Hybridiautot

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja teri
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Liittynyt
19.5.2003
Viestejä
2 820
Onko kellään kokemuksia hybrideistä. Mitenhän nuo toimii talvella ja miten ne akut. Meneekö rikki, ovat todennäköisesti aika arvokkaita.
Nettiautossa on yksi yli 400tkm ajettu Prius, eli ei ainakaan Toyotan akut kai kilometrejä pelkää...
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mä en ole oikein ymmärtänyt näitä hybridejä. Mitä nyt olen testejä ym. katsellut niin eihän niissä toi kulutus nyt niin über alhainen ole. Olen ymmärtänyt, että kulutus on jotain 1l/100 km alhaisempi kaupungissa kuin jollain pikku dieselillä eikä maantiellä mitään eroa.
 
Mä en ole oikein ymmärtänyt näitä hybridejä. Mitä nyt olen testejä ym. katsellut niin eihän niissä toi kulutus nyt niin über alhainen ole. Olen ymmärtänyt, että kulutus on jotain 1l/100 km alhaisempi kaupungissa kuin jollain pikku dieselillä eikä maantiellä mitään eroa.

Toi on joittenkin merkkien kohdalla aivan totta. Uusi Volvon V50 1,6d, taitaa kuluttaa n. 4l/100km. Tosin jos tulee vähän kilsoja vuodessa, niin dieselvero on inhottava.

Itse olenkin katsellut hieman isompia autoja hybridinä, missä kulutus on bensana n. 9 litraa/100km.
 
Toi on joittenkin merkkien kohdalla aivan totta. Uusi Volvon V50 1,6d, taitaa kuluttaa n. 4l/100km. Tosin jos tulee vähän kilsoja vuodessa, niin dieselvero on inhottava.

Itse olenkin katsellut hieman isompia autoja hybridinä, missä kulutus on bensana n. 9 litraa/100km.

Mitä tommosia edes on? Eikö yhteiskulutus ole sitten ihan sama kuin jossain taloudellisemmassa tavallisessa autossa?
 
Onhan noissa paljonkin etuja, kun rullaavat yleensä matalilla nopeuksilla pelkällä sähkömoottorilla, tulee säästöä varmasti kaupungissa. Vaikkakaan eivät pitkiä matkoja, jossain vaiheessa se polttomoottorikin käynnistyy. Noissa akuissa taitaa olla takuut yleensä melko pitkiä, joissakin jopa 10 vuotta, ettei sen puolesta tarvitse huolehtia. Samalla tavalla ne pakkasta kestävät kuin normaalitkin autot. Akkuina noissa on litium nano*titanaatti*akkuja, jotka kestävät 9000-15 000 latauta (vs lyijyakku 500-800krt), toimintakunto -30 - 250 celsiusta.
 
Mä en ole oikein ymmärtänyt näitä hybridejä. Mitä nyt olen testejä ym. katsellut niin eihän niissä toi kulutus nyt niin über alhainen ole. Olen ymmärtänyt, että kulutus on jotain 1l/100 km alhaisempi kaupungissa kuin jollain pikku dieselillä eikä maantiellä mitään eroa.
Niissä on se idea, että ne on bensakoneella. Kaikkien ei ole järkevää hankkia dieseliä. Jos vaikka minä haluaisin pihin auton, ostaisin hybridin. Dieseliä en voisi hankkia missään nimessä. Tulee kuitenkin sen verran vähän kilometrejä, että se tulisi liian kalliiksi, vaikka vähän kuluttaisikin. Kiitos dieselveron.
 
Zone-sarja -42%
Onko kellään kokemuksia hybrideistä. Mitenhän nuo toimii talvella ja miten ne akut. Meneekö rikki, ovat todennäköisesti aika arvokkaita.
Nettiautossa on yksi yli 400tkm ajettu Prius, eli ei ainakaan Toyotan akut kai kilometrejä pelkää...

Mulla on nyt toinen Auris HSD menossa ja ei ollut talvella mitään ongelmia. Dieseliin tottuneena lämpesi talvella ihan loistavasti, kovat pakkaset nosti pikkasen kulutusta, mutta missäpä autossa ei. Akkujen suhteen ei tarvi olla huolissaan, ainakaan Suomeen myydyissä Toyotan hybrideissä ei ole tähän päivään mennessä vaihdettu akkuja käytöstä johtuneen rikkoutumisen takia. Korkeajänniteakkupaketin hinta on noin 4000 €. Aika asiallisella kulutuksella pääsee normaaliajossa, ja itse ainakin olen tykännyt siitä, että kaupungissa auto on hiljainen ja automaattivaihteisto toimii todella hyvin.
Ainakin tämä tukee omaa mielikuvaa Priuksen vähävikaisuudesta http://www.bilsport.se/news.php?id=49582 .
 
Ei noissa ole mitään järkeä, ennenkuin ovat ns. plug-in-hybridejä. Sitten voi nuo muutaman kilsan kaupassakäynnit ajaa kokonaan sähköllä ja polttis käynnistyy vasta kun mennään maantielle.
 
Ei noissa ole mitään järkeä, ennenkuin ovat ns. plug-in-hybridejä. Sitten voi nuo muutaman kilsan kaupassakäynnit ajaa kokonaan sähköllä ja polttis käynnistyy vasta kun mennään maantielle.
http://www.volvocars.com/fi/top/about/news-events/pages/default.aspx?itemid=57

Volvon mukaan pelkällä sähköllä toimintasäde max 50km, hybridinä yhdistetty kulutus 1,9l/100km, sekä kaikki tehot irti = 215+70hp / 440+200Nm. Meikästä ainaki alkaa kuulostaa jo melko houkuttelevalta hybridiltä.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom