Hyvä ojentajaliike

Mikäs se käsiv. ojentaja-liike on jossa maataan selällään penkillä, ja nostetaan käsipainoa kaksin käsin siinä rinnan päällä, ja ote sellainen että kämmenet auki pidetään käsipainon ylemmän puntin alta?
Näin sen liikkeen siinä 4D dokumentissa "Kun hauis repeää", se jätkä teki sitä yhdessä kohdassa. Kokeilin itse eilen salilla, ja tuntui todella hyvältä liikkeeltä. Otti kunnolla sieltä mistä pitääkin eli oikkareista.
Kannattaa kokeilla.

Voidaan sanoa myös päänänylivedoksi -tai pulloveriksi käsipainolla. Pääsuorittajana liikkessä on rintalihas ja ojentajat vaan avustavina lihaksina kuten monissa muissakin rintalihasliikkeissä. Myös leveä selkälihas pitäisi aktivoitua tässä liikkeessä.

Kannattaa kokeilla tehdä myös niin, että makaa tasapenkillä poikittain pitäen vatsaa rintakehää alempana.

mut siis tässä vissii tarkotettiin sillee et paino ei nimenomaa mee päänyli... vähä niinku tekis ranskalaista otsalle mut paino laskee rintakehälle ja suoraan ylös, semmost liiket koko ajan... toki voin olla väärässäki,ja jos niin ni korjatkaa ihmees ;)

mut siis tässä vissii tarkotettiin sillee et paino ei nimenomaa mee päänyli... vähä niinku tekis ranskalaista otsalle mut paino laskee rintakehälle ja suoraan ylös, semmost liiket koko ajan... toki voin olla väärässäki,ja jos niin ni korjatkaa ihmees ;)

Kuulostaa aikas lyhyeltä liikeradalta, jos käsipaino on ns. pystyasennossa.
Tuohan on periaatteessa kapea penkki käsipainolla, mutten kyllä äkkiseltään keksi syytä, miksi sitä pitäisi tehdä :eek:

Niin no minä voi ihan tarkkaan tietää mitä ekan viestin kirjoittaja tarkoitti mutta tälläisen käsityksen minä sain mistä aikaisemmin kirjoitin. Varsinkin kun nostetaan käsipainoa kaksin käsin ja ote sellainen että pidetään käsipainon ylemmän puntin alta kiinni niin ei siinä kummosta liikettä pääse tulemaan kun se alempi puntti ottaa rintakehään heti kiinni jos on vähänkin isompi paino.

Tai sitten en vaan käsitä ollenkaan mitä aloitinviestin kirjoittaja tarkoitti kun ei jaksanut sitä ns."dokumentti" katsoa kokonaan kun se nyt oli mitä oli.

Niin no minä voi ihan tarkkaan tietää mitä ekan viestin kirjoittaja tarkoitti mutta tälläisen käsityksen minä sain mistä aikaisemmin kirjoitin. Varsinkin kun nostetaan käsipainoa kaksin käsin ja ote sellainen että pidetään käsipainon ylemmän puntin alta kiinni niin ei siinä kummosta liikettä pääse tulemaan kun se alempi puntti ottaa rintakehään heti kiinni jos on vähänkin isompi paino.

Tai sitten en vaan käsitä ollenkaan mitä aloitinviestin kirjoittaja tarkoitti kun ei jaksanut sitä ns."dokumentti" katsoa kokonaan kun se nyt oli mitä oli.

Juuri sitä minä tarkoitin, että käsipaino on pystyasennossa. Liikerata on kieltämättä pienehkö, mutta mutta tuntuu ojentajissa silti todella hyvin, kunhan ottaa vain tarpeeksi painavan puntin ja tekee liikettä nopeahkoon tahtiin.
Tosin liian isojen romujen kanssa ongelmana on se, että puntti ottaa kyynärvarteen kiinni ennen kuin ehtii laskea alas asti.

Juuri sitä minä tarkoitin, että käsipaino on pystyasennossa. Liikerata on kieltämättä pienehkö, mutta mutta tuntuu ojentajissa silti todella hyvin, kunhan ottaa vain tarpeeksi painavan puntin ja tekee liikettä nopeahkoon tahtiin.
Tosin liian isojen romujen kanssa ongelmana on se, että puntti ottaa kyynärvarteen kiinni ennen kuin ehtii laskea alas asti.

Siis nyt kyllä putosin kuin eno veneestä tän liikkeen hahmottamisessa :eek:

Siis onks tää nyt joku keskitetty vaakatasossa, vai miten sen alavaiheessa saa kyynärvarteen ottamaan sen puntin kiinni ?

:kuvia: liikkeestä, vaikka piirrettynä ?

oisko kyseessä ranskalainen punnerrus käsipainolla? silloin voi kyynärvarteen vastata.

Back
Ylös Bottom