Hyvää aikuislukiota Helsingistä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Snowbe
  • Aloitettu Aloitettu
Olis tarkotus mennä aikuislukioon opiskelemaan vielä vähän kemiaa ja kertaamaan matematiikkaa, kun en päässyt yliopistolle sisään tämän kevään pääsykokeissa.

Onko pakkislaisilla tietoa siitä, että missä Helsingin aikuislukioissa olisi hyvä opettajien taso ja opiskelijat olisivat vähän vanhempaa/motivoituneempaa väkeä, eikä vaan lukioikäisiä ihmisiä jotka tulivat aikuislukioon "Koska en päässyt muualle"-syystä?

Katotaan josko täältä löytys apua :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse olen Eiran aikuislukiossa. Siellä kyllä on paljon näitä mainitsemiasi ihmistyyppejä ja lisäksi paljon afrikan poikia. Mutta nämä opiskelevat koululla vain ammupäivisin. Iltaisin siellä on vanhempaa ja motivoituneempaa porukkaa.
Kurssitarjonta on myös hyvin kattava, eli matematiikan kursseja löytyy lähes mihin kellonaikaan tahansa. Tunnit alkavat heti 8.30 ja viimeiset tunnit muistaakseni 20.00. Joten nämä saa hyvin yhdistettyä työn kanssa.
Opetuksen taso on myös kirjavaa. Olen saanut Eirassa parasta opetusta ikinä, mutta olen siellä saanut myös saatanan huonoa sellaista. Koska opettajia on paljon, niin taso vaihtelee.

www.eiraedu.com

Jos olet yliopistoon hakemassa, niin yksi mahdollisuus voisi olla valmennuskurssi, joissa erikoistutaan juuri pääsykokeiden läpäisemiseen.
Tosin ne eivät ole ilmaisia...

Eiralle pisteet, ei valittamista. Töölön yhteiskoulun aikuislukio on myös ok, paljo vanhempaa jengiä ku Eiras pääosin ja paljo pienempiki aikuislukio. Faija kävi siel parit kurssit ja ihan ok-taso kuulema.

Jos olet yliopistoon hakemassa, niin yksi mahdollisuus voisi olla valmennuskurssi, joissa erikoistutaan juuri pääsykokeiden läpäisemiseen.
Tosin ne eivät ole ilmaisia...

Tietääkseni valmennuskurssista ei ole kauheesti iloa, jos ei ole lukiossa käynyt kuin yhden kemiankurssin. Korjatkaa jos olen väärässä.

Snowbe tulee vaan eiraan:) Itsekkin käyn siellä tulevalla lukukaudella lukemassa kemiaa. Siellä on mielestäni hyvä kemian opettaja, tai ainakin yksi. Nimeltään Riitta P. Sanoin siksi nimen, että jos tulet sinne, niin osaat hakeutua oikealle opettajalle.
Haen lukemaan farmasiaa ensi keväänä. Joten käyn noi kemian kurssit lukiossa ja sitten keväällä vielä valmennuskurssille. Käyn siis molemmat, että minusta joskus tulee apteekin setä:)

Hirveän paha sanoa, kun ei harmainta aavistustakaan mihin olet hakemassa.

Oon hakemassa opiskeleen ravitsemustiedettä Helsingin Yliopiston maa- ja metsätaloustieteelliseen tiedekuntaan :P

Suosittelisin tuota avointa yliopistoa. Suoritin lukion TYK:n iltalinjalla, mutta pääsykokeisiin treenamiseen toi avoin on paras, aloitin siellä omat kemian opinnot. Suoritetut kurssit saa yleensä hyväksiluettua, kun pääsee sisään. Pääaineopintoihin kuuluu varmaan pakollisena jotain kemiaa? Saisit siten pari kärpästä yhdella iskulla =)

Mäkelänrinteessä aikuislukiossa olin kolmisen vuotta sitten. Siellä oli runsaasti kemiankursseja ja matikkaakin on tarjolla. Porukka ainakin kemian luennoilla oli lääkikseen pyrkiviä tai sitten muuten vaan kiinnostuneita...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom