Hyvä välipala?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja joason
  • Aloitettu Aloitettu
Kertokaapa hyviä vinkkejä ja reseptejä lihaisiksi välipaloiksi kolmen H:n (Hyvä, Helppo ja Halpa) periaatteella. Pakkaseen vaikka isoja määriä, mitä olisi helppo ottaa mukaan töihin tai välillä kotona napostella, jos meinaa ateriavälit venyä. Itselläni on niin huono mielikuvitus ja kokin taidot puutteellisia, että ei oikein muuta keksi kuin jauhelihapihvin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kalkkunaleike suoraan paketista, joku iso hyvin suolattu uunipaisti josta leikkaa paloja tarpeen mukaan (säilyy viikonkin jääkaapissa kuten joulukinkku), täyslihanakit suoraan paketista.

Ei kai joissain itse tehdyissä jauhelihapihveissä tai -pyöryköissä mitään vikaa ole. En mä niitä kaupan höttöjä pitkässä juoksussa vetelisi. Keittokinkkua on itellä varmaan aina kaapissa. Rapiat pari euroa 300g paketti, ja siitä tulee pahimpaan nälkään aina popsittua. Jos haluaa iloitella, niin vähän sinappia väliin, ja joulu on ympäri vuoden.

Jaa, empä ollutkaan hoksannut, että leikkeleitä voisi suoraan paketista kiskoa :). Jotenkin vaan tuntuu väärältä, kun leivän päällehän ne pitää laittaa. No, hyvä makrothan niissä on, ja voisi kyllä testata, että josko ne välipalalla menisi. Ei kuitenkaan pelkillä maitotuotteilla viitsisi päivän proteiineja ottaa.

Onks pakko olla lihaa vai käykö mikä vaan proteiinipitoinen? Mäkin oisin ehdottanu tonnikalaa esim. avokadon ja/tai raejuuston kanssa. Keitettyjä kananmunia voi myös ottaa evääksi.

Eipä noi valmis kinkkupaketit kovin hyvää tavaraa ole jatkuvasti vedellä, jos on terveydellisesti kiinnostunut muustakin, kun proteiinimäärästä. Sisältää aika kasan paskaa suolaa, säilöntäaineita ym lisäaineita.

Onhan noiden yhteyttä kaikenmaailman suolistosyöpiin julistettu, ja suolaakin tulee varmaan reippaahkosti, jos paljon popsii ja haluaisi mennä suositusten mukaan, mutta itelle ainakin ihan se ja sama. Rahkaa ei saisi vedellä, koska laktoosi, ja jäljelle jää suunnilleen munanvalkuaiset ja jauhot, enkä minä ainakaan jaksa noita vedellä päivästä toiseen. Pähkinät ehkä, mutta niissä on taas rasvaa tolkuttomasti esim. keittokinkkuun verrattuna.

Itse olen enemmän kiinnostunut siitä, että saa ruokaa napaan ja homma hoituu tarpeeksi yksinkertaisesti, enkä suostu uskomaan, että muutama siivu keittokinkkua omaa terveyttä tulee romauttamaan. Se onnistuu esim. dokaamisella paljon nopeammin.

Unohdin kyllä kanan ja tonnikalan, joista ainakin jälkimmäisestä saa raejuuston kanssa hyvän sekoituksen. Se jotenkin toimii. Kanaa taas oon jotenkin huono pupeltamaan. Mautonta tai jotain.

Eli onhan noita vaihtoehtoja toki pakettileikkeillekin. Itelle noi on vaan jäänyt tavaksi.

Hiilariton leipä on aika klassikko eli leikkelettä + juustoa rullalle ja suuhun. Olen löytänyt itseni myös lipastamasta suuhuni pelkkiä juustosiivuja :D Ruokajuomaksi maitoa, mielellään suoraan purkista. Tietysti kaikki avoimet nakkipaketit yms. lopetetaan myös säälittä. Tonnikala menee sellaisenaan tai raejuuston kanssa.

Hiilariton leipä on aika klassikko eli leikkelettä + juustoa rullalle ja suuhun
Tuo kyllä puhuttelee. Kurkusiivu silloin tällöin väliin, niin on kasvistakin. Koitin joskus tuunata lämmittämällä uunissa noita rullia, mutta ei tullut ainakaan tuolla kertaa halutun rapeita.

Sen sijaan meetwurstiviipaleista saa mikrossa vekkuleita, kun vetää jotain paperia alle imemään rasvan pois, ja kärtsää rapsakaksi. Aika kaukana mistään fitness-välipalasta, mutta hyvää on.

Uuniperuna tonnikalatäytteellä 6 minuutissa:
- Töki haarukalla reikiä uuniperunaksi sopivaan pottuun (rosamunda taitaa olla aika iso ja sopiva lajike)
- Kääri peruna talouspaperiin ja pistä mikroon 5-6 minuutiksi täydelle teholle
- Valmistumista odotellessa sekoita purkillinen tonnikalaa noin 100 grammaan tuorejuustoa (oma suosikkini on valkosipuli- ja yrittituorejuusto, mutta makuvaihtoehtoja on lukuisia)
- Noin 6 minuutin kuluttua mikron kilahtaessa vaan perunaan viillot, täytettä päälle ja syömään.

Tuota täytettä riittää useampaankin ateriaan ja sitä voi käyttää esimerkiksi leivän päällä.

Viimeksi muokattu:
400gr kananjauhist pannulle ---> paistaa pinnat kiinni --> broilerimaustetta pintaa ja kypsentää. (idea siis tehä pallo ja litistää yheks isoks pihviks). Kyytipojaks kurkkuu raikkaril. Omnomnom

Itse olen enemmän kiinnostunut siitä, että saa ruokaa napaan ja homma hoituu tarpeeksi yksinkertaisesti, enkä suostu uskomaan, että muutama siivu keittokinkkua omaa terveyttä tulee romauttamaan. Se onnistuu esim. dokaamisella paljon nopeammin.

Vahvasti väittäisin että tuollainen jatkuva ylisuolaisen nitraattimössön pupeltaminen on paljon haitallisempaa terveydelle kuin kerta viikkoon dokaaminen.

Vahvasti väittäisin että tuollainen jatkuva ylisuolaisen nitraattimössön pupeltaminen on paljon haitallisempaa terveydelle kuin kerta viikkoon dokaaminen.
Halukkaat voi vetää avokadomunakasta ja voimamarjoja, tai mitä ikinä keksiikään. Sehän tässä saliharrastamisessa on hienoa, että voi tehdä juuri niin kuin itsestä hyvältä tuntuu. Tohon vertailuun en jaksa tarttua.

Viimeksi muokattu:
Hiilariton leipä on aika klassikko eli leikkelettä + juustoa rullalle ja suuhun. Olen löytänyt itseni myös lipastamasta suuhuni pelkkiä juustosiivuja :D Ruokajuomaksi maitoa, mielellään suoraan purkista. Tietysti kaikki avoimet nakkipaketit yms. lopetetaan myös säälittä. Tonnikala menee sellaisenaan tai raejuuston kanssa.
Kas muutkin kokeillut samaa rullaa!
Oikein hurjaksi kun olen joskus äitynyt niin laittanut vielä kananmunaa väliin ja mikä kummallisinta niin kinkun päälle sipaistu sinappi kruunaa koko combon.

Toi on kyllä herkkua mut vielä herkumpaa on jos ostaa kyytipojaksi kaurarieskaa ja käärii sinne sisälle kinkut ja juustot :kuola:

Kas muutkin kokeillut samaa rullaa!
Oikein hurjaksi kun olen joskus äitynyt niin laittanut vielä kananmunaa väliin ja mikä kummallisinta niin kinkun päälle sipaistu sinappi kruunaa koko combon.

Toi on kyllä herkkua mut vielä herkumpaa on jos ostaa kyytipojaksi kaurarieskaa ja käärii sinne sisälle kinkut ja juustot :kuola:

Lasten maissinaksut + juusto toimii kanssa! Sellainen lo-cal juustonaksu :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom