IBIZA! Kukaan menossa, kukaan käynyt?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hgu
  • Aloitettu Aloitettu

Hgu

Ikä
52
Jees, elikkäs kun Bulgarian reissusta on selvitty on kohteenamme elokuussa legendaarinen Ibiza. Löytyykö pakkislaisia joilla olisi kokemuksia ko. mestasta / onko kukaan muu menossa saarelle tänä kesänä?

Tässä pari kätevää linkkiä:

http://www.ibiza-spotlight.com/

http://www.ibiza-voice.com/

Näyttää olevan suomalaisen matkanjärjestäjän jookoskookoksen tarjoamat matkat loppuunmyydyt...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Syksyllä alkaa 4 kk jakso Epsanjas siinä Valencian lähellä mistä pääsee lautalla Ibizalle. Tulee käytyä varmaan muutamaan otteeseen :kippis1:

itse lennot ibizalle ei maksa mitää mutta, se on tunnetusti kova bilemesta ja jokaiseen baariin maksaa n.50e sisään että siihen malliin.

korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikös ibiza ole ihan täysin brittien saastuttama paikka? Meinaan että kukaan täysijärkinen ei jaksa yhtä iltaa pitempään katsoa sitä brittijunttien sikailua.

Ibizalla on tullut oltua pari kertaa, pääosin niin että sinne on menty muiden reissujen yhteydessä päiväksi tai pariksi käväisemään, kokonaista lomaa en ole siellä viettänyt enkä koskaan menisi, ei sillä että se huono paikka olisi... :)

Syyt:

Ibiza on nuorten paikka, [okei olen 26v kohta eli vielä 'nuori', mutta ikäjakauma on mielestäni voimakkaasti 16-35v eli 'aikuisia' ja lapsiperheitä ei ole juuri ollenkaan, pääosin siis nuorisoa].

Lomailijat koostuvat bilettäjistä ja auringonpalvojista. Biletystä on 24/7, ei ollenkaan rauhallinen paikka jossa voisi 'ihastella luontoa ja relata', biitsillä toki voi maata mutta sielläkin useissa paikoissa musiikki soi kovaa, rantabileitä paljon ja jengi joko kivoissa nousuissa tai sitten tärisee laskuissa. [Alkoholin tai huumeiden takia]. :rolleyes:

Bilevaatteita löytyy paljon, trance yms jauhaa ja discovalot välkkyvät. Meno on hurjaa ja seksuaaliset vähemmistöt johtaa katukuvassa. Todella reilusti homomiehiä, lesboilua, bisseilyä ja transuilua sekä drag-queen jengiä. Värikästä menoa, paljon melua ja siis toki aivan loistava paikka ihmiselle joka haluaa vain dokata/vetää kamaa, ottaa arskaa välillä ja keskittyä bilettämään.

Sielunrauhan/rentoutumisen/kauniiden maisemien/romantiikan/perhelomailun jne kanssa paikalla ei ole mitään tekemistä. [Ja joo, toki siellä on maisemat kauniita niinkuin etelässä noin yleensä mutta kärjistin nyt hieman kun kyse kuitenkin bilepaikkojen Mekasta johon ei luontoa mennä ihastelemaan...] :)

Ja mitä tulee sikaileviin britteihin: Niitä siellä on ja ihan saatanasti! :jahas: :lol2: :evil:

Itse kävin vuosi sitten ja petyin. Siksi että olen liian vanha ja liian not-britti kyseiselle saarelle. Jokapaikassa soi house mitä kaikki hytkyy eestaas koksupäissään.

Brittien sikailu on saarella viety huippuunsa. Varsinkin san antonissa ei uskalla edes kävellä kadulla illalla kun läskit ääliöt paiskoo tuoppeja ja näyttelee ahteriaan toisillee.

Espanjalaiset on kaikki järjestäen mukavia, oaikalliset ja turistit. Ja vielä sillain aidolla tavalla eikä turistinnuolenta- tai ostatämä-tyyliin.

Megahousehelvetit kannattaa tsekata ihan turistinähtävyytenä mutta ei niissä oikein ilman essoa jaksa hytkyä.

Huumediilereiden ja kokaiinin määrä tarvii itse nähdä. Sitä ei voi selittää. Melkein hengityssuojaimen kanssa joutuu liikkuun ettei livahda viiva sieraimeen.

Ihan itse buukatut lennot ja hotellit. Kohteena IbizaTown joka on toisella puolella saarta kuin San Antonio joka on todellakin brittien pilaama.

Taitaa olla helmi reissu tiedossa, koska kolme keskeisintä kesän lempiharrastustani on dokaaminen, bailaaminen ja konemusiikin absorboiminen kaikin mahdollisin keinoin... :rock:

Hgu sanoi:
Taitaa olla helmi reissu tiedossa, koska kolme keskeisintä kesän lempiharrastustani on dokaaminen, bailaaminen ja konemusiikin absorboiminen kaikin mahdollisin keinoin... :rock:

33-vuoden iässä jos tuo vielä nappaa niin OU JEAH ja hauskaa reissua ;) Sitten sulla on saletisti oikea kohde.

:kippis1: :rock:

kiewi sanoi:
I. Jokapaikassa soi house mitä kaikki hytkyy eestaas koksupäissään.

Eli siis mulle! Jätetään vaan ne koksut pois. Ja kyllä siellä trancekin soi, ei tosin nappaa samalla tavalla. :D
Prkl kun olis vaan joku samanhenkinen frendi, jonka kanssa "paeta" pienelle bilelomalle..

Kyllä noissa mestoissa kannattaa ottaa avoin asenne huumausaineiden käyttöön/kokeiluun, turha sinne on lähteä kyräilemään ja kauhistelemaan. Jos harmittaa se että toiset bilettäessään pitää hauskaa ja käyttää mitä lystää, voi aina suunnata vaikka Ypäjälle.

RRKalle sanoi:
Kyllä noissa mestoissa kannattaa ottaa avoin asenne huumausaineiden käyttöön/kokeiluun, turha sinne on lähteä kyräilemään ja kauhistelemaan.

:eek:

Pakko sanoa että tuo kokeilu-osio oli varsin :david: ehdotus. Huumeiden kokeiluun ei kukaan järkevä ihminen kyllä kannusta. Anteeksi :offtopic: mutta oli kyllä sen luokan vinkki että oksat pois.

MissEvilEve sanoi:
33-vuoden iässä jos tuo vielä nappaa niin OU JEAH ja hauskaa reissua ;) Sitten sulla on saletisti oikea kohde.

:kippis1: :rock:

Totta! Mä totesin tossa talvella, että jos mä joskus vielä haluan kokea Ibizan, alkaa nyt olemaan viimeiset mahdollisuudet. Muksuja ei vielä ole ja yleiskunto on vielä sitä luokkaa, että uskaltaa reiluksi viikoksi lähteä...

Ja oikeesti, jos mä en kuole tuolla, mä en kuole IKINÄ!

Ja EI TEHDÄ tastä juupas eipäs huumekeskustelua !!!!!!

Hgu sanoi:
Totta! Mä totesin tossa talvella, että jos mä joskus vielä haluan kokea Ibizan, alkaa nyt olemaan viimeiset mahdollisuudet. Muksuja ei vielä ole ja yleiskunto on vielä sitä luokkaa, että uskaltaa reiluksi viikoksi lähteä...

Joo, nyt alkaa olla sitten korkea aika mennä, parin vuoden päästä on sullakin ehkä toiset kuviot joten Ibizat jää muuten kokematta :) Kyllä se maineensa arvoinen paikka on, ei turhaan ylistetä bilemekaksi. Ja parhaat Dj:t jne!

Pidä hauskaa ja muista raportoida reissun jälkeen millainen kokemus oli :thumbs:

Tähtityttö sanoi:
Eli siis mulle! Jätetään vaan ne koksut pois. Ja kyllä siellä trancekin soi, ei tosin nappaa samalla tavalla. :D
Prkl kun olis vaan joku samanhenkinen frendi, jonka kanssa "paeta" pienelle bilelomalle..

Toivottavasti toi oli vihje. Kyllä mä voin adaptoitua noin nuoren tytön bilehenkeen viikoksi. Aletaanko kattoon esyjetiltä lentoja? :D

Tuo househytkyntäbailaaminen on jotenkin kauhean kliinistä ja epäsosiaalista. Kaikki vaan keskittyy näyttään hyvältä ja coolilta ja palvoo deejiitä. Vieraille ei tietenkään saa jutella.

Yhellä klubilla olimuuten sellanen kaks metriä halkasijaltaan oleva putki josta tuli aina välillä jotain saatanan miinusasteista hiiliyhdistelmäkaasua kymmenen kuutioo sekunnissa. Kiva kun ensin on ihan hiessä ja hetkenpäästä kalikat roikkuu korvista. Joku reppana esitanssijatyttö vatkas itteensä sen torven vieressä ja siltä meinas aina suunnilleen lähteä pää irti kun helvetinkone pistettiin käyntiin.

Jahans, taas on reissu buukattu. Elokuussa 8 päivää ja etenkin 8 YÖTÄ! :rock:

Viimevuoden reissu teki niin lähtemättömän vaikutuksen, että on pakko palata takaisin...

Vannoutuneena Thaimaa -fanina en voi olla postaamatta:
http://www.thaiklupi.fi/foorumi/viewtopic.php?t=1005&highlight=ibiza

Äänestys: Thaimaa vs. Ibiza
Ibiza rulettaa. Tyylikkäille hemmoille tyyliä! 11%
Thaimaa: vanhassa vara parempi eikä se humppa hullumpaa ole. 88%

Muutama poiminta kommenteista:

Pyorin paljon 80-luvulla Ibizalla ennen "Thaimaa -tautiani". Tuntui silloin reilun parikymppisen taivaalta... Seuraava kohde oli sitten Pattaya - eipa ole ollut Ibizaa ikava sen jalkeen. Se siita saaresta.

kuka hullu ny haluu bilettää öykkäröivien brittipentujen seassa

Ibizalla tuli käytyä joskus -86, ja olihan se biletyspaikka ja aika nätit biitsit venematkan päässä, mutta.... EN IKINÄ voisi verrata sitä Thaimaahan, ei sitten mitenkään.

ibiza nyt on 80 luvun jälkeen muuttunut ihan juoppojen englantilais lasten rymy ja oksentelu paikoiksi en ikinä enää menisi sinne,paikka on huono,mennyt alamäkeä kuin lehmän häntä ja ei voi koskaan verrata laadukkaampiin paikkoihin esm,Thaimaa,hinnatkin ovat sikakalliita eikä menossa ole sitä 80-luvun fiilistä enää,
näki parhaimat vuotensa 80-luvun alussa.
bilettämiseen nyt löytyy pareempiakin mestoja ja jos haluaa rahalleen vastinetta eli että riittää viikon rymyreissua pitempään ni thaimaa on se oikeia paikka sillä rahalla mitä ibin huijarit vie päivässä olet thaikuissa viikon,hinta/laatu se on jotka ratkaisee
eli ei koskaan enää euroopan maihin lomille,tyhmää rahan haaskausta kun muualta saa paljon enemmän irti ja halvemmalla.
nimim,euroopan useita kertoja kierrellyt aikoinaan.

no tuolla ibitzalla jengi vetää vaan mömmöjä naamaan mutta pattaylla sentään viiinaa vielä.eli pattayalla vähemmän huumehörhöjä...

Ei kovin kutsuvia kommentteja Ibizaa kohtaan, kai siellä voisi kävästä joskus, mutta en usko että koskaan tulee lähdettyä. :jahas:
Olikohan se telkkarisarja "Vetelehtijät", jossa seurattiin paljonkin Ibizalla pyörimistä, ei kiitos minulle. Toiset tykkää, minä en (usko).

On tullut viikko Ibizalla vietettyä (ja asiaan melkoisesti perehdyttyä). Kevyesti olisin saanut toisenkin mokoman siellä kulumaan. Asuin San Antoniossa joka on huomattavasti rauhallisempi mesta kuin Ibiza Town. Ördääviin britteihin ei huomiota herättävän paljon törmännyt jos ymmärsi pysyä poissa West Endin kaduilta (parin korttelin alue keskellä vilkkainta San Antonioa). "Vetelehtijöitten" perusteella on aivan turha arvostella Ibizaa, se kun keskittyi nimenomaan West Endin kaduille, ei juuri muualle. Brittejä Ibizalla on kyllä paljon, mutta niin niitä tuntuu olevan joka paikassa muuallakin Etelä-Euroopassa. Saksalaisia oli myös. Suurimmat ja nuorimmat turistimassat valtaavat saaren siinä elokuussa, syyskuussa on jo huomattavasti rauhallisempaa menoa mikä sopii mun mielestä aikuisempaan makuun. Ihmisiä kuitenkin riittää ja lämmintä on. Myös kauden suuria päätösbileitä järjestetään juuri syyskuun puolella. Huumeita en (ole) kokeillut, enkä humaltuneenakaan siellä seilannut, aika kului kuitenkin kuin siivillä.

Klubeista henkkohtaisesti mielekkäin oli Pacha, jonka sisustus hiveli kokeneemmankin klubittajan silmää. Todella tyylikäs paikka. Ja ehdottomasti kokemisen arvoinen on Café del Marin terassi auringonlaskun aikaan. Tosin tuohon yhtälöön mieluusti olisi yhdistänyt oman kullan kainalon... Reissaaminen San Antonion ja Ibiza Townin välillä ei ole konsti eikä mikään, saari on sen verran pieni, että vaihtoehtoisia kulkuvälineitä riittää kyllä ja bussit kulkevat kahden kaupungin väliä ihan kiitettävästi. Suurimmat klubit Privilege ja Amnesia sijaitsevat kumminkin puolessa välissä tuota maantietä.
Itseäni ei haitannut yksin reissaaminen, koska juttuseuraa löysi aivan varmasti hyväntuulisista kanssabailaajista. Toisaalta, rannalla oli mukava rentoutua klubiyön jälkeen aivan rauhassa. Ibiza Townin uimarannat kannattaa kiertää kaukaa (etenkin Playa d'en Bossa) jos kaipaa rauhallista ympäristöä. Tuolla kun bileet todellakin ovat 24/7. Omia teitään kulkemalla saarelta varmasti löytää muutakin kuin sekavia brittejä ja konemusiikkia.

Tämä minun kokemukseni.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom