Hyytelörakko eli ganglio carpi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Heei, en ookkaan kirjottanut tänne, että se lähti itsestään. Eräänä aamuna hieroskelin sitä töissä, se on viimeinen muisto siitä se. Menin tekeen töitä jossa sai käyttää voimaa käsillä ja taitella ranteita. Tulin takas parin tunnin päästä ja huomasin, kun se oli pienentynyt hieroskelin sitä vielä ja tuntu, kun se neste levis ranteeseen.

Sinne poistu se patti! Eikä oo vielä ainakaan uusinut vaikkakin aikaa on vasta kolmisen viikkoo kulunut.

Sitä kun kävin aikasemmin näyttään lekurilla, se sano että ai saa varoo kättä, jos se ei oo kipeä. Koska hyytelö jähmettyy ja on ainakin piikillä poistettaessa vaikeempi imee. Hieroin sitä aina sillon, kun muistin. Elin ikä tais sillä olla 4-6kk :)

Tiistaina ortopedi tökki piikillä mun gangliota ja ruuttas sinne nivelten väliin kortisonia. Meinasi että on sen verran paha et laittoi leikkausjonoon. Nyt on muuten sit tää ranne vasta pipi sen ortopedin käsittelyn jäljiltä, turvoksissa ja jäykkä kuin rautakanki. Mut olihan :kuola: lekuri.

Tiistaina ortopedi tökki piikillä mun gangliota ja ruuttas sinne nivelten väliin kortisonia. Meinasi että on sen verran paha et laittoi leikkausjonoon. Nyt on muuten sit tää ranne vasta pipi sen ortopedin käsittelyn jäljiltä, turvoksissa ja jäykkä kuin rautakanki. Mut olihan :kuola: lekuri.

Pari vuotta sitten kävin kanssa piikittelyssä ja oli nautinnollista ajaa pois kun ratin kääntely sattuu sairaasti... Silloin sanottiin, että mikäli uusii niin leikataan. Uusi sitten ja menin uudestaan lekurille, mutta nyt meinattiinkin että piikillä vaan taas. Leikkausta katotaa jos uusii uudestaan. Ilmoitin lekurille, että ranne sattui enemmän tyhjennyksen jälkeen kuin ennen sitä, joten annetaan sitten patin olla...

Tuossa se on siitä saakka ollut, suurimman osan ajasta on kuitenkin kivuton.

Mulla oli nuorempana tuollainen. Siis tosi nuorena. Taisin olla joku kymmenen vanha, kun se ensimmäisen kerran tuli. Lääkärissä ne imaisi siitä sen märän pois ja thats it. Pari kertaa se muistaakseni uusi ja aina vaan otettiin märät pois, eikä ole sen koommin tullut takaisin. Pelasin sillon ringetteä, että olisiko mahtanut johtua mailan käsittelystä... tiedä häntä.

Oho täältähän löytyi vastaus vaivaan katsos vaan :)

On jo pari vuotta ollut toinen ranne hieman herkkä ääriasennoille. Välillä kipeytyy jos olen esim. pitänyt penkissä tankoa hieman huonosti että ranne on taittunut turhan paljon. Nyt on ollut taas pitkästä aikaa hieman kipeä kun taivuttelee. Lepokipua ei ole onneksi eikä haittaa elämää muutenkaan paitsi salilla saa nyt varoa...mutta nyt ihmettelin että mikäs ihmeen pieni patti on ilmaantunut tuhon kämmenselkään lähelle ranneniveltä, aivan kuin aloituspostauksen kuvassa (paljon pienempi vain). Googletus ohjasi lopulta tääne ja tuollainen gangliohan se taitaa olla...lääkäriinhän en mene ennenkuin ranne mätänee joten pitää kai yrittää hieroskella sitä ja kenties vähän mätkiäkin :puntti: Pitää yrittää muistaa raportoida miten itsehoito tehoaa lähiviikkojen aikana...kaikenlaista sitä voi olla, ei voi muuta sanoa.

Niin juu, itsellä tuo tuntuu hyvinkin kovalta mutta kun tarpeeksi painaa niin kyllä se se hieman antaa periksi. Mites muilla...pelkkää löllöä vai kova kuin kivi?

Itsellä on joku tuollainen patti kans, ollut varmaan jonku pari kolme kuukautta. Tänään vasta aloin tutkimaan asiaa, vaikka on häirinnyt treeniä jo hyvän aikaa. Minulla kans on aika kova tuo patti, mutta antaa periksi just ku tarpeeks painaa... Sattuukohan tuo nesteenpoisto? En ainakaan itse rupee hakkaamaan rikki :D. Ei ole onneksi noin iso kuin kuvan patti, tai kun minulla ainakin patti näkyy vain kun ranne on hieman taivuksissa.

Noniin tänään meni hermo tuohon pattiin. Alkoi särkeä kun taivutteli rannetta aikas paljon. Koko ei ollut kovin kummoinen vielä mutta juurikin rannetta taivuttaessa "pulpahti" pinnalle.

Muutama minuutti psyykkausta, ranteen taivutus, katse muualle ja kunnon läjäytys kirjalla :D Argh, kyllä kirpas....patti on vielä verisuonen allakin joten vähän arvelutti hutmia. Tuloksia ei tuntunut tulevan joten lisäsin voimaa ja volyymiä... :puntti: Sit vielä patti sormien väliin, kunnon puristukset ja hierontaa ja lisää kirjahoitoa...ensin se muutti olomuoden kiinteästä pehmeäksi ja lopulta meni ilmeisesti rikki, nyt ei ole kohoumaa eikä tunnu kuin epämääräistä nestemäistä rutisevaa hyytelö ihon alla...tosin mustelmia odotettavissa. Mutta ranteen taivuttelu ei särje enää. :eek:

Saas nähdä miten käy lähipäivinä, tuleeko patti takas uusin voimin mutta ensimmäinen erä: Xyrix vs Ganglio 1-0 :curs:

Kiitoksia kaikille itsehoitovinkeistä.

Ainiin tuli operaation jälkeen mieleen että tää "itsehoito" olis pitänyt ottaa videolle ja postata vaikka tuubiin ilman selityksiä...siinä olis ollu porukalla ihmettelemistä että mitä toi hullu hakkaa rannettaan ja karjahtelee...

:O Miten sä pystyit tohon!?! Entä jos se ei oiskaan ollu semmonen hyytelörakko ja oisit vaan hakannu kätes paskaks xD. Ite en varmaan uskaltais...:S

Joskushan tuo oli vasemmassa ranteessa ja hutkin sitä sitten tämän threadin innoittamana. Taisin muistaakseni mätkiä vielä muutaman ylimääräisen perään ettei tule takaisin.
Ei tullut.

Ensi viikolla olen menossa leikkaukseen. Kerran on leikattu aiemmin mutta uusi noin vuoden sisällä. Jatkuva tyhjentäminen ja kipuilu syynä tähän uuteen yritykseen. Saas nähdä kuinka tällä kertaa käy!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
:O Miten sä pystyit tohon!?! Entä jos se ei oiskaan ollu semmonen hyytelörakko ja oisit vaan hakannu kätes paskaks xD. Ite en varmaan uskaltais...:S

Noh tuo nyt tuntui sopivan diagnoosiin aika hyvin joten otin riskin, mähän en missään lääkärissä käy ja jos käyn niin en tottele niitä ;) Ja ei sitä luita rikki saa kirjalla hakkaamalla ihan heti....pari kertaa se vain kirpaisee.

Ja todellakin, nyt on mennyt parisen viikkoa "operaatiosta" ja jäljellä ei ole enää mitään kipuja, kohoumia tms. Hieman tuntuu jotain rutisevaa arpikudoksen tapaista ex-patin kohdalla. Häipyy varmaan ajan kanssa. Ongelma tuntuu olevan ratkaistu täydellisesti. Ja rannetta voi kuormittaa taas mielin määrin.

Suosittelen kaikille _o/

Oon kuullut tosiaan juttuja noista itseltään ganglion paukauttelijoista. Itselläni ei olis rohkeutta, tosin vaivani on aika pieni eikä uusi kovin helposti kunhan penkkailen maltillisesti.

Eikö tässä olisi paree käyttää kaveria apuna, kombinaatio ite pöhnässä ja kaveri erittäin vesiselvä niin luulis ettei kauhean tuskallistakaan ole. Vielä kun allekirjoittaa vastuuvapautuksen kaverin puolesta, niin avot

Itellä kyseinen patti leikattu poliklinikkakäynnillä 1997, eikä sen jälkeen oo vaivannut. Kättä ei kyllä voinut kolmeen viikkoon käyttää edes leivän voiteluun, mutta kyllä parani ;)

Mulla kans tommonen patti oikees rantees. Oon kans yrittäny sitä puhkoo kirjoilla, vasaroilla jne. mutta vielä se siinä on. :D Pitäs varmaa sit turvautua tohon neulaan vaikka en tykkääkkää yhtää niistä :(

Mulla kans tommonen patti oikees rantees. Oon kans yrittäny sitä puhkoo kirjoilla, vasaroilla jne. mutta vielä se siinä on. :D Pitäs varmaa sit turvautua tohon neulaan vaikka en tykkääkkää yhtää niistä :(

Vai kannattaisiko sittenkin käydä ammattilaisella tyhjennyttämässä? Jos haluat säästää terkkarimaksuissa, käy edes apteekista vermeet tyhjennykseen (vaikka jodia ja injektioruisku). Todennäköisesti tuo hyytelö ei sieltä tule ihan itsestään, eli käytännössä siihen tulee leikata haava. Tässä tilanteessa suoranaisesti kiellän näin netin välityksellä tuon itse yrittämisen.

Vai kannattaisiko sittenkin käydä ammattilaisella tyhjennyttämässä? Jos haluat säästää terkkarimaksuissa, käy edes apteekista vermeet tyhjennykseen (vaikka jodia ja injektioruisku). Todennäköisesti tuo hyytelö ei sieltä tule ihan itsestään, eli käytännössä siihen tulee leikata haava. Tässä tilanteessa suoranaisesti kiellän näin netin välityksellä tuon itse yrittämisen.

Joo siellä mä sen meinaanki tyhjentää, mutta se neula kammottaa silti! :( :)

Joo siellä mä sen meinaanki tyhjentää, mutta se neula kammottaa silti! :( :)

Ok, mulla meni tarkoitusperä sit vähä huti. Ei kannata kammota, kyllä ne osaa hommansa ;)

Saas nähdä miten käy lähipäivinä, tuleeko patti takas uusin voimin mutta ensimmäinen erä: Xyrix vs Ganglio 1-0 :curs:

Hohhoijaa, lainaan itseäni...ganglio tasoitti tilanteen 1-1 ilmaantumalla entistä ehompana parin kuukauden päästä takaisin ja kovempana. Olin tässä jo viikon verran yrittänyt päästä paskiasesta eroon samoilla metodeilla kuin ennen, eli kirjalla hakkaamalla ja puristelemalla. Valitettavasti ei tuottanut tulosta kun patti oli kovettunut aivan kivikovaksi. Mutta otin järeämmät keinot käyttöön ja psyykkasin taas itseäni...ranne koukkuun ja täräytin sen ovenkarmia vasten. Tuli melkein kyynel silmäkulmaan, sen verta kirpas mutta patti on taas poissa :hyvä::puntti: Xyrix vs Ganglio 2-1

Alkaa nää hoitometodit käymään sen verta kivulaiksi että olen vakavasti harkinnut lääkäriin menoa...mutta ei ihan vielä. Tallista löytyy vielä vasara ja sitten joku 5 kilon moska...

Nostetaanpa vähän:

Itsellä ollut nyt jo varmaan vuoden verran tuollainen patti ranteessa, joka juurikin salilla ja varsinkin golffissa kipeytyy pahasti. Talven pystyin käymään salilla normaalisti mutta nyt kesällä kun golf tuli kuvioihin niin on ranne niin perkeleen kipeä että juuri ja juuri pystyy liikuttamaan tai nostamaan mitään suurempaa.

Kävin ortopedin luona, otettiin kuvat ja hän sanoi suoraan että parempi ja helpompi vain leikata pois, varsinkin kun sairasvakuutus vielä korvaa tuon leikkauksen. Itse en kyllä pystyisi millään kirjoilla hakkaamaan, on sen verran kipeä kun painaa vaikka sormella.

Mutta onko muilla tuo patti siis jotenkin pehmeä? Itsellä se on ihan kivikova, ja en muista että sanoiko ortopedi itsekin ettei ole ihan 100% varma edes että noko kyseessä ganglio kun se on niin kova. Mutta siis leikkaus edessä nyt kun töiden lomasta kerkiää, menee vaan kesä treenamisen ja golffin osilta pilalle kun on käsi niin kipeä :/

^ettei ois rasvapatti? Itellä hartiassa ollu jo lähemmäs kymmenen vuotta, lekurit ei oo sen paremmin kommentoinu suuntaan tai toiseen muuta ku et 'ei se vaarallinen ole'. Oon koittanu paria kaveria houkutella puhkasemaan neulalla ja puristamaan tyhjäks mut vittu kun ei kukaan vielä oo suostunu ja omat kädet ei oikein tuonne asti kunnolla taivu :D

Back
Ylös Bottom