Ihottumaa Viking Powerista?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja juul
  • Aloitettu Aloitettu
Täytyy vielä lisätä aiempaan postaukseeni, että en ole siis itse saanut minkäänlaisia iho-oireita ikinä MISTÄÄN lisäravinteesta.

Viking Poweriakin tuli tuossa lämpimämpään vuodenaikaan syötyä joku 6kg, ihossa ei mitään muutoksia. Ja maku oli toki mieleen...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hmmm... Tulipa mieleeni sellainen seikka, josko ihottuma johtuisikin tosta kreatiinista, jota VP:iin on lisätty. snowracerhan sanoi, että hänelle tuli oireita nappailessaan Fastin kreatiinia. Olisikohan siinä syyllinen?

Tuntuu vaan aika kaukaa haetulta, että jostain väriaineista tulisi ihottumaa. Onhan monissa muissakin aineissa paljon väriaineita (esim. makeisissa ja limuissa), mutta ei niistä mitään oireita tule, vaikka niitä tulee/on tullut nautittua runsaastikin.

Ja vaikka VP:a on myytykin tuhansia pussukoita, ei se välttämättä tarkoita, etteikö juuri VP aiheuttaisi iho-oireita. Itse en esimerkiksi ennen tätä päivää epäillyt yhtään, että ihottuma johtuisi VP:sta. Itseasiassa kuvittelin sen olevan tämän kylmän talven syytä (-> iho kuivuu ja herkistyy esim. villalle) ja kenties liian vähäisen rasvan saannin syytä. Mene sitten ja tiedä. Toki nää kuivat läiskät voi johtuakin tosta mun alkuperäisestä epäilyn kohteesta, mutta kun muutkin nyt valittavat ihottumaläiskistään ja ovat samalla VP:n käyttäjiä, niin väkiseltäkiin mieltä kalvaa, josko se VP olisikin kaiken pahan alku ja juuri :evil:

Toisaalta lääkärissä käynti voisi kertoa totuuden. Sekin on käynnyt jo mielessä. Sen verran rumat noi punaiset ja hilseilevät läiskät käsivarsissa ovat :(

Hmm... Kyllähän väriaineet ja vastaavat voivat aiheuttaa allergisia reaktioita, mutta sitä on vaikea mennä sanomaan mitkä aineet kenellekin aiheuttavat syyhyä.

Oma tyttäreni (joka ei vielä 6-vuotiaana käytä lisäravinteita...) saa joskus ihottumaa ja kasvojen turvotusta karkeista ja varsinkin värillisistä karkeista. Joku viikko sitten päiväkodissa oli jollain tenavalla ollut synttärit ja hän oli tuonut punaisia tikkareita muille lapsille. Tytärkin söi ja seurauksena silmät turposivat umpeen.

Eli mistäköhän mausta/väristä sitä ihottumaa eniten tulee ?

en viitsi alottaa uutta threadia, mutta miten on, onko muilla samoja kokemuksia:

alotin taas tossa 2 viikkoa sitten kreatiinit ja nyt huomasin että taas tulee verta paskan mukana..mihinkään ei ota kipeää, eikä sitä edes huomaa jos ei satu kattoon pöntöön istunnon jälkeen.:rolleyes:

tätä on tapahtunu ennenki, mutta en oo osannu yhistää sitä kreatiiniin..

Onnex Luoja on suonu kropan, johon ei tuu ihottumaa mistään jauhoista. Eikä paskassakaan ole verta..:p

Originally posted by gold
alotin taas tossa 2 viikkoa sitten kreatiinit ja nyt huomasin että taas tulee verta paskan mukana..mihinkään ei ota kipeää, eikä sitä edes huomaa jos ei satu kattoon pöntöön istunnon jälkeen
Ei kuulosta IHAN normaalilta... Lekuriin!

Tota noin, näin allergisena tämän threadin lukeneena ja itse VP syöneenä epäilisin että viking powerissa oleva makeutus aine tekee sen ihottuman. Suklaahan aiheutta useimille iho ongelmia? ja mansikka on myös aika allergisoiva aine.
Itselläni ei kumpikaa aiheuta ongelmia, mutta nyt näin kovilla pakkasilla ilmankosteus on niin kuiva että se kuivattaa ihoa ja sit kun viellä syö sitrushedelmiä niin kylläpä iho kuivaa.
Tossa oli yhden hoitsun kanssa kanssa puhetta että useimilla ihmisillä näillä kovilla pakkasilla on jonkin asteen iho oireita. Jos käy 2 krt/pvä suihkussa niin ainakii toinen suihku olis hyvä olla vain viileässä vedessä. Kuuma vesi liuottaa ihosta ihon luontaista rasvaa pois. Kortisoni rasvat vaan lisää ihon kuivuutta,eli sen yhteydessä olis käytettävä myös kosteusvoidetta.

En usko, että vika johtuu pelkästään Viking Powerista. Itte saan näppyjä kaikista maustetuista jauhoista, joten epäilen myös sen johtuvan väri- ja maku-aineista.

en viitsi alottaa uutta threadia, mutta miten on, onko muilla samoja kokemuksia:

alotin taas tossa 2 viikkoa sitten kreatiinit ja nyt huomasin että taas tulee verta paskan mukana..mihinkään ei ota kipeää, eikä sitä edes huomaa jos ei satu kattoon pöntöön istunnon jälkeen.:rolleyes:

Jo et ole vielä käynyt lääkärissä...niin mene!

Veri määrät jotka eivät edes näy ulosteen mukana viittaavat aina johonkin "sisäiseen" ongelmaan, pohjukaissuoli-haava,vatsahaava ym.
Jos todellakin huomaat ulosteen mukana verta niin HETI lääkäriin.

Originally posted by Ilukemppainen
Olen kuullut että FASTin tuotteet aiheuttaa joillekkin kutiavia näppyjä ja ihottumaa!

Mulla kasvaa oikeassa kämmenessä karvoja ja selkäydin on surkastumassa; röntgenkuva löytyy. Onko vika Fastissa vai missä? :(

Sama vika ja ihmettelin mistä johtuu. Lopetin saman tien protskun, malton ja kreatiinin mäyhäämisen, jonka jälkeen yks kerrallaan parin viikon välein takas kuvioon. Kreatiinin myötä vaiva palasi.

Näyttäisi siltä, että ainakin mun tapauksessa sitä saa syödä jonkun 10g päivässä parin viikon ajan ennenkuin homma muuttuu veriseksi. Huomasin myös, että merkillä on jonkun verran vaikutusta (olisiko laaduissa eroja?), nimittäin Evolutionin kreatiinilla menkat alkaa nopeammin kuin Optimumin.

Nyttemmin mitään vaivaa ei ole ollut, kun otan kreatiinia 10g pelkästään palautusjuomassa.

Lopetin VP:n käytön ja ihottuma on alkanut kadota itsestään. Olis kyllä kiva tietää mikä tämän tarkalleenottaen aiheutti.

Originally posted by giu
Lopetin VP:n käytön ja ihottuma on alkanut kadota itsestään. Olis kyllä kiva tietää mikä tämän tarkalleenottaen aiheutti.

möh..ostin kanssa fastin massa protskua ja kurkku turpos melkein umpeen ja ääni muuttui käheäksi...en tiedä mikä tossa fastissa sit on...

niin tämä ei siis liittynyt mitenkään tohon giun postaukseen:D:rolleyes:

Itsellä kanssa tuli Whey 3:sen kanssa tankatessa jonkin sortin ihottumaa reiteen ja olkapäähän. Nyt hiukka yli kuukauden tankannu Best Wheytä ja ihottumasta ei tietoakaan. Ilmeisesti jokin kyseisessä tuotteessa aiheuttaa allergisen reaktion. Tietysti voipi olla että tuo Best Whey ei sitten sovi jollekkin toiselle ja Fasti taas sopii. :)

Mä vetelin Fastin whey3:sta, ja ihottumaa tuli olkapäihin ja käsivarsiin. Lopetin vähäksi aikaa, ja oireilu katosi. En tiedä varmasti että oliko syy juuri wheykolmosen, mutta kuitenkin.

Jos skeida on veristä, lääkäriin. Mahdollisesti peräpukamia, peräsuolihaavauma tms. ikävä kommervenkki. Sitten kun lääkärisetä työntää sormensa peräreikääsi, olosi saattaa olla hieman vaivautunut. Mene silti lääkäriin.

Originally posted by Ränämanni
Hmmm... Tulipa mieleeni sellainen seikka, josko ihottuma johtuisikin tosta kreatiinista, jota VP:iin on lisätty. snowracerhan sanoi, että hänelle tuli oireita nappailessaan Fastin kreatiinia. Olisikohan siinä syyllinen?

Moi! Minulla kans ollut kyseisen laista ihottumaa ja käytän Fastin kreatiinia. Nyt ajattelin pitää tauon ja kätsoa häviääkö läiskät. :rolleyes: VP en ole käyttänyt.

Originally posted by Nitsku
Hmm... Kyllähän väriaineet ja vastaavat voivat aiheuttaa allergisia reaktioita, mutta sitä on vaikea mennä sanomaan mitkä aineet kenellekin aiheuttavat syyhyä.

Oma tyttäreni (joka ei vielä 6-vuotiaana käytä lisäravinteita...) saa joskus ihottumaa ja kasvojen turvotusta karkeista ja varsinkin värillisistä karkeista. Joku viikko sitten päiväkodissa oli jollain tenavalla ollut synttärit ja hän oli tuonut punaisia tikkareita muille lapsille. Tytärkin söi ja seurauksena silmät turposivat umpeen.

Eli mistäköhän mausta/väristä sitä ihottumaa eniten tulee ?

Mä oon allerginen joillekin väriaineille ja juuri toi punainen väri on saanu mullakin silmät turvoksiin. Pienellä tutkinnalla syynä näyttäisi olevan punainen väri E120 (karmiini). Pakkausten tuoteselosteissa pitäis kyllä kyseinen koodi näkyä, joissakin mainitaan tuo karmiini ilman E-koodia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom