Ihmetyttää uusi luomi?...

Ikä
41
Ajatteli kysäistä, jos jollekkin on vaikka käynyt samanlailla...

Eli mulla ilmestyi viime talvena käsivarteen, tai paremminkin kyynärvarren sisäpuolelle semmoinen punaruskea pienehkö, ikäänkuin luomi, joka on hieman koholla siten, että sen tuntee, kun sievästi liu´uttaa sormea siinä päällä. Äitini sanoi, että se saattaa olla uusi kasvava luomi. Että ilmeisesti niitä voi sitten ilmestyä tuosta vain..??...Se on semmoinen, ettei siitä pysty vielä ihan selkeästi reunoja erottamaan.

Ei siinä muuta, mut rupes vain vähän ihmetyttämään. Olisi edes kunnon ruskea luomi, eikä tuollainen haaleahko hommeli...:confused:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Niitähän voi ilmestyä tuosta vaan! Yleensä kylläkin auringon/solariumin vaikutuksesta...Kannattaa kuitenkin tarkastuttaa lekurilla!

Originally posted by Memento
Niitähän voi ilmestyä tuosta vaan! Yleensä kylläkin auringon/solariumin vaikutuksesta...Kannattaa kuitenkin tarkastuttaa lekurilla!

Ok. Kiitos! Tosin en mä kyllä keskitalvella sitä aurinkoa mistään saanut, eikä solariumia tullut käytettyä. Täytyypäs ilmeisesti näyttää lekurille ihan kaiken varalta... Vähän hassu vain, kun tuollain ilmestyy tuohon!...

Luomia tulee vaikka viettäisi perunakellarissa koko ikänsä. Tavallisista luomista ei kannata kääntyä lääkärin puoleen, mutta mikäli ne vaihtavat väriä, punoittavat, aristavat, kasvavat nopeasti tai vuotavat verta niin kannattaa käydä lääkärillä tarkistuttamassa tilanne.

Luomet ovat pieniä syöpäkasvaimia ja jos jotain edellä mainituista oireista ilmenee niin luomen aiheuttama melanooman riski kasvaa. Lääkärissä pahanlaatuinen luomi todennäköisesti poistetaan siististi veitsellä leikaten ja tutkitaan voiko se olla lähettänyt etäispesäkkeitä muualle kehoon.

Originally posted by Jyväbroileri
Luomia tulee vaikka viettäisi perunakellarissa koko ikänsä. Tavallisista luomista ei kannata kääntyä lääkärin puoleen, mutta mikäli ne vaihtavat väriä, punoittavat, aristavat, kasvavat nopeasti tai vuotavat verta niin kannattaa käydä lääkärillä tarkistuttamassa tilanne.

Luomet ovat pieniä syöpäkasvaimia ja jos jotain edellä mainituista oireista ilmenee niin luomen aiheuttama melanooman riski kasvaa. Lääkärissä pahanlaatuinen luomi todennäköisesti poistetaan siististi veitsellä leikaten ja tutkitaan voiko se olla lähettänyt etäispesäkkeitä muualle kehoon.

En luojan kiitos tunnista omastani mitään näistä edellämainituista oireista. Siinä olikin hyvin kerrottu ja kuvattu kaikki tarpeellinen :) . Nyt voin olla ihan huoleti tämän uuden luomeni kanssa! Kiitokset Jyväbroileri! :)

Miten sitä tulisikaan toimeen ilman tätä foorumia, ja näitä ihmisiä?!... :love:

Originally posted by MissFlightattendant
Nyt voin olla ihan huoleti tämän uuden luomeni kanssa! Kiitokset Jyväbroileri! :)

Oih, jospa se saatanan syylä siellä ihon alla osoittautuukin kohta kauneuspilkuksi. Joillakin niitä katsos pulpahtelee esiin kuin sieniä syyssateella. No, minkäs sille voi kun on niin miälättömän ihana. Onneksi oon niin hemmetin ruma :wanha: :david:. Voi minua.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom