Ihmenulikka

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja o_virta
  • Aloitettu Aloitettu
Hieno tulos joo, ja vielä alle 90 astetta.

Väitän kuitenkin, että jos otetaan paras 15v painonnostaja ja paras 15v voimannostaja head-to-head, painonnostaja voittaisi. Tai paras 100kg painonnostaja ja paras 100kg voimannostaja, niin painonnostaja voittaisi. Eurosportilla on näytetty painonnostajien päivittäisiä treenejä, niin saman ikäluokan kundit tekee vähintään samoja tuloksia kuin raimela, ellei parempiakin.

Janilla on kyllä tosi hyvä tulevaisuus voimannostajana, yllätyin kun jani kyykkäsi 300kg vielä selvästi alle 90 asteen. Polvisteet auttaa sen 10kg, vyö 5kg-10kg ja noi trikoot sen 10kg eli kyllä jani ilman varusteita kyykkäisi sen 265kg-270kg. Samaa laatua periaatteessa kuin saman ikäluokan painonnostajatkin.

Mikä ihmeen 90 astetta? 90 astetta mihin nähden? 90 asteen kulma säären ja reiden suhteen ei riitä alkuunkaan syvyydeksi ellei sääri ole takanojassa. 90 asteen kulma lattiaan nähden taas on pystysuora! 90 astetta ei ole minkäänlainen kriteeri kyykyssä tai voimanostossa.

Näytetäänkö Eurosportilla myös nuorten suomalaisten painonnostajien treenejä? Koska, jos nyt joihinkin painonnostajiin vertaat, niin vertaa kotimaisiin. Tuon ikäisillä suomalaisurheilijoilla, kun on elämässä vielä paljon muuta mietittävää kuin pelkkä urheilu. Jossain maissa näin ei välttämättä ole. Tollakin on "pappa" valmentajana ja jonkin maan urheilijalla on koko kyseisen maan urheiluvalmennus ja tietämys.

Ja mitä varusteisiin tulee niin itse vedin vyöstä ja siteistä 40 kiloa hyvää alle 200 markan raudoissa. Mitä Rainela hyötyy sitä ei voi sanoa kuin Rainela itse. Voi olla, että saa vain 5 kiloa yhteensä tai voi saada 100 kiloa.

seppo-x sanoi:
Head-to-head tekemään mitä? Pelaamaan shakkia? Kyykkäämään? Pelaamaan kyykkää? Kumpikin tyypeistä varmaankin voittaisi toisen omassa lajissaan.

Väitän kuitenkin, että jos pistetään paras pingiksen pelaaja ja paras maaliman vahvimmies tongue-to-ear tanssimaan hitaita tutut päällä, niin sitä ei kyllä kattele kukaan selvinpäin. :thumbs:

P.S. Mikäs se tuommoinen voimannostaja on? ;)

Ei helevetti mikä läppä... :hyper: Repesin "hinku" nauruun ja asiakas hiihti just sisään :nolo: Elä Seppo tapa nauruun :rock:

10 kg trikoiden tuoma etu MY ASS! Vaikka onkin kyse ipf-sallituista trikoista, niin turha edes kuvitella niiden auttavan noin vähän. Hyvä arvio on, että nyky ipf-vermeet päällä 300kg nostava, kyykkää pelkällä vyöllä apaut 250-260kg. FPO-varusteista en tiedä nykypäivänä, ovatko kyykkypuvut muuttuneet, mutta puolentoistavuoden takaisen kokemuksen perusteella niiden tuoma etu oli melko tarkalleen 65-70 kg (painoissa joita itse käsittelin), verrattuna juuri ennen kisoja tehtyyn salienkkaan pelkällä vyöllä. FPO kyykyssä tosin eroa tuo lisää sammakkomainen kyykkyasento, joka on melko mahdoton tehdä ilman trikoita ilman, että munat repeää. Siksi raw-kyykyt normiasennolla, paitsi box-kyykyt.

HULK sanoi:
10 kg trikoiden tuoma etu MY ASS! Vaikka onkin kyse ipf-sallituista trikoista, niin turha edes kuvitella niiden auttavan noin vähän. Hyvä arvio on, että nyky ipf-vermeet päällä 300kg nostava, kyykkää pelkällä vyöllä apaut 250-260kg.

Paljoinko arvioisit johtuvan trikoista ja kuinka paljon siteistä? Kyllä minä tuota arviota ihan hyvänä pidän.

FPO varusteet vaikuttivat joku aika takaperin jo 140 kg kyykyssä.

mtk77 sanoi:
Paljoinko arvioisit johtuvan trikoista ja kuinka paljon siteistä? Kyllä minä tuota arviota ihan hyvänä pidän.

FPO varusteet vaikuttivat joku aika takaperin jo 140 kg kyykyssä.

