Ihana kevät - kamala allergia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ilmatar
  • Aloitettu Aloitettu
Tämä kevät ottaa koville. Kun kevääntulo vähän viivästyi kylmien takia, sadaan nyt sitten iloita lepästä, koivusta ja pähkinästä - kaikista yhtäaikaa... Näiden päälle sitten nuo ristireaktiot ruuan kanssa. Hemmetinmoista taiteilua lääkityksen kanssa eikä treeneistäkään saa oikein tehoja irti :itku:

Kuinka monella muulla tämä kevät ottaa tiukille?

Mulla ei ole luojan kiitos ihan kamalia oireita, vaikka koivulle allerginen olenkin. Huomasin kyllä juuri aivastelevani ihan älyttömästi :lol2: Sit silmiä vähän kirveältää, mut ei pahasti. Ikinä en ole lääkitystä hakenut, ja ajattelin nytkin vain purra hammasta ja aivastella :)

Ihmeen hyvin on minulla mennyt vaikka paljon olen ulkona liikkunut. Ostin pycnogenol nimisiä tabletteja jotka on tehty rannikkomännyn kuoriuutteesta. Auttavat muuhunkin kuin siitelpölyallergiaan. Kannattaa kokeilla vaikka kalliita ne on.

Yllättävän hyvin oon pärjännyt. Zyxalia ja nasonexiä mulla käytössä. Toki olo on siitäkin huolimatta tukkoinen ja kenkku, väsymystä normaalia enemmän vaikka Zyxaleissa ei nimenomaan (kai) pitäisi olla sitä väsyttävää vaikutusta, niin ne ainakin mulle väittivät. Kakkapuhetta... Tänäänkin otin iltapäivällä melkein kahden tunnin unet, eikä aamuisin meinaa päästä sängystä ylös. Ei kivaa, eikä ollenkaan normaalia mulla. :(

Yleisellä puolella on samaista aihetta käsitelty jo aiemmin, tuolla myös mimmien vastauksia.

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=19593

Ilmeisesti aika paha tuo siitepölyn määrä tänä vuonna? Alle 10min ulkona, silmät ja nenä vuotaa ja henkeä ahdistaa... nukuttaa jatkuvasti ja eilen otin kolmet päiväunet - ei todellakaan normaalia mulle. :eek: Ei ole kyllä ikinä ollut tässä mittakaavassa oireita. Tai sitten vaan joka vuosi muistelen, että allergia on vähäisempi kuin se oikeasti onkaan. Lääkitys on ja olo silti ihan paska. Ottaa päähän, kun ainakin toistaiseksi urheilu on jäänyt vaan haaveeksi kun työmatkatkin vetää eukon ihan piippuun. :(

Olis ihana istua pepsi max -lasi kädessä terassilla ja nauttia toukokuun auringonpaisteesta...

Tämänvuotinen rajuus tässä muakin ihmetyttää. Kun tuo ilmanlaatukin on niin tautisen huono, tulis edes kunnon sade.

Minua harmittaa ihan tosissaan taas tämä siitepölyaika, tässä pari-kolme viikkoa ollut jo kauhea väsymys, nenä tukossa ja silmät turvoksissa, mitään ei jaksa tehdä, kun ihan normaali hengityskin on raskasta, harmittaa kunnon tippuminen,
pääsen onneksi puhallustesteihin, josko saan astmalääkkeet siitepölykauden ajaksi, ei siis jaksa tehdä yhtikäs mitään, täälläkään ei juuri jaksa piipahtaa...

Toivotaan rankkasateita:(

Faidralle :offtopic: Näytit kuvissa tosi kivalta:thumbs:

Täälläkin kärsitään :(... Eilenkin jäi suunniteltu treeni väliin, kun on niin kehno olo. Mulla on (yhtenä) lääkkeenä Duact, joka sisältää pseudoefedriiniä eli ei kyllä väsytä. Ei kyllä toisaalta saa oikein nukuttuakaan :(. Etelä-Suomeen luvattiin onneksi pahinta koivu-aikaa jo tän viikon lopulle eli sitten alkaa helpottamaan :thumbs:.

Tänä aamuna olen kironnut tätä saakelin allergiaa taas vaihteeksi :wall:

Aamulla kun heräsin, silmät ihan punaiset ja korvissa kauhea kutina. Tiesin saman tien että nyt on koivu noussut korkealle tasolle ja siitepölytiedotushan sen vahvisti. Leppä on vähentynyt, eli nenän kutina on vähän helpottanut, mutta tilalle tuli nyt nää silmä- ja korvaoireet. Voi helvetin helvetti. Sain iltapäiväksi lääkäriajan ja toivon että se jotain keksii. Tällä hetkellä syön Aeriusta, joka auttaa päivän ajaksi kun sen aamulla ottaa, mutta illalla oireet taas ilmaantuu.

Treenit mulla onneksi kulkee kuitenkin, eli olo ei muuten ole kauhean huono. Jotain positiivista siis sentään.

Ai niin...mun silmänaluset on olleet ihan kauhean kuivat koko tän kevään..voikohan sekin johtua jostain allergiasta..? Ei auta vaikka kuinka rasvaa...ihmeellistä...

Minäkin kärsin elämäni pahimmista siitepölyoireista parhaillaan. Silmät ihan turvoksissa jatkuvasti (piilareiden käyttö ei ainakaan paranna asiaa...), nenä tukossa, aivastuttaa ja päätä särkee varmaan tukkoisuudesta johtuen. Pahinta on kuitenkin väsymys, voisin nukkua kellon ympäri ja oon kaikki päivät täysin kuutamolla.

Lääkkeenä mulla Telfast ja joku nenäsuihke. Pitäis vissiin hakea myös silmätipat, joihin on jo resepti hommattuna, mutta kun ne lupailee, että pahin olisi kohta ohi, niin en ole vielä raaskinut ostaa. Keskustassa asuvana oireita aiheuttanee myös järkyttävä katupöly. Ensimmäisiä kertoja elämässäni toivon kunnon rankkasadetta.

Tsemppiä kohtalotovereille, koittakaa kaikesta huolimatta edes vähän nauttia auringosta ja kesäisistä säistä! :thumbs:

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Täällä on kanssa yksi kärsivä...
leppä,pähkinäpensas ja koivu,kaikki ystävät koolla juuri näin kesän kynnyksellä. Muut jo helpottaa....
Koivu aiheuttaa suurimmat oireet; henkeen ottaa,ääni lähtee kun limaa on niin paljon,silmät suunnilleen tippuu pois päästä ja aivastukset tulee takaraivosta.
Ei voi kuvitellakkaan fillaroivansa töihin,jos haluaa hengen kulkevan.

Yleensä oireet johtaa siihen,lääkittynäkin,että keuhkoputkentulehdus tulee niin että napsahtaa!

Käyn päivittäin katsomassa siitepölytiedotetta sivuilta;

http://www.sci.utu.fi/aerobiologia/suomi.html

Kyllä tämä tästä,sisulla vaan!!
(ens keväänä aloitan lääkityksen kuukautta aikaisemmin,hemmetti)
:)

Joo tosi ihanaa aikaa. Paskat. Silmät ja nenä vuotaa koko ajan, ääni lähtee, huulet ja kasvojen iho kuivuu tajuttomasti. Astmalääkityksen saa tuplata ja allergialääkkeitä syödä aamua iltaa. Ei kiva. TUlis jo syksy.

Juu hirveetä kun astuu ulos niin silmät alkaa valua, nokka vuotaa ja joka paikkaa kutittaa. Ja hengitys vinkuu pienestäkin :wall: Astma oikein höystää ihanan allergiani koko kesäksi. Vaikka roppia ottaa niin se vain lieventää oireita, kun on tosia pahasti allerginen. Voimia toisille nuhanenille! Kyllä se siitä, nyt alussa on pahinta...

Helly sanoi:
Mulla on (yhtenä) lääkkeenä Duact, joka sisältää pseudoefedriiniä eli ei kyllä väsytä. Ei kyllä toisaalta saa oikein nukuttuakaan :(.

Mulle tulee sama. Kokemuksesta: kilot tippuu eikä saa nukuttua yhtään, sitten siinä yön sydämellä lueskelee Aku Ankkoja vuodelta -89 ja odottelee työpäivän alkua. Mutta pakko ottaa, kun muuten työstä ja harjoittelusta ei tule mitään. :(

Mulla ei aiemmin ole ollut mitään allergiaoireita, mutta nyt tänä keväänä on aivastuttanut aivan kamalasti! Ja tiedän mistä se johtuu: treenaaminen on ohentanut mun limakalvoja, niin ne ärsyyntyy helpommin. (vuosisadan mutu, ja tuskin lähelläkään totuutta, tuskin on treenillä tuollaista vaikutusta :P ) :vainoharha:

Ihan hirveetä. Tähän kun vielä lisää kaikki hajuvesien hajut, jotka turvottaa kurkun :vainoharha: niin siinäpä sitä sitten kärvistellään!

Liityn tähän allergiaoireiden valittelijoiden joukkoon. Ihan kamalaa tää on! Mulla on sekä allergialääke (tabletit) että nenäsuihke käytössä ja koko ajan on tukkoinen olo, väsyttää, poskiontelot tuntuu ihan kauhean tukkoisilta ym. Nyt yskin ja silmät vuotaa ja kirvelee...

Faidra taisi sanoa, että olisi kiva istua parvekkeella ja juoda pepsimaxia. Just. Oisin tänään mennyt parvekkeelle kahville ja lukemaan päivän lehdet töiden jälkeen. Mut ei, hetken olin ja sellainen yskäkohtaus ja kutina kurkkuun, että tajusin taas tosiasiat. Hankalin kevät pitkään aikaan.

Nyt vaan yritän selvitä tän koivukauden loppuun, ja treenaan vaikka sit puolitehoilla. Kun on olo kuin jyrän alle jäänyt, niin ei kyllä irtoa ei treenissä ei töissä täysillä. Töissä vielä kun ei voi aina niistää... MRSA eli sairaalabakteerihuoneissa ei voi ottaa taskusta nenäliinaa, ei pyyhkäistä nenää mihinkään, siinä sitten aivastelet ja räkä valuu pitkin poskea... :D

Niin, ja harmillisin oire on hajuaistin menettäminen. Tiistain jälkeen en ole haistanut mitään. Ihan hyvä töissä vaippoja vaihtaessa, mutta muuten hankalaa. Voin kertoa, että ruuan makuun vaikuttaa paljon myös sen tuoksu, kun ei haista mitään, makuelämyksetkin ovat suppeammat. Jään odottamaan hajuaistin paluuta...

täällä on myös yksi allerginen punttimimmi:(
silmät on aivan punaiset ja ärtyneet/kivelevät nenä vuotaa ja väsyttää. toivottavasti koivun kukinta on nopeasti ohi. Ja nyt sitten tietysti pahimpaan allergiaaikaan on kevään lämpimin viikonloppu:curs:
tsemppiä muille allergikoille:)

Minulla ottaa myös koville, päätä särkee ja tukkonen olo. Yöllä ei saa edes kunnolla nukutuksi ja päivät onkin sitten yhtä väsymystä.:zzzz:

Onko teillä ollut tällaista allergiaa ihan lapsesta asti? Minusta tuntuu että itselle oireet on kehittyneet vasta ihan viimevuosien aikana.

Pitää sitten minunkin valittaa vähän. Pitkään sinnittelin, mutta tänään piti käydä apteekista tabletteja ja silmätippoja. Toinen silmä on vähän punainen ja kuttittaa. Nenäkin meinaa olla tukossa. No olen kuitenkin yrittänyt nauttia elämästä, kun on kerta niin hienot ilmat.

Yllättävän lievänä on pysytellyt mun allergia tänä vuonna :). Vähän aivastuttaa, kurkkua kutittaa ja nenä vuotaa, mutta silmiä ei juurikaan kirvele. Lääkkeenä mulla on tällä hetkellä Loratadin, jonka vaihdan Duactiin, jos oireet pahenevat. Heti kyllä huomaa, jos lääkkeen unohtaa ottaa. Eilen kävi näin, ja hengitys alkoikin pihistä. Koko ajan väsyttää kyllä ihan pirusti. Tiedä sitten, johtuuko se noista lääkkeistä vai itse allergiasta...

Ikävältähän nuo allergiaoireet tuntuvat, mutta näin vähäisissä määrin ei juurikaan mun normaalia elämää häiritse. Pitää vaan toivoa ettei pahene.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom