Ihmenulikka

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja o_virta
  • Aloitettu Aloitettu
ojuni sanoi:
Hmm.. muistelin että 17v 75kg SE olisi ollut aikaisemmin 145kg? Ja mä kun olin lähdössä tuota rikkomaan.. mutta eipä taida kannattaa vaivautua. Kaikinpuolin masentava topic.
:itku: Noo.. kehoiluun mä oon suuntautumassa muutenkin kun en tahdo rumaksi voimanostajaksi.

Se taitaa olla 170kg tällä hetkellä. Tota nostoa ei hyväksytty ennätykseksi ykköstason tuomareiden puuttumisen vuoksi.

Oon aika useinkin törmännyt tohon tyyppiin. Vaikka isolta näyttää, niin en jumalauta uskonut, että tollasia tuloksia vetelee . Taidankin pyytää nimmarin ens kerralla.
Keskity omiin treeneihisi ja omiin tuloksiisi. Ei kiirettä. Katsele sitä touhua sivusta ja mieti että haluatko sittenkään sitä nimmaria?

on kyllä pirun vahva. normaalisti noita rautoja ei kolistella etes tuolla 15v treenillä.. saati sitten 15v iällä. on meissä niin erilaisia. :/

Force sanoi:
Yleisurheiluahan Janilla on taustalla, esim. kuulantyöntöä. Tällaisissa sen juuri näkee miten törkeän suuria eroja ihmisillä on lahjakkuudessa eri elämän osa-alueilla, myös voimailussa. Ja onhan tuo 300 kilon kyykky vielä kovempi suoritus kuin 200 penkki. :)

Kannattaskohan pojan vaan jatkaa kuulantyöntöä? Voimanostoon voi siirtyä vielä vanhempanakin, mutta kuulaan ei, ja yleisurheilussa kuitenkin tollanen superlahjakkuus vois tehdä mainetta ja mammonaa. Noin hirmuisilla voima-arvoilla 15 vuotiaaksi pojan on pakko olla myös suhteellisen nopea(oletan, että ainakin osaksi nopeusominaisuuksilla se noi raudat nostaa, ei voi olla pelkkää raakaa voimaa) ja nopeus on kuulamiehelle välttämättömyys. Tosta pojasta tulee mieleen Halvari samassa iässä.

Armaan kanssa ihan samaa mieltä. Kuulahommissa voisi hyvinkin olla mainetta luvassa, mutta toisaalta hyvän elämän saadakseen, ihmisen on elämässään tehtävä sitä mikä itseä kiinnostaa.

Muistaakseni kyseinen sälli tuuppasi sub-junnujen ME tuloksen Rovaniemellä joka on ollu jonku japsin nimissä. Tuomarit ei tosin olleet sellaisia et sitä ois voinu hyväksyä. Reeneissä on omien sanojen mukaan menny enemmänkin. Päällepäin ei ihan heti uskois millasia rautoja jätkä liikuttelee... =)
Toinen mikä jäi mieleen oli kisan ulkopuolella piikissä nostanut 21v kaveri joka tulee kisaamaan lähiaikoina voimanostossa. 220kg ku tyhjää vaan ylös. Paitaa tais vähän oudoksua ku ei ihan linjassa loput nostot tullu? 250kg pukannu salilla. Kyykky on kuulemma kans reilassa. Jääkäämme mielenkiinnolla odottamaan mitä tuleman pitää... =)

Armas sanoi:
Kannattaskohan pojan vaan jatkaa kuulantyöntöä?

Ihan ensimmäisenä ei minulla tulisi mieleen suositella lajin vaihtoa kaiffarille, joka on maailmanmestari omassa sarjassaan ja omaa pari maailmanennätystä. :D

No joo, se laji pitää valita, joka omimmalta tuntuu. Uskoisin, että tällä tyypillä on loistavat mahdollisuudet pärjätä juuri voimanostossa. Miksei myös muissa voimaa vaativissa lajeissa.

Nyt on kyllä pakko heittää kysymys että onko kellään tietoa tuon jätkän kyykystä ilman tota trikoota?

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
No Huh kyllä on hepulla voimaa, metallin sivuilla kun ilmoittivat että on jani painaa himpun verran alle 125kg, tuli heti mieleen että varmasti hirveä kaappi mutta melko lihava poikahan tuo rainela onkin. Alkaa melkein heikottamaan kun ajattelee minkälaisia rautoja jani 20 vuotiaana nostelee:)

Salomaa sanoi:
Joo, onhan se hyvä, että harjottelee ja on tavoitteita, mutta on se ikävää jos 15 vuotiaana lähtee jo sille linjalle, että roinaa kehoon.
Tuota tuskin natuna on treenattu.
Noihin tuloksiin vaaditaan aika pitkää ja järjestelmällistä treenausta ja sitä tuskin 10-12 vuotiaana tehdään. Tosin ken tietää?

Tunnen Jania hieman ja oon samalla pikkasen taustoja kyselly. Taisi mainita aloittaneensa salilla käynnin JO 3-vuotiaana. Lähinnä siis käveli salia ympäri pikkukäsipainojen kanssa. Järjestelmällistä treeniä poika on vetänyt jo vuosia. En nyt tarkkaan muista kuinka kauan, mutta sen muistan et kauemmin kuin minä.

Mielestäni oli kyykännyt n. 250kg salilla jo 14-vuotiaana, viime vuoden alussa. Voin kyllä muistaa kilot hieman väärin. Ilman varusteita tuloksista en oikein tarkkaan muista, mut penkki oli ainakin toukokuussa 140kg raw. Kyykky aika paljon päälle 200kg ja veto just joku 210-230kg välille.

Mut joka tapauksessa aivan helvetin potetiaalinen sälli tulevaisuudessa joko piikkiin taikka superiin.

On muuten kova poika syömään! Kuulin semmosia juttuja, että melkein pitäis sellanen kunnon vati olla et kaikki safkat mahtuis samalla kerralla yhteen läjään. Tämä siis joka ruokailun yhteydessä.

edit.

Jotain keskustelin myös Janin kanssa roinasta, mutta taisi olla hyvin ankarasti niitä vastaan. Toivottavasti jatkossakin.

KyntöSika sanoi:
Mielestäni oli kyykännyt n. 250kg salilla jo 14-vuotiaana, viime vuoden alussa. Voin kyllä muistaa kilot hieman väärin. Ilman varusteita tuloksista en oikein tarkkaan muista, mut penkki oli ainakin toukokuussa 140kg raw. Kyykky aika paljon päälle 200kg ja veto just joku 210-230kg välille.
Kovia tuloksia, helvetin lahjakas sälli :thumbs:

KyntöSika sanoi:
Tunnen Jania hieman ja oon samalla pikkasen taustoja kyselly. Taisi mainita aloittaneensa salilla käynnin JO 3-vuotiaana. Lähinnä siis käveli salia ympäri pikkukäsipainojen kanssa. Järjestelmällistä treeniä poika on vetänyt jo vuosia. En nyt tarkkaan muista kuinka kauan, mutta sen muistan et kauemmin kuin minä.

Mut joka tapauksessa aivan helvetin potetiaalinen sälli tulevaisuudessa joko piikkiin taikka superiin.

On muuten kova poika syömään! Kuulin semmosia juttuja, että melkein pitäis sellanen kunnon vati olla et kaikki safkat mahtuis samalla kerralla yhteen läjään. Tämä siis joka ruokailun yhteydessä.

edit.

Jotain keskustelin myös Janin kanssa roinasta, mutta taisi olla hyvin ankarasti niitä vastaan. Toivottavasti jatkossakin.

No mä olin järvenpäässä edellisenä talvena kattomassa kisoja jossa se nosti ja tulokset olivat sillon rensseet päällä seuraavat: kyykky 180, maastaveto 180 ja penkki 125kg Eli on se kehitys ollut parissa vuodessa aivan HIRVEÄ:

Ja mun kuuleman mukaan ei ollut reenannu juurikaan yhtään ennen kuin tuli 14v kontulan kellariin reenaamaan Avilan Ramin porukan kanssa.

PS: En kuitenkaan voi olla täysin varma kun on kuulopuheita ja en tunne kaveria.

Tiedz sanoi:
No mä olin järvenpäässä edellisenä talvena kattomassa kisoja jossa se nosti ja tulokset olivat sillon rensseet päällä seuraavat: kyykky 180, maastaveto 180 ja penkki 125kg Eli on se kehitys ollut parissa vuodessa aivan HIRVEÄ:

Hirveäähän sen kehityksen pitää tuon ikäisenä ollakin.

Ainakin SM-kisoihin oli Janille tilattu valmentajan toimesta Doping-testit just tämmösen mussutuksen estämiseksi.

Kovia tuloksia oli nyt ´kysymys minkä ikäisestä nostajasta tahansa. Saatika sitte 15v. sällistä.
Tästä miehestä tulee vielä kuulumaan paljon jos vaan paikat kestää ja kehitys on jatkuu samaa rataa.

Dangerous_Dave sanoi:
Ihan ensimmäisenä ei minulla tulisi mieleen suositella lajin vaihtoa kaiffarille, joka on maailmanmestari omassa sarjassaan ja omaa pari maailmanennätystä. :D

Ihan samaa mieltä. Sitäpaitsi viimesimmässä löydetyssä kuulakisassa kaiffari teki ennätyksensä ja jäi 6 metriä ikästensä Suomen ennätyksestä.

Koskas tuo viimeisin löydetty kuulakisa on käyty? Jos lähiaikoina, niin ainakin tekniikka on varmasti totaalisen surkea sillä noilla voima-arvoilla tuupataan metritolkulla pidemmälle kuin muut murkut, jos on edes hajua mitä siellä ringissä pitäis tehdä.

Minä nyt lähinnä tuolla funtsailin, että noin hurjia romuja ei tuossa iässä nostella pelkällä raa-alla voimalla vaan nopeusominaisuudet(kin) on oltava kunnossa. Kun muistetaan, että nopeita ja luonnostaan vahvoja isoja ukkoja on tosi harvassa, niin olen varma, että tuosta pojasta saisi loistavan kuulantyöntäjän jos tekniikka ja muut lajiominaisuudet hiottaisiin kuntoon. 15 vuotiaan kroppahan ottaa vastaan vielä vaikka mitä(ärsykettä).

Ja se syy miksi ajattelin juuri kuulaa lajiksi on se, että sillä lajilla poika voisi tehdä itselleen urheilusta ammatin ja sitä kautta päästä konkreettisesti hyödyntämään lahjojaan. Voimanostostahan ei saa kuin lämmintä kättä ja ehkä nimen joskus Hesarin urheilusivujen pienellä präntättyyn tulosliuskaan. Sinnekin tosin aniharvoin. Sitä paitsi voimanostajaksi voi hyvin siirtyä vähän vanhempanakin. Oikeastaan ihan suositeltavaakin treenata nuorena muuta kuin voimanostoa. Eli sellaisia lajeja jotka kehittää mm. koordinaatiota, liikkuvuutta, nopeutta jne.

Ja ennen kuin joku ärähtää, niin sanotaan, että tiedän kyllä, ettei näillä pohdiskeluilla ole hev*** vit**** vaikutusta sille minkä lajin poika valitsee. Kunhan ääneen ajattelin...

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
siis kyllähän nuo raudat mitä tuo jannu ilman rensseleitä heiluttelee on aivan mahdollisia ton kokoiselle 15vuotiaalle, tosin tosi lahjakkaalle sellaiselle.

Armas sanoi:
Minä nyt lähinnä tuolla funtsailin, että noin hurjia romuja ei tuossa iässä nostella pelkällä raa-alla voimalla vaan nopeusominaisuudet(kin) on oltava kunnossa. Kun muistetaan, että nopeita ja luonnostaan vahvoja isoja ukkoja on tosi harvassa, niin olen varma, että tuosta pojasta saisi loistavan kuulantyöntäjän jos tekniikka ja muut lajiominaisuudet hiottaisiin kuntoon. 15 vuotiaan kroppahan ottaa vastaan vielä vaikka mitä(ärsykettä).

Valistakaas nyt ja kertokaa, mitä eroa muka on nopeudella ja voimalla? Molemmissahan on periaatteessa fysiologisesti kyse siitä, että nopeita lihassoluja (tai motorisia yksikköjä) pystytään aktivoimaan kerralla mahdollisimman paljon.

Juu... ja joutaisi minunkin puolestani takaisin voimapuolelle.

Siirretty takaisin oikealle osiolle ja samalla putsattu roinaa koskevat kommentit pois, kuten jatkossakin kaikki perusteettomat vihjailut jne.

Back
Ylös Bottom