Ihme maileja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja D.Yates
  • Aloitettu Aloitettu
Nyt on jo muutaman viikon tullut ihme maileja postilootaan. Tavallisesta spämmistä poiketen nämä tulevat suomalaisilta lähettäjiltä, tyyliin rekry@op.fi tai etunimi.sukunimi@valio.fi. Osoitteena yleensä mail delivery failure. Liitteenä näissä on 41kilon .scr file tai zippi.

Mikähän matonen näitä oikein lähettää?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Oiskohan MyDoom.BB. Joku mato joka tapauksessa, itsekin olen joskus saanut noita matomaileja ihan suomalaisista osoitteista.

Juurikin sama. Mulla on monta mailiossaa, ja nyt yhtäkkiä tohon yhteen on alkanut valua juuri noita maileja, tais olla just 41kt liite jokaisessa. Aika outoa, yhtään spämmiä ei vuoden aikana tullut ja sitten alkoi valua muutama päivittäin. Lähettäjät näyttävät aina ihan oikeilta osoitteilta, suomalaisia nimiä.

Osoiteen olen maininnut vaan kahteen eri paikkaan ja ne ovat olleet pitkään esillä. Taidan dumpata koko osoitteen pian, ei jaksa tuollaista alkaa säätämään, kun peli on menetetty.

Make1976 sanoi:
MyDoomBB kerää saastuneen koneen mailiosoitteet ja lähettää sitten jokaiseen osoitteeseen matoa levitykseen.
No piru, kun noita tulee ihan oudolta porukalta. Vai onko ne olleet kiinostuneita musta ja ottaneet osoitteen talteen... :evil:

Hulvattomin tuli tänään tuolta op:n rekrystä, kiittivät kovasti hakemuksesta. :eek:

Noita outoja maileja on tullut joskus jopa KRP:ltä minulle vaikka en ole missään tekemissä niiden kanssa. Ja sitten tuli tutulta poliisilta samanlainen maili. Sitten selvisi että joku matonen tosiaan kopioi toisen koneen osoitteet ja jatkaa sitten niihin sitä matonsa lähettämistä ja ilmeisesti sitten kun pääsee uuteen koneeseen niin muuttaa vain lähettäjä nimen mutta edelleen pommittaa jo edellisessä koneesta kopiomiinsa osoitteisiin. Onneksi s.postin palvelin näkyy olevan varsin tehokas ja se jo poistaa itse madon tai viruksen mutta itse mailia ei, vaan se tulee perille asti mutta viallisena. Joskus mulle tuli olevinaan joku kuva tiedosto tutulta jonka onneksi sitten Antivir haistoi ja blokkasi.

D.Yates sanoi:
Nyt on jo muutaman viikon tullut ihme maileja postilootaan. Tavallisesta spämmistä poiketen nämä tulevat suomalaisilta lähettäjiltä, tyyliin rekry@op.fi tai etunimi.sukunimi@valio.fi. Osoitteena yleensä mail delivery failure. Liitteenä näissä on 41kilon .scr file tai zippi.

Mikähän matonen näitä oikein lähettää?
Mulla samaa hommaa, tosin lähettäjä on palaute@ellos.fi.

Koskaan en oo mitään sieltä tilannu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom