Ihanne lomakohde ????

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MIMMI
  • Aloitettu Aloitettu
Mikä on mielestänne ihanin ja sydämmeen painuvin lomakohde ?? Kertokaa kokemuksianne kohteista missä kannattaa käydä!!!

Itse rakastuin Thaimaan kauniin luonnon rehevyyteen, rauhallisuuteen ja eläimiin! Ihmiset siellä ovat todella aidon iloisia, ainakin thaimaan rauhallisimmissa lomakohteissa kuten Hua hin tai Krabi . :) :) :) :)

Itse en "etelässä" ole käynyt kuin Kanarialla Playa del Inglesissä ja Kreikan Rhodoksella. Kanaria on todellinen turistirysä ja paikalliset ihmiset tylyjä. Bilepaikkana loistava, muuten ei jäänyt kaipuuta sinne. Mutta Kreikka...vaikka Rhodoskin on turistien suosima paikka, löytyy sieltä sitä aitoa kreikkalaisuuttakin. Ainakin jos vaan vaivautuu poistumaan pohjoisen hotellialueelta. Ja ihmiset olivat aivan ihania! Kyllä jäi sydän Kreikkaan, ja toukokuussa olisikin haaveena päästä sinne hankkimaan pohjarusketusta :p Osaako joku erityisesti suositella jotain kohdetta sieltä?

Thaimaa on ihan ylivoimainen ykkönen! :)

Phuketissa olimme 3 viikkoa viime kesänä ja toiveena uusi 2 vkon matka Pattayalle.

Me nimenomaan tykätään vähän vilkkaammista paikoista, joissa löytyy tekemistä ja näkemistä ja ihmettelemistä ja elämää.

Yksi paikka, johon rakastuin syvästi on Euroopan suurin hiekkasärkkä, joka löytyy Lounais-Ranskasta. Aivan mieletön paikka.

Rimini, Italiassa ja Florida!

Riminillä lämmin, kivat maisemat ja fitness-messut.Loistava matka, ensi kesänä taas uusiksi:)

Floridan lämpöön olisi kiva hommata vaikka ajanviettokämppä, upea paikka.Matkasta teki upean myös kisavoitto:)

-r

Mun 27v pikkusisko yrittä houkutella mua Ibizalle. Miksikähän? Itse haluaisin käydä Irlannissa, se on lähes ainoa Euroopan maa, jossa en ole käynyt.

Originally posted by hekima
Kanaria on todellinen turistirysä ja paikalliset ihmiset tylyjä. Bilepaikkana loistava, muuten ei jäänyt kaipuuta sinne.

Minä pidän Fuerteventuran pohjoisosassa sijaitsevista kaupungeista/kylistä ja siellä Corralejo on ihan mukava kohde jos kaipaa rentoutumista. Bilepaikkana se tuskin on loistava, mutta paikalliset ihmiset ovat mukavia (ja heitä myös on melko paljon vaikka tietysti turistejakin on) ja pitkillä hiekkarannoilla voi viettää löhöloman lisäksi myös aktiivilomaa dyyneillä vaeltamalla. Tuolla saarella on kyllä tullut käveltyä varmaan enemmän kuin Suomessa koko vuonna yhteensä... Saaren korkeimmalle huipullekin (reilu 800 m) on tullut vaellettua.

Mutta makuja on monia - onneksi, pitäisin mielelläni tuon kohteen suojassa pahimmalta turistien tulvalta, joten ehkä ei kannattaisi kehua paikkaa... Monet kyllä valittavat, että siellä tuulee kovaa (nimi Fuerteventura tarkoittaakin "kovat tuulet"), on kylmä (talvella) ja luonto on karua... Eli pysykää vaan poissa sieltä :D

Voisin sanoa kaupunkikohteen tähän väliin; Praha. Kaunis, kaunis kaupunkin, turvallinen, siisti ja ihmiset ystävällisiä.Tosin dieetit kannattaa unohtaa sinne mennessä, sillä ruoka on hyvää ja jumalattoman halpaa :hmmm: . Mutta kyllä siellä tulee käveltyäkin :D

Arkkitehtuuri jos kiinnostaa vähääkään niin siellä ei käy aika pitkäksi. Kaupunki on suureksi osaksi vanhaa, 1300(?)-1800-l. rakennettua, ja koko ajan entisöidään vanhaa.

Lappi, tai siis Saariseklä, ehdottomasti. Sinne on pakko päästä joka pääsiäinen hiihtelemään keväthangille. Heti kun vuosi vaihtui, alkoi tulla ihan fyysisenä hinku murtsikoimaan tunturiin. Perhana kun tänä vuonna on pääsiäinen niin myöhään (yli 2 kk vielä :( )

Florida rules

Florida - lomakohteenakin erinomainen. Jos joku on menossa, niin multa saa vähän vinkkejä. Asustelin siellä vajaat kaksi vuotta.

Fort Lauderdale on Miamia viihtyisämpi paikka.

Se lämpö - sitä kaipaan joka päivä.

:cool:

thaimaa on maailman mahtavin paikka!Olen ollut jo viis kertaa siellä matkustelemassa ja aina vaan tahdon sinne uudestaan. Vesi on mun elementti ja siellä se on parhaimmillaan. Tropiikkise metsät jne. upeeta. Toinen paikka on ranskan riviera (nizza), jossa meillä on kesämökki, mutta se on aika kallis mesta nykyään. Muuten kyllä, jos aikaa olisi viettaisin aikaa siellä enemmänkin. Sieltä on kyllä lyhyt matka monacoon, joka taas on tosi nasta paikka.

Lisää kaupunkikohteita, eli ehdottomasti Wien! Upeaa arkkitehtuuria, kauniita puistoja, hyvää ruokaa ja juomaa - ja kuitenkin itse kaupunki on ns. käsitettävän kokoinen, verrattuna esim. Pariisiin (joka sekin on kyllä ihana paikka!).

Etelän lomakohteista on parhaiten jäänyt mieleen Madeira: jylhät maisemat ja se upea vihreys ja kukkaloisto (jopa marraskuussa!) herättivät halun matkustaa sinne toistekin.

Back
Ylös Bottom