Ihomuutos

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kaotik
  • Aloitettu Aloitettu
Siis nyt olen kiinnitänyt huomiota forkussa tommoseen arkaan näppylään, joka minusta näyttää lähinnä mustalta. On ollut muistaakseni jonkinlainen arpi siinä, mikä on tavannut aueta osuessaa johonkin ja pikkasen elämän nesteet pyrkiny siitä pihalle. Nyt ehkä ~kuukauden jälkeen se on muuttunut kohonneemmaksi ja tummaksi, en muista onko tuossa kohdassa ollut luomea ennen. Voiko olla melanooma, ikää vasta 18v., onko syytä ruveta valkkaamaan arkkua?

Pari piciä:
SAM 0488 - Aijaa.com
SAM 0487 - Aijaa.com

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Käy ennemmin kysymässä alan ammattilaiselta, eikä meiltä sohvalekureilta.

Inhottaa käydä enää lääkärissä (koomista sinänsä, suuntautumassa itse alan suuntaan), pitää vaan luulosairaana, ettei tossa iässä mitään melanoomaa.

Inhottaa käydä enää lääkärissä (koomista sinänsä, suuntautumassa itse alan suuntaan), pitää vaan luulosairaana, ettei tossa iässä mitään melanoomaa.

Turhaan sinä tuollaista pelkäät. Suotta stressaat tuosta, kun voisit yhdellä reissulla käydä hakemassa tuohon varmistuksen. Se on win-win, koska jos se ei ole mitään vakavaa, niin voit olla jatkossa rauhallisin mielin, tai jos se vaatii hoitoa, niin silloin saat sitä samantien.

Noh mä nyt en oo mikään lääkäri(paitsi kynegologi) mutta mun mielestä toi ei nyt kovin pahalta vielä näytä. Näyttää että siinä on rupi. Onko se kuukauden nyt saanut olla rauhassa eikä ole tosta muuksi muuttunut? Kannattaa se kuitenkin käydä näyttämässä. Voihan tuo joku ihopöpö olla, tuskin melonooma kuitenkaan.

Lekuriin ja heti. Ei kannata langeta perisuomalaiseen syntiin, ei se mitään ole. Ja sit kun menee lekuriin, niin on jo myöhästä.
Näyttää kyllä tulehtuneelta ihorauhaselta tai luomelta.

Noh mä nyt en oo mikään lääkäri(paitsi kynegologi) mutta mun mielestä toi ei nyt kovin pahalta vielä näytä. Näyttää että siinä on rupi. Onko se kuukauden nyt saanut olla rauhassa eikä ole tosta muuksi muuttunut? Kannattaa se kuitenkin käydä näyttämässä. Voihan tuo joku ihopöpö olla, tuskin melonooma kuitenkaan.

Joo tai siis, aluksi noin kk sitten siihen tuli joku haava (en enää muista oliko siinä kohdassa alunperin luomi), mutta nyt parin kolmen päivän sisällä väri muuttu tommoseks ja on menny pikkasen koholle.

Kyllä se siitä rauhoittuu. Älä kuuntele noita ämmiä.

Jos pukkaa korkean kuumeen tai alkaa raaja mustua siitä ympäriltä, niin sitten saat käydä lääkärissä.

IMO lääkäriin kanssa, turha tämmöisiä ilman asiantuntemusta miettiä. Nykyäänhän kaikilla on vakuutuskin niin eihän se mitään edes maksa.

Käy ny näyttään sitä, ihan tk:ssakin jos epäilevät yhtään mitään voivat veistellä ton pois ja laittaa patologille varmistettavaks. Ihosyöpiä on muitakin kuin melanooma.

20131216 191237[1] - Aijaa.com

Osaako joku sanoa, mikä ihottuma tai ihotauti mahtaa olla kyseessä? Tuollaisia näppylöitä on ollut nyt noin 2 viikkoa, jota ennen ( n.kk sitten ) ilmeistyi vastaava isompi läikkä kainaloon. Noita läikkiä on lähes joka puolella kehoa ja ne kutisevat ajoittain, eniten suihkun jälkeen. Zyrtecit ja histecit eivät juurikaan auta tähän vaivaan, ehkä vähentävät kutitusta hieman. Terveydenhoitaja lupasi, että keskiviikkona varataan lääkäriin aika mutta haluaisin jotain tietoa? täältäkin.

E: Toinen kuva, epäselvä kylläkin http://aijaa.com/uYk7ms

^Punatäplähilseily. Alkaa juurikin yhdellä isommalla läiskällä, joka lievästi kutiaa ja hilseilee. Kun se alkaa parantua, niin ilmaantuu suurempi määrä samanmoisia, mutta pienempiä. Paranee itsestään muutaman viikon tai kuukauden kuluessa, eikä yleensä uusiudu. Antihistamiineista ei ole apua. Kortisonivoide auttaa kutinaan. Kannattaa hommata sellaista juoksevampaa ja paremmin imeytyvää kortisonivoidetta, kun sitä paksua tuubeissa myytävää mönjää on ikävä levittää suurille ihoalueille. En tiedä saako sellaista käsikauppalääkkeenä, mutta ainakin reseptillä saa.

Kappas vain, oireet kuullostaa ihan samanlaisilta :) Olinkin jo katsonut tuolta terveyskirjastosta noita ihotauteja, mutta tuohon en törmännyt. Kiitos :)

No en saanut tänään mentyä lekurille ja kun alko nyt joululomat, niin ennen loppiaista on vaikea päästä näytille. Onko "liian myöhäistä" tuollon loppiaisen jälkeen mennä vaiko vain hyvä kontrolliaika kattoa siihen asti mihin suuntaan tuo kehittyy jos sille antaa ilmakylpyä ja vaseliinia? Ei, en ole vainoharhainen, mutta kun suvussa syöpää on niin on kehotettu olemaan tarkkana.

No en saanut tänään mentyä lekurille ja kun alko nyt joululomat, niin ennen loppiaista on vaikea päästä näytille. Onko "liian myöhäistä" tuollon loppiaisen jälkeen mennä vaiko vain hyvä kontrolliaika kattoa siihen asti mihin suuntaan tuo kehittyy jos sille antaa ilmakylpyä ja vaseliinia? Ei, en ole vainoharhainen, mutta kun suvussa syöpää on niin on kehotettu olemaan tarkkana.

Hei cmon. Joka suvussa on syöpää. Lopeta se jahkailu. Tee päätös. A) soitat paikalliseen TK:hon ja varaat ajan tai B) varaat ajan loppiaisen jälkeen. Suosittelen ensimmäistä ihan sen takia että saat mielenrauhan etkä tuhlaa lomapäiviä asian vatvomiseen.

Älänyt mitään vaseliinia siihen laita, kun mielummin haet apteekista kortisonivoidetta tai puhdistusaineella sudit 2-3 kertaa päivässä ja annat olla ilman laastaria, etkä räpellä. Minusta tuo näyttäs joltain tulehtuneelta karvatupelta tai nirhaumalta tms, en menettäis toivoa, mutta jos ahdistaa ihan hirveesti niin soitat sinne lääkäriin ja VARAAT sen ajan, ei oo mistään joululomista vaan viitsimisestä kiinni. Nii.

Mulla on poistettu melanooma kyljestä ja sitä kautta on tullut ehkä rutiinia tunnistaa tyypillisimmät melanoomamuutokset. Toi ei näytä kyllä yhtään sellaiselta. Kaikki muut ihokasvaimet, paitsi melanooma onkin sitten ihan lekkerijuttuja eikä niitä tarvi pelätä.

Jos tuo suvussa syöpää tarkoittaa, että suvussa on melanoomaa niin sitten kannattaa marssia heti lekuriin jos epäilee. Yks lekuri sanoi mulle, että jos on kahdella lähisukulaisella todettu melanooma niin se tulee itelle 100% varmuudella. Jos vaan yhdellä, niin silloinkin riski on kasvanut selkeesti. Melanoomaan ei tehoa oikein muu kuin leikkaus, niin siinä varhainen toteaminen on kaikista tärkeintä. Jos pääsee leviään, niin sitä ei enää sytoilla nitistetä.

Spottasin eilen selästä sellasen noin 3x3 cm kokoisen alueen joka näyttää ihan samalta kuin iho ois ns. "kananlihalla" mutta sitten ku sitä kokeilee se tuntuu kuivuneelta.

Tämän lisäksi mulla on vasemmassa kädessä n. 8-10 cm vaalean ruskea pitkä viivamainen kohta joka näyttää siltä että siinä ois jotain kuivunuttaa likaa tms.. mutta se on ollu varmaan vuoden alusta asti jo.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom