä mallinen lantio on yläosastaan, kuinka kaunis ja sulavalinjainen on vyötärön ja lantion kaari.

Ja jos siinä on kaunis kaari, se tarkoittaa sitä, että vyötärö on tolkuttoman kapea, ei sitä, että lantio olisi leveä.
:lol2:

Kun aloin ajattelemaan asiaa tarkemmin,en olekaan enään varma kummassa on vika kun olen tasapaksu-pötkö:),siis leveässä lantiossa vai leveässä vyötärössä...mutta onnettoman pieni kaari siihen muodostuu vaikka rasvat on normissa.olisiko rakenteellinen puute joka on vaan hyväksyttävä ja yritettävä hämätä puutteita kasvattamalla niin hiivatisti lihaa muualle kehoon;)(aivan kuin se olisikin noin helppoa).Nyt kyl kesän aikana tiputan painon alas ja rasvat tuonne kymppiin että näkis pikkusen mihin suuntaan tuo vyötärä-lantio suhde tuosta muuttuu.

Maksa vipit ja laita kuvia Mimmien kuva osastoon, saat asiantuntevia kommentteja ja samalla pääset katsomaan myös esim. Susanahin ja jumppiksen muita kuvia.

Sulla kun nuo treenitulokset ja kehitys on sen verran muikeita, niin kannattaa harkita myös sitä toista vaihtoehtoa, jossa vain teoilla on merkitystä, ei ulkomuodolla.

Normi elämässä kun puhutaan x-mallisesta tiimalasivartalosta, tarkoitetaan yleensä juuri kapeaa vyötäröä, kenties runsasta rintavarusta, leveähköä lantiota ja muhkeaa takapuskuria, mutta fitness X ei ole ihan vastaava.

Eli olisiko mulla kerrankin jotain hyötyä olemattomasta lantiosta? :) Itseäni välillä vähän ahdistaa kun yläkroppa on numeroa suurempi kuin alakroppa, ja matalavyötäröisiä housuja ei ole mitään toivoa käyttää kun ne tippuisi pois päältä. Kysytään sitten näin päin että voiko lantio olla liian kapea? Siinäkin varmaan joku raja on että kuinka paljon lihaksilla pystyy "leventämään" lantiota suhteessa vyötäröön?

Kysytään sitten näin päin että voiko lantio olla liian kapea? Siinäkin varmaan joku raja on että kuinka paljon lihaksilla pystyy "leventämään" lantiota suhteessa vyötäröön?

Tässä se ratkaisu tulikin.Vyötäröä kun ei saa kapeammaksi niin sitten levennetään lantiota.elikkä meikäläiselle lantion-levennys-operaatio käyntiin;):) ...Epätoivoista x-mallin hakemista...:)

En tiedä, puhutaanko itseasiassa enää edes samasta asiasta, mutta... osui silmään tuolla Vaniljan blogissa yksi vanha kisakuva, ja jos siinä katsotte kuvan taustalla, line-upissa seisovien lantion seutua ja luustoa, niin ymmärrätte ehkä, mistä puhun. Jos ne lantion luut on leveät ja nimenomaan niin, että lantion yläosa on laaja, niin linja ei ole paras mahdollinen, siis fitness-silmälaseilla katseltuna.

IMG_9761-98.jpg

Ja ainoa kisaaja kuka tulee heti mieleen, jolla vois ainakin joidenkin kisakuvien perusteella sanoa olevan jo turhan kapea/pieni lantio on Latisha Wilder, joka onkin sitten rakennellut massaa pakaroihin ja reisien yläosaan sitä kompensoimaan. Kun kaikki läski sulatellaan lantion seudulta pois, niin lantion sivulla kopisee vain luut.

787mpp0621.jpg

Kuva: Ironmagazine.com

Miltäs näyttää kisaaja jolla on "liian leveä" lantio?

En muuten ole koskaan nähnyt kuvaa hyväkuntoisesta naisesta jolla olisi perinteisen käsityksen mukaan leveä lantio, kapea lanteisia ja normaalilanteisia kyllä löytyy... (saatan olla arvostelukyvytön)

vilma-liina, kiitos selityksestä! Taidan vieläkin katsoa kroppaa enemmän taviksen silmin. Toisaalta sitten joskus kun tämä massanlisäys ei enää kiinnosta, ottaisin ihan mielellään sen lopez-takamuksen.... ;)

Suositut

Back
Ylös Bottom