Mikäli tarkoitit 140:ää kiloa lisää rawiin verrattuna, niin silloin trikookyykyn on kyllä oltava puolta tonnia kolkuttelemassa, ja nostoasennon LEVEÄ. Oma arvio siis perustui kaikkien varusteiden yhteisvaikutukseen, siis siteineen. Arvioisin siteiden tuovat tuommoiset 10-15 kiloa kunhan kyykkypuku on tarpeeksi kireä. Olen myös koittanut kisanostoa salilla ennen kisoja juuri ILMAN siteitä, trikoilla, ja ero kisassa tekemääni enkkaan oli juuri tuon 15 kiloa. Mutta kuten sanottu, mitä isompiin painoihin mennään, sitä enemmän varusteiden tuoma hyöty on, etenkin juuri tuon sammakkoasennon takia, jota siis ei yksinkertaisesti voi tehdä isoilla ilman vermeitä. Mitä leveämpi asento, sitä enemmän trikoot puristavat/tukevat. Polvisiteiden vaikutus, ainakin itsellä, oli suurelta osin psykologinen (toki myös fyysinen jossain määrin), sillä isommat raudat selässä tuntuu turvalliselta kun polvea on tukemassa muutakin kuin ristisiteet ja patela -jänne =)

HULK sanoi:
Mikäli tarkoitit 140:ää kiloa lisää rawiin verrattuna, niin silloin trikookyykyn on kyllä oltava puolta tonnia kolkuttelemassa, ja nostoasennon LEVEÄ. Oma arvio siis perustui kaikkien varusteiden yhteisvaikutukseen, siis siteineen. Arvioisin siteiden tuovat tuommoiset 10-15 kiloa kunhan kyykkypuku on tarpeeksi kireä. Olen myös koittanut kisanostoa salilla ennen kisoja juuri ILMAN siteitä, trikoilla, ja ero kisassa tekemääni enkkaan oli juuri tuon 15 kiloa. Mutta kuten sanottu, mitä isompiin painoihin mennään, sitä enemmän varusteiden tuoma hyöty on, etenkin juuri tuon sammakkoasennon takia, jota siis ei yksinkertaisesti voi tehdä isoilla ilman vermeitä. Mitä leveämpi asento, sitä enemmän trikoot puristavat/tukevat. Polvisiteiden vaikutus, ainakin itsellä, oli suurelta osin psykologinen (toki myös fyysinen jossain määrin), sillä isommat raudat selässä tuntuu turvalliselta kun polvea on tukemassa muutakin kuin ristisiteet ja patela -jänne =)

140 kilolla tarkoitin kaikista varusteista (vyö, polvirätit, trikoot ja alustrikoot) tulevaa hyötyä raw-tuloksen päälle. Aina täytyy muistaa, että hyöty on perin yksilöllistä ja jotkut saavat paljon vähemmän hyötyä. Polvisiteet ovat myöskin kehittyneet viimevuosina. Jotkut saavat hyötyä selvästi enemmänkin kuin tuon 15 kg

Itse nostin jo 10 vuotta sitten ipf:ssä marathon trikoilla.Lisää tuli joku 50kg +polvisiteet 20-30kg eli yhteensä auttoi noin 80kg.Varmasti ovat parantuneet tänäpäivänä trikoot!!!!???!!!

Commando sanoi:
Itse nostin jo 10 vuotta sitten ipf:ssä marathon trikoilla.Lisää tuli joku 50kg +polvisiteet 20-30kg eli yhteensä auttoi noin 80kg.Varmasti ovat parantuneet tänäpäivänä trikoot!!!!???!!!

NIMENOMAAN!!!!

Teillä potkii kyllä eläimenä nuo varusteet. Ite sain trikoista vetoon ehkä 1kg (sumo, oikeasti en huomannut eroa, mutta kai se nyt irrotukseen pakosti jotain vaikuttaa) lisää, ja kyykkyyn max 10kg, sekin oli vähän siinä ja siinä auttoiko tuota vertaa. Ei niitä just kireämmäkskään kärsiny laittaa, joten vika oli varmaan nostotekniikassa?

Joo tekno kusee...mut on sekin erikoista et toinen saa talvisodan aikaisilla ipf-vermeillä enemmän etua kun minä fpo -vermeillä sain...voimanosto on laiffii...

juups kyllä oikeilla jäljillä oletten, itse sain n. 60 kiloa hyötyä trikoista ja siteistä kun vielä voimanostossa kilpailin, vetoon ei auttanut mitään, mutta se nyt varmaan ollaan jo kaikki huomattu, että ei juurikaan paljoa auta=) mutta kyllä silti jani kova jätkä kyykkäämään on, tosin kuulemma treenannu tosi pitkään, mutta silti. itse olen sitä mieltä että varusteet roskiin, vaikka itse ipf:ssä kilpailenkin ja varusteilla nostan/nostin, kyllä mä vielä joskus raw kisoihin osallistun=)

joo kova on sälli, tosin kyykyt kyllä todella pahasti vajaita, mutta varmasti parempia kuin minun aikoinaan oli=) ps. rainela painaa 135kg

peklo sanoi:
joo kova on sälli, tosin kyykyt kyllä todella pahasti vajaita, mutta varmasti parempia kuin minun aikoinaan oli=) ps. rainela painaa 135kg

Joo, Rainela on ottanut aika lyhyessä ajassa taas 10kg lisää painoa itselleen. En minä mistään mitään tiedä, mutta Rainelan kannattaisi hieman treenejä tarkastella. Kyykyt oli omaankin silmään korkeita ja mies tekee salilla kovia rautoja.. Voi olla, että olisi tarkoituskin jättää hivenen korkeaksi ja näytti vähän siltä kuin ei olisi edes mennyt alemmas.
Mutta sitten kisassa jäädään toisinaan aika paljonkin treenituloksista ja toisinpäin sen pitäis olla..

Jaahas, että Rainela on se kenestä meinasin kirjoittaa salikomediaan. On huvittava yhdistelmä, kun on mylliksessä sellaisen pikkukaverin kanssa. Voivat hyvinkin olla samanikäisiä, mutta toinen on melkein kolme kertaa niin massiivinen kuin toinen.

Tosin hieman yllättävää, että kaveri, joka on noinkin kauan harjoitellut ei vieläkään hallitse salietikettiä. Painot jäävät tankoihin ja otetaan painoja toisten tangoista.

Back
Ylös Bottom