Heippa
Tosi vanha ketju, mutta jos jollakin nousee vielä mielenpäälle niin vastaillaan nyt.
Itse ostin n. vuosi sitten Hyundai Coupe 2008 Automaatin 2.7L V6:lla. En ymmärrä mistä nämä "haukkumiset" tulee koska itsellä ei ole kuin positiivista sanottavaa ja aika pitkälti kun verkkoakin plärää, niin ainoat varteenotettavat kommentit (ajokokemuksien kanssa jne) ovat positiivisia. Myös autovertailuissa tästä uudemmasta mallista, ovat olleet hyvinkin positiivisia mitä olen niitä itse plärännyt (myös Top Gear!!! :D).
+Auto todella kääntää päitä ja ihmiset tulee kysymäänkin, että mikäs peli se tämä on (ja ihan positiivisessa mielessä)
+Et kyllä tuolla raha/kilometri suhteella saa yhtäkään "sporttisen tuntuista ja näköistä" autoa jossa olisi niin hyvä tuntuma. Ajappa sillä farmarillas 120km/H mutkaan ja katsotaan miten käy, eli kuten mainittua jäykkä alusta tuo kyllä paljon sporttisuutta. En koe, että subaru on sporttisen näköinen joten se eka amis joka tulee pätemään voi jättää väliin kiitos.
+Iso tavaratila (+400L) + penkit saa helposti kaadettua jolloin paljon lisätilaa vielä.
+Paljon lisäosia ja varaosia saatavilla helposti (Sis. huolto sekä viritysosat)
+Takuu.
+Moottorin kestävyys ylipäätänsä (luokiteltu ulkomailla näiden vakuutusfirmojen kautta 30kestävimmän auton joukkoon).
+Talvellakin loistava auto, ei mitään valittamista ole ollut ja -30 pakkasellakin ihan hienosti lähtee ekalla turisemaan.
+Mukavat "kuppipenkit". Eli siis oikeasti mukavat.
+Saa aika hyvälläkin lisävarustetasolla.
+Auton yleinen helppous jos tuntee autoja (esim. etuvalojen polttimoiden vaihto onnistuu suht helposti, ei tarvitse maksaa asentajareiskalle 100euroa siitä huvista).
+Paljon myös saatavilla korin osia (sekä sisälle, että ulos) eli ulkonäköäkin voi modata aika helposti pienellä rahalla jos kokee siihen tarvetta.
-Kuten sanottua alusta on jäykkä ja esim. helsingin keskustassa mukulakivillä aiheuttaa harmaita hiuksia, muuten vain plussaa tuo jäykkyys.
-Kovilla pakkasilla ennen kuin auto kunnolla lämpenee, niin natinaa on havaittavissa kuten yleisesti coupe malleissa on. Natina kuitenkin katoaa suurimmilta osin auton lämmetessä. Kesällä ei oikeestaan huomaa lainkaan. Tämäkin tosin tietysti poistettavissa oleva "ominaisuus".
-Tehot: jakaa mielipiteitä, toki ulkonäkö antaa odottaa enemmän mutta fakta on myös se, että tähän autoon saa todella paljon viriosia ja niitä on saatavilla hyvin. Semmonen 50-70heppaa saa jo aika halvalla ja se varmasti riittää perus reinolle. Yli 250+ ei kannata varmasti mennäkkään kun on etuveto ja renkaatkin pitäisi olla jo tosi tosi hyvät. Eli mikä on paljon tehoa ja mikä vähän jne.. mielipide/tarve kysymys.
-Etuveto, ei muuten mitenkään huono, mutta jos haluaa kepitellä, niin tietysti miinus tai jos tehoja haluaa paljon lisää.
Eli loppuun voisi sanoa, että hintaansa nähden kyllä parhaita autoja mitä olen ajanut ja tosiaan kääntää katseita. Itse olen ajanut todella kalliitakin autoja ja pakko sanoa, että hinta/laatusuhde on tässä kohdillaan ja kääntää enemmän päitä kuin ne 100k bemmit, audit jne.. eli erottuu kyllä massasta. Myös se ajettavuus on kyllä mielestäni todella hyvä etuvetoiseksi, juurikin jäykkyytensä ja tuntumansa ansiosta. Hyundai myös saanut paljon mainetta, että tekevät kestäviä ja hyviä autoja. Itse olen autoon laittanut sen n. 70 pollea lisää ja kyllä se toi oman lisänsä tähän. Ei mitään pahaa sanottavaa autosta. Ainoat asiat jotka vituttaa: mukulakiviralli helsingissä (perus kaivariin meno kesällä) ja talvella alkunatinat ennen kuin auto lämpenee hyvin.
Toki topicissa oli kyse vanhemmasta mallista mutta joka tapauksessa.
Jos miettisin muita vaihtoehtoja joissa toteutuu 1. ulkonäkö 2. se teho ilman lisävirkkeitä= niin varmaan Nissan 350Z, Porsche 911 (hetken joutuis varmasti ettimään, että löytää varteenotettavan mallin alle 30 000e), Mercedes SL350. Näissä ei taas kuitenkaan toteudu moni noista plussista mitä olin laittanut mutta saa taas lisää uutta, että varmaan jokin noista sitten tulevaisuudessa.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=8jeLjkupcX8#t=50s - Samoilla seteillä löytyy oma kaakki. PS videon kaveri vois toki opetella vaihtamaan vaihteita ;